|
Ny HTPC |
Besvar ![]() |
Side 123> |
Forfatter | |||
Dami4200 ![]() Bruger ![]() Oprettet: 24-Februar-2011 Status: Offline Point: 65 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 11-September-2012 kl. 21:11 |
||
Min gamle HTPC er stået af, og så er det tid til en opgradering.
Jeg har kigget rundt på nettet og fundet frem til at det skal være en I3 CPU og Intel Desktop Board DH61AG pga. den passivs strømforsyning..
Men da Ivy-Bridge cpu'er er lige rundt om hjørnet bliver jeg lidt i tvivl om det kan svare sig at vente til de kommer ?
Her tænker jeg om HD4000 er meget bedre end HD2000, når det drejer sig om HTPC ?
Min HTPC bliver brugt til 1080p film, FLAC musik, billeder, internet surfing og streaming at 1080p til to andre HTPC'er i huset.
Kan det betale sig at vente til Ivy Bridge kommer med deres HD4000?
Hvis ikke..
Er I3-2100T meget bedre til formålet end I3-2100 ?
Mvh
Dami
|
|||
![]() |
|||
Nagash ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 24-Oktober-2007 Sted: Hillerød, DK Status: Offline Point: 6062 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
||
I3 Ivy er kommet nu:
http://www.edbpriser.dk/processor/core-i3-i3-3220t-3-mb-intel-boxed-id-6784002.aspx
Skal du have et bundkort lignende DH61AG, så er der DQ77KB: Udover chipset minder den ret meget om DH61AG. Prisen er da et par hundrede kroner over, og CPU'en er da også lidt dyrere end en tilsvarende Sandy, men så er man da lidt på forkant få ca 300kr i alt. Måske det er værd at tage med. Skulle du tage en Sandy alligevel, så kan jeg sige at jeg bruger en 2100T lige nu, og oplever absolut ingen problemer med den. Dog siges det, at der i praksis ikke er den store forskel i strømforbrug på 2100T og den alm. 2100. Ja selv 2125 med den lidt kraftigere GPU skulle ikke gøre den store forskel i strømforbrug.
|
|||
![]() |
|||
Bygone ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 04-September-2006 Sted: Kolding,Denmark Status: Offline Point: 973 |
||
Nagash, har du selv det board? DQ77KB vi er nogle stykker der undres over audio kortet på det...er ikke minded til htpc byggeri er det? 4 kanalers!!!
|
|||
![]() |
|||
Dami4200 ![]() Bruger ![]() Oprettet: 24-Februar-2011 Status: Offline Point: 65 |
||
Lækkert nok med en Ivy Bridge.. Men ka se at grafikdelen kun er et HD2500, og ikke et HD4000..
Går ud fra at der ikke er det store forskel på HD2000, som den gamle I3 har og HD2500, som Ivy Bridge har.. Går også ud fra at begge er gode nok til en HTPC..
Meb henblik på DQ77KB, så synes jeg ikke at der er nogen forskel fra DH61AG, så kan desværre ikke se hvorfor jeg skulle vælge det nye kort.. Men det kan selvfølgeligt skyldes min uvished
|
|||
![]() |
|||
Nagash ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 24-Oktober-2007 Sted: Hillerød, DK Status: Offline Point: 6062 |
||
HD2500 burde være mere end rigeligt. Det er HD2000 der er på et 2100T som jeg har, og det har som sagt, ingen problemer med at følge med.
Men går du efter HD4000, så skal du bare have en I3 3225: http://www.edbpriser.dk/processor/core-i3-i3-3225-3-mb-intel-boxed-id-6705205.aspx Bygone - Det havde jeg ærlig talt slet ikke set. Men tror ikke det betyder det store, da jeg ville føre lyden ud gennem HDMI, og der vil den bare lave passthrough. Det har kun noget at sige, hvis du vil overføre HD-lyd analogt til en gammel forstærker der ikke har HDMI indgang.
Men for at svare på dit spørgsmål, så nej, jeg har ikke kortet. Redigeret af Nagash - 12-September-2012 kl. 01:03 |
|||
![]() |
|||
||
På side 13 i denne guide til kortet, står det også nederst: http://downloadmirror.intel.com/21339/eng/dq77kb_TechProdSpec03.pdf
Der udover, har den også en HD-audio header på kortet, hvor du kan trække de 7.1 analoge kanaler ud :)
|
|||
![]() |
|||
||
Bygone - Nu blev jeg jo lige nysgerrig. Jeg kiggede bag på mit nuværende Intel DH61AG, og der er det fuldstændig det samme. Den har også kun to Jack-udgange. Men jeg får stadig DTS-HD MA ud gennem HDMI udgangen. Så det er altså kun et problem, hvis du vil have analog 7.1 lyd.
Redigeret af Nagash - 12-September-2012 kl. 03:31 |
|||
![]() |
|||
Bygone ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 04-September-2006 Sted: Kolding,Denmark Status: Offline Point: 973 |
||
Spørgsmålet er jo blot hvis audio boardet kun er 4 kanaler mod 10 kanalers på dh61ag om du så får de nødvendige kanaler smidt igennem hvis du bruger hdmi, jeg er i tvivl.
|
|||
![]() |
|||
||
Jeg er kommet frem til at det skal være:
Core i3 I3-3220T
DH61AG
Men hvilke RAM og kabinet passer bedst til disse?
Regner med 4GB RAM.
Kabinettet skal helst have plads til 2½ SSD og 3½ HHD.
CD-Rom drevet er ikke nødvendigt, og hvis det er muligt være under 12cm i højden.
|
|||
![]() |
|||
Kandersen ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 13-Juli-2006 Sted: 4653 Status: Offline Point: 10964 |
||
Afsnit 1.1.1 i den manual der henvises til skriver, at audioboard (lyd controleren) er en 7.1 kanals. (8.0). Derfor virker det via HDMI. |
|||
![]() |
|||
||
Hvorfor DH61AG til en Ivy CPU? Det virker fint, men det er da en gammelt chipset der sidder på den :)
Men DH61AG har som jeg skrev ovenfor også kun 4 analoge kanaler ;)
Redigeret af Nagash - 12-September-2012 kl. 12:58 |
|||
![]() |
|||
||
Nu er jeg bare i tvivl om hvilken kabinet jeg skal bruge og hvilke RAM passe til.
Har kigget på følgende kabinetter:
Codegen Mini-ITX med 420 W PSU (MX31)
Cooler Master Elite 120 Advanced
Kan dog ikke bestemme mig :D
|
|||
![]() |
Besvar ![]() |
Side 123> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |