>KK
Jeg tror Hitachi har lidt svært ved at komme ind på det europæiske marked fordi navnet har lidt en "bambus"-klang. Det samme problem har Toshiba. Størstedelen af kunder i DK og andre vestlige lande går efter mærker de kender som Philips, Sony, Pioneer, Panasonic osv.
Dette er dog lidt til grin, da stort set alt elektronik bliver produceret i fjernøsten, så alle mærker idag er "bambus"-mærker. Jeg vil personligt også hellere købe noget en fra Korea har sat sammen end en fra Danmark, da de er langt bedre til den slags end os. Se bare hvordan det går når man bestiller tog i Italien
!! Var de blevet bestilt i Japan havde vi haft nye IC4-toge overalt i dag
.
....og nu for at svare på spørgsmålet....:
Jeg mener Hitachi er et fremragende mærke, der især i deres topmodeller som 42PD9700 udemærker sig. Billedet er næsten ligeså godt som hos Panasonic og Pioneer, og Hitachi er fabelagtigt til Xbox360 og pc brug. Prisen ligger ca. midt imellem tilsvarende skærme fra Pioneer (dyrere) og Panasonic (billigere). Tilgengæld er designet hos Hitachi langt langt flottere end Panasonic og ligeså flot som Pioneer. Så hvis du går lidt op i designet, men stadig vil have et godt billede, så er der ingen fare ved at vælge et Hitachi.
P.S. Lyden i 42PD9700 er også langt bedre end i Pioneer og Panasonic og så er der jo motor i foden, hvilket kan være en lækker feature.
Redigeret af Langemor84 - 03-August-2006 kl. 14:12