recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Dvbviewer finder ingen kanaler.
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Dvbviewer finder ingen kanaler.

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
strandvasker Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-September-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2423
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér strandvasker Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Dvbviewer finder ingen kanaler.
    Sendt: 14-September-2012 kl. 14:54
Jeg er rendt ind i et problem. Jeg kan ikke få dvbviewer til at finde kanaler gennem hdhomerun på windows 7.

Jeg har kørt med dvbviewer og hdhomerun i årevis på windows xp og det virker fint. For et par år siden havde jeg en Acer Revo med win7 hjemme og husker svagt noget om at den heller ikke fandt kanaler.

Jeg finder fint kanalerne når jeg skanner med hdhomeruns software. Min gamle xp boks finder også fint kanalerne både i hdhr's software og i dvbviewer, men den nye boks med windows 7 finder ikke en bjælde når jeg skanner i dvbviewer.

Er der en smart finte jeg har overset?
Til top
avh Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-Juli-2005
Point: 2891
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér avh Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-September-2012 kl. 19:33
Hardware scan skal finde tv-kortet, der kan scannes, gør den det?

Der er ikke et andet der står forkert med gruppe?
Prøv evt. den anden metode...
Scan med transedit og exporter den færdige kanalliste til dvbviewer..
DVBviewer, Technotrend DVB-S2, Technotrend CT2-4500 DVB-T2, TeVii s470 DVB-S2, Anysee T2C DVB-T2
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér strandvasker Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-September-2012 kl. 21:35
Oprindeligt skrevet af avh avh skrev:

Hardware scan skal finde tv-kortet, der kan scannes, gør den det?
Jeps, den finder fint begge tunere i min hdhr.

Der er ikke et andet der står forkert med gruppe?
Jeg er gået opsætningen ret grundigt igennem og har sat tingene ligesom de står i xp boksen.

Prøv evt. den anden metode...
Scan med transedit og exporter den færdige kanalliste til dvbviewer..

Det giver jeg lige et forsøg.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér strandvasker Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-September-2012 kl. 22:04
Transedit finder heller ingen kanaler på win7 maskinen. Den finder hardwaren og jeg kan se på hdhr's lysdioder at den åbner tunerne, men der kommer ingen kanaler ind. På xp maskinen finder den masser af kanaler med præcis samme opsætning.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér strandvasker Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-September-2012 kl. 23:47
Det var windows firewall der fuckede tingene op, nu finder Transedit kanalerne og mon ikke også dvbviewer kan finde dem om lidt når Transedit er færdig?
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu