recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Kabel-TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Del antennestik?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Del antennestik?

Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
Jimmbo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 17-August-2007
Sted: Risskov..
Status: Offline
Point: 1966
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jimmbo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Del antennestik?
    Sendt: 12-September-2012 kl. 22:31
Hej!
Jeg er lige flyttet ind hos en veninde, og har taget mit fjernsyn med. Hun har i forvejen et fjernsyn, og har derfor optaget det eneste antennestik i lejligheden. Jeg tænkte derfor, hvad der ville være den smarteste løsning for at få delt antennestikket mellem os.
Det eneste jeg kender til er en almindelig splitter, som deler stikket. Men jeg kunne godt tænke mig at høre, om der fandtes en bedre løsning, eller om man skal have en særlig splitter for ikke at miste så meget signal.

Jeg har tænkt, om det måske skal være noget i den dur: http://www.tektronik.dk/catalog/da/10206-splitter-for-tv-signaler-961.html

Eller om jeg skal have fat i sådan en: http://www.el-grossisten.com/products/productinfo.aspx?MenuItemID=1946&ProductID=4452
Til top
joern.loenborg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-Juni-2006
Sted: Aalborg
Point: 6994
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér joern.loenborg Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-September-2012 kl. 23:39
Oprindeligt skrevet af Jimmbo Jimmbo skrev:

Hej!
Jeg er lige flyttet ind hos en veninde, og har taget mit fjernsyn med. Hun har i forvejen et fjernsyn, og har derfor optaget det eneste antennestik i lejligheden. Jeg tænkte derfor, hvad der ville være den smarteste løsning for at få delt antennestikket mellem os.
Det eneste jeg kender til er en almindelig splitter, som deler stikket. Men jeg kunne godt tænke mig at høre, om der fandtes en bedre løsning, eller om man skal have en særlig splitter for ikke at miste så meget signal.

Jeg har tænkt, om det måske skal være noget i den dur: http://www.tektronik.dk/catalog/da/10206-splitter-for-tv-signaler-961.html

Eller om jeg skal have fat i sådan en: http://www.el-grossisten.com/products/productinfo.aspx?MenuItemID=1946&ProductID=4452
Du skal bruge den sidste. Den første vil gi' samme udsendelse på begge TV. Den sidst betyder, at I kan se forskellige programmer på de to TV.
Mvh.
Jørn

Samsung TV: QE49Q6FN (4k)/Humax YS-4000 (4K), UE40HU6905 (4k)/Humax YSR-2000, T24E390/Humax YSR-2000, UE49MU6195 (4k)/Humax YSR-2000
BeoVision 7-40 med BeoLab 7-2 og gulvstand.
Til top
Theilo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 16-Marts-2010
Sted: Horsens,Danmark
Point: 1226
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Theilo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-September-2012 kl. 23:51
Sikke en gang bavl

Begge kan bruges, den sidste er at foretrække, da den er meget bedre end den første
Samsung Le37-r81,Pioneer VSX-529, Bose Am5, Zaptor, Squeezebox duet,Squeezebox Radio, Synology ds212+
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Point: 4909
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-September-2012 kl. 05:36
Du skriver ikke hvilket signal du modtager.(Boxer, Yousee, Stofa eller andet)

Jeg vil også foretrække den sidste splitter.

Du kunne også skifte den nuværende dåse/stik ud med et gennemgangsstik.
Og sløjfe videre til den gamle dåse.

Husk at bruge stik der er RF tætte og et kabel der er LTE godkendt.

Det gør instalationen sikker overfor støj og det nye 4g.

Måske kan det også blive nødvendigt med en forstærker.
Til top
joern.loenborg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-Juni-2006
Sted: Aalborg
Point: 6994
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér joern.loenborg Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-September-2012 kl. 07:01
Oprindeligt skrevet af joern.loenborg joern.loenborg skrev:

Hej!

Du skal bruge den sidste. Den første vil gi' samme udsendelse på begge TV. Den sidst betyder, at I kan se forskellige programmer på de to TV.
Ja, det er helt rigtigt en gang bavl, jeg har skrevet om den førsxte løsning. Jeg så kun det nederste på linket og det var et HDMI kabel.Embarrassed
Sidste mulighed er fortsat den bedste.
Mvh.
Jørn

Samsung TV: QE49Q6FN (4k)/Humax YS-4000 (4K), UE40HU6905 (4k)/Humax YSR-2000, T24E390/Humax YSR-2000, UE49MU6195 (4k)/Humax YSR-2000
BeoVision 7-40 med BeoLab 7-2 og gulvstand.
Til top
Jimmbo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jimmbo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-September-2012 kl. 07:05
Oprindeligt skrevet af Mufti Mufti skrev:

Du har ret, jeg glemte at skrive udbyderen. Det er yousee vi har her.

Jeg tror jeg har en gennemgangsdåse sat op. Jeg har i hvert fald sat en dåse op i går, hvor antennestikket skulle ind i, og med tilslutningsmuligheder i.

Men den sidste splitter, hvordan skal den samles? Er det bare antennekablet der skal i den ene side, og så antennestik i den anden, eller skal der antennekabel ud og så antenne stik i?
- Det blev lidt kringlet, men håber I forstår.

Til top
Elmand Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 06-April-2012
Sted: 2730 Herlev
Point: 100
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Elmand Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-September-2012 kl. 08:29

Oprindeligt skrevet af Mufti Mufti skrev:

Du har ret, jeg glemte at skrive udbyderen. Det er yousee vi har her.

Jeg tror jeg har en gennemgangsdåse sat op. Jeg har i hvert fald sat en dåse op i går, hvor antennestikket skulle ind i, og med tilslutningsmuligheder i.

Men den sidste splitter, hvordan skal den samles? Er det bare antennekablet der skal i den ene side, og så antennestik i den anden, eller skal der antennekabel ud og så antenne stik i?
- Det blev lidt kringlet, men håber I forstår.

Hvis det er i en lejlighed og der sidder en gennemgangsdåse, er der stor chance for at
det går videre til en anden lejlighed.-  Pille du ved den resikerer du, at resten af opgangen
mister signalet.- Hold i det hele taget fingerne væk fra stikdåserne i et fællesantenneanlæg.
Du skal sætte en stikprop med en lille stump kabel i - ind i den existerende vægdåse.
Den går ind i splitteren .  Fra splitteren til hver tv.  Brug et ordentlig kabel og gode stik af
metal.
Med venlig hilsen
ESPERSEN El & Antenne

Til top
skyking Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 01-December-2011
Sted: Danmark
Point: 348
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér skyking Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-September-2012 kl. 16:48
I teorien må det slet ikke være en gennemgangsdåse, hvad praksis siger om YouSee kan selvfølgelig være noget andet.  Wink  Jeg mener hvis der er to stik i en lejlighed kan der være gennemgang men ellers mener jeg dette er ændret.

Der kan være en anden årsag til man har problemer i en lejlighed hvis man gerne vil tilslutte mere end 1 Tv. Hvilket er noget andet.
En noget indforstået Joke, do not answer!
Til top
Jimmbo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jimmbo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-September-2012 kl. 16:58

Sådan er det tilsluttet lige pt.

Er det muligt at sætte en splitter på det? Så med et kabel med sådan en i den ene ende og sådan en i den anden ende.
Til top
Jimmbo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jimmbo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-September-2012 kl. 19:47
Er er ikke nogen der kan hjælpe?
Til top
filthat Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 08-Juli-2008
Sted: Denmark
Point: 344
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér filthat Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-September-2012 kl. 20:56
Det du gør er at du skal tage en kort stump antennekabel og ganske rigtigt som du siger, sætte en F-connector i den ene ende og et almindeligt antenne stik i den anden. Så har du tilsluttet din antennesplitter. Derfra skal du bruge 2 f-connector og 2 antennestik samt den længde kabel det nu kræves at nå til de 2 fjernsyn.
Det eneste du bare skal være opmærksom på er at få monteret f-connector og antennestik ordentligt. Men det er ikke så svært.
Til top
Jimmbo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jimmbo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-September-2012 kl. 21:02
Oprindeligt skrevet af filthat filthat skrev:

Det du gør er at du skal tage en kort stump antennekabel og ganske rigtigt som du siger, sætte en F-connector i den ene ende og et almindeligt antenne stik i den anden. Så har du tilsluttet din antennesplitter. Derfra skal du bruge 2 f-connector og 2 antennestik samt den længde kabel det nu kræves at nå til de 2 fjernsyn.
Det eneste du bare skal være opmærksom på er at få monteret f-connector og antennestik ordentligt. Men det er ikke så svært.

Super! Så tror jeg at jeg har forstået, hvordan jeg skal sætte det op.

Så der skal købes:
- 1 slitter, til f-connector
- 2 f-connector
- 2 han-stik.
og så ellers kabel.

Jeg prøver at bestille det hjem, og så må jeg se om jeg kan sætte det ordenligt sammen.
Til top

Besvar Besvar Side  123>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu