recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Styring af Logitech Media Server
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Styring af Logitech Media Server

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Prasmus Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 28-December-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 538
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Prasmus Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Styring af Logitech Media Server
    Sendt: 07-September-2012 kl. 10:55
Jeg ved godt, at Squeezebox er lagt i døden af Logitech, men jeg har en Duet som jeg faktisk er meget glad for, virker perfekt for mig.

Nu vokser træerne jo ikke ind i himlen, så selvfølgelig har jeg et par ankepunkter, alle er omkring styring af Media Serveren, der kører på en ældre mini PC med rigelig CPU/RAM til at drive den.

Jeg er ikke specielt glad for den del af web interfacet til Media Serveren, hvor man kan tilføje numre til sin playlist mm. (altså daglig praktisk brug), f.eks. er det nærmest umuligt at tilføje et nummer, så det afspilles efter det igangværende nummer, den ender sidst på playlisten. Der kan man så trække den op, men er ens playliste på flere sider, så er det en umulig opgave. Desuden er interfacet ikke særlig kønt....

Jeg er ret tilfreds med Duet kontrolleren, men der er nogle meget irriterende ting ved den som gør, at jeg meget gerne vil finde et alternativ, hvis det er muligt.

1. Opstartstid. Jeg synes der går voldsom lang tid fra man tænder kontrolleren, til den er klar til brug. Dette er dog ikke min største anke....
  2. Den går i standby ved inaktivitet, hvilket både er fint nok, forståeligt og en god løsning for at spare på batteriet - men det er vildt irriterende at man skal vente til den går ud af standby før den kan bruges, tiden er simpelthen for lang.....
  3. Scroll i kunstner navne er noget møj, specielt når man har 800+ kunstnere!

Punkt 2 kan jeg vel løse med en Touch, den går vel ikke i standby ? Men hvad er opstartstiden, og virker scroll i kunstner navne på samme måde ?

Hvad er der ellers af muligheder ? Smartphone, tablet ?
Og hvordan virker sådanne løsninger i forhold til de punkter jeg har listet ?

Håber nogle vil dele ud af deres erfaringer!

PS: Jeg har trådløst netværk (TDC Home box).

Mvh Peter

Til top
jec Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 18-September-2011
Point: 362
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jec Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-September-2012 kl. 11:21
Oprindeligt skrevet af Prasmus Prasmus skrev:

...Hvad er der ellers af muligheder ? Smartphone, tablet ?

Og hvordan virker sådanne løsninger i forhold til de punkter jeg har listet ?

Håber nogle vil dele ud af deres erfaringer!...

Jeg anvender iPeng på iPhone.

Selv ved første opstart synes jeg den er rimelig hurtig at tilgå, og herefter (pga iPhone multitask) kan den øjeblikkelig tilgås. Skulle du ønske at den slet ikke går i standby kan dette indstilles i iPeng.

Scrolling gennem lister med kunstnere, album og genre fungerer meget fint idet man samtidig med at man scroller kan springe alfabetisk.

Jeg vil anbefale at læse iPengs brugermanual.

Jens

Til top
jacobask Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-Februar-2011
Sted: DK, Langå
Point: 1245
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacobask Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-September-2012 kl. 12:50
Hvis den controller står i laderen går den ikke i stand by (eller er det noget jeg har indstillet den til?).

Jeg bruger også en squeezebox app fro logitech på ipad og iphone da de er nemmest at søge med ved f.eks brug af spotify:

http://itunes.apple.com/dk/app/logitech-squeezebox-controller/id431302899?mt=8

/ask

Redigeret af jacobask - 07-September-2012 kl. 12:50
Til top
Insaniac Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 21-December-2004
Point: 395
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Insaniac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-September-2012 kl. 13:48
iPeng er fantastisk til iPad/iPhone. Jeg plejede at køre min Squeezebox Classiv over wifi (under 1m fra routeren), men med ethernet i har det reduceret "tænketiden" fra nogle sekunder til næsten øjeblikkelig afspilning.
Til top
-claus- Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Januar-2006
Sted: Holstebro
Point: 1351
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér -claus- Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-September-2012 kl. 09:50
Hej
Jeg har selv lige investeret i en New ipad. Jeg har valgt at installere Logitechs app. Er Ipeng de 60 kr værd? Jeg købte også et program til at benytte ipaden som afspiller, men når jeg bruger det, går der kludder i det, hvis jeg prøver at kombinere det med Logitech appen.
Stue: Lg C9, Argon Octave Soundbar, Dali Sub E12f
Køkken: Audio pro Addon T20, Google Chrome Audio
Til top
slate Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 22-August-2007
Sted: Struer, Denmark
Point: 589
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér slate Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-September-2012 kl. 12:13
Du er ikke tvunget til at bruge et Apple produkt; på grund af Squeezebox er et åbent produkt kan du finde et program til næsten alt der har en skærm og wifi.
Men i den mobile afdeling er det selvfølgelig Android, Apple, Windows Phone der er flest programmer til.

Bruger selv "Squeeze Remote" på min Lumia 800
Stue: Duet->Beresford Caiman->Carver A-500x->B&W 704 + Tosh EP35, Sony 32v5500

Kælder: Mitsu HC6000, Steward 92", Tosh XE1, Oppo 93, Onkyo 875, JBL+Velo

DVD:124, RØD:141, BLÅ:107
Til top
Prasmus Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 28-December-2005
Point: 538
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Prasmus Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-September-2012 kl. 16:11
Hej alle

Tak for de mange svar!

Det virker som om, at vejen frem er en tablet, om det så lige skal være en iPad eller en af de andre må tide vise, jeg tror dog jeg skal ud og kikke lidt på dem :-)

Mvh Peter

Til top
Kurt Poulsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Maj-2005
Point: 1505
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kurt Poulsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-September-2012 kl. 16:37
Du kan på Duettens controller gøre det sådan at når du holder midter-knappen nede, så går den over til at scrolle i alfabetet. Så er det nemt at komme fra a til k og så skifte tilbage til normal tilstand igen. Det gør det noget mere anvendeligt, når man som du har store mængder af musik.
Mvh Kurt

Philips 50PUS9006,
Sony BD200D
Sonos Beam med 2 Symfonisk som baghøjtalere.
Sonos Port, 2 x Sonos One Sl, 1 x Ikea Symfonisk
Til top
NikolajC Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Januar-2006
Point: 614
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér NikolajC Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-September-2012 kl. 19:12
Oprindeligt skrevet af Prasmus Prasmus skrev:

Jeg er ikke specielt glad for den del af web interfacet til Media Serveren, hvor man kan tilføje numre til sin playlist mm. (altså daglig praktisk brug), f.eks. er det nærmest umuligt at tilføje et nummer, så det afspilles efter det igangværende nummer, den ender sidst på playlisten. Der kan man så trække den op, men er ens playliste på flere sider, så er det en umulig opgave. Desuden er interfacet ikke særlig kønt....

Hvis du trykker på det lille "M" (more) ud for nummeret så får du mulighed for at vælge "play next". Du kan også slå "additional playlist buttons" til i settings under "interface". Så får du muligheden direkte.

Redigeret af NikolajC - 08-September-2012 kl. 19:13
Til top
tipsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-August-2005
Sted: Odense, Denmark
Point: 3722
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tipsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-September-2012 kl. 10:06
Hvor jeg dog nyder den skarpe og hurtige (men gammeldags) styring med infrarød som er mulig med de øvrige Squeezebokse - så kan jeg også stadig nøjes med at have Harmony fjernbetjeningen liggende fremme :-)

Redigeret af tipsen - 09-September-2012 kl. 10:06
Til top
-claus- Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Januar-2006
Sted: Holstebro
Point: 1351
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér -claus- Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-September-2012 kl. 10:53
Jeg var også glad for fjernbejeningen. Men displayet virker ikke længere, så nu bruger jeg smartphone og ipad. Jeg har enn boom i køkkenet, hvor jeg foretrækker at betjene den via boom'ens eget display og knapper. Det er faktisk en af de ting jeg vil savne, hvis jeg skulle anvende sonos en dag.
Stue: Lg C9, Argon Octave Soundbar, Dali Sub E12f
Køkken: Audio pro Addon T20, Google Chrome Audio
Til top
tbbv Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 04-Juli-2007
Point: 150
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tbbv Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-September-2012 kl. 11:54
Hvis ikke du bruger flere "boxe" kan du installere Squeezeplay på pc'en og eventuelt tilføje en usb-dac, også bruge en af de omtalte apps til styring.

Jeg har et system af en Netbook med Squeezeplay, USB prodigy cube USB-dac, iphone app'en iPeng og en Onkyo Surround receiver med trezoner for multi room.

Du slipper dog dog ikke for Logitech Media Server'en.

Har aldrig problemer med indstilling af Duet receiver o. l.

Mvh

Redigeret af tbbv - 09-September-2012 kl. 12:19
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu