|
Jeg tror tuneren er død? |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | ||
Jimmbo ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 17-August-2007 Sted: Risskov.. Status: Offline Point: 1966 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 08-September-2012 kl. 10:18 |
|
Hej!
Jeg har lige brug for lidt indbut her. Jeg sidder hos en veninde, hvor hendes samsung D5005 opførte sig mærkeligt i går. Jeg var i gang med at se lidt cykling, men signalet var meget ustabilt men jeg tænkte det nok bare var der nede fra. Men da det dårlige signal forsatte i reklamen, tænke jeg at fejlen nok lå ved kanalen på fjernsynet. Jeg satte den derfor til at søge efter digitale kanaler igen. Men da jeg gjorde det forsvandt alle de digitale kanaler, og nu kan jeg ikke finde dem igen. Når jeg søger efter de digitale kanaler, søger den i max 2 sek. før den siger at den ikke kan finde nogen. Så mit spørgsmål går på, om en TV-tuner godt kan gå i stykker til det digitale TV alene, for det analog signal virker. Det er møg grynet, men det er der. Alternativt, vil det evt. hjælpe at opdaterer softwaren? Når jeg er inde på Samsungs hjemmeside, kan jeg ikke finde et Samsung D5005. Men jeg ved ikke om den deler software med et andet fjernsyn. |
||
![]() |
||
hopgreve ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 19-Juni-2007 Sted: Greve Status: Online Point: 6288 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Det lyder mere som om at det er et signal problem , altså manglende signal.
MVH
|
||
TCL 65C855 | Pioneer VSX832 | TP TUBE 500/200/160 | PANASONIC BD220 | ATV4K
|
||
![]() |
||
Jimmbo ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 17-August-2007 Sted: Risskov.. Status: Offline Point: 1966 |
|
Jeg ringede ind til Yousee i går. De fortalte at der ikke var noget problem fra deres side, men at mit antennekabel måske ikke var "yousee kompatibel", som han så smukt sagde. Der er ikke ændret på nogen opsætning overhovedet. Det var bare i går signalet forsvandt. |
||
![]() |
||
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19818 |
|
Godtnok er det er Samsung fjernsyn, men nej, det er usandsynligt at tuneren sådan bare går i stykker. Jeg kan forstå t det er på kabeltv. Hvordan er naboens signal? Er der et defekt kabel et sted (en mus har været forbi)? Har i prøvet med et andet tv? Klaus |
||
![]() |
||
|
Ja det er kabeltv. Men nej vi har ikke talt med nogen af naboerne. Men vi overvejer at ringe til yousee igen. Umiddelbart har der ikke været en mus. Kablet er sømmet til loftet, så den har ikke mulighed for at bide i det. Men der er som sagt stadig analog signal. Så hvis kablet skulle være i stykker, skulle alt sammen så ikke være væk? Vi har ikke et andet fjernsyn med digital-tuner her ude. Så jeg skal hente mit eget fjernsyn, før vi kan finde ud af om det virker. Men altså det virker usandsynligt at det er tuneren der er steget af? |
||
![]() |
||
JeTex ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 18-Februar-2011 Sted: Nordsjælland Status: Offline Point: 3805 |
|
Og du taster netværks ID, og vælger fuld søgning?
|
||
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101 Rega P8 Apheta3 Aria MK3 RIAA Dynaudio Confidence 50 Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS B&W ASW650 |
||
![]() |
||
|
Jeg har valgt ID 100 ja, og jeg har valgt digital søgning. Jeg kan ikke vælge mellem søgningerne. |
||
![]() |
||
aerik ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 25-Januar-2011 Sted: Vejle Status: Offline Point: 4283 |
|
Har oplevet det samme med andet Samsung tv, det er noget med frekvensen, den med de 44xxx hz, når du vil indstille ikke skal stå som Yousee siger, kan ikke lige huske set rigtige, men fandt det på Google, skal nok lige kigge senere hvis du ikke har fundet det.
|
||
![]() |
||
aerik ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 25-Januar-2011 Sted: Vejle Status: Offline Point: 4283 |
|
Du skal søge på 442000 khz istedet for det Yousee oplyser
|
||
![]() |
||
|
Lige pt hedder det: Kabeltilst: Kabelnetværk Søgetilstand: Hurtig Netværk: Manuel Netværk-ID: 100 Frekvens: 143000 KHz Modulation: 64 QAM Symbolkrekvens: 6875 KS/s |
||
![]() |
||
|
Det har jeg prøvet nu. Og det er samme resultat. Den søger 2 sek. og så finder den intet. Vi har lige ringet til Yousee igen. De sender et kabel. De fortalte at det nuværende kable kan være gået i stykker, fordi den i blokken måske har fået ny router. - Jeg har personlig aldrig hørt om det, men det kan da sikkert godt passe. |
||
![]() |
||
|
Da jeg havde samme problem skiftede jeg til 442000 og den fandt straks kanalerne, ændrede ikke andet så vidt jeg husker. Kommer jeg i tanke om det, skal jeg nok lige poste det.
|
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |