recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - T-rex Conax og Smartwi
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

T-rex Conax og Smartwi

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
svsommer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 15-Oktober-2006
Status: Offline
Point: 1151
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér svsommer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: T-rex Conax og Smartwi
    Sendt: 24-November-2010 kl. 17:11

Hej

Jeg går og sysler med at få et multiroom system op at køre og har et par spørgsmål.

Pt har jeg 2 Floppy dvbs2 tuner, et conax, et t-rex cam og et smargo til viasat.

Planen er at jeg vil bruge conax og t-rex cam til canal digital.

Jeg har så lidt problemer med at finde det rigtige Firmware til t-rex

Har prøvet med predmonza det virker med sd kanaler men når jeg vil skifte til hd kanaler

går computer i blåt skærm.

Hvor stabil er de smartwi?

Findes der ikke en kabel ført løsning?

Håber i kan hjælpe.

Mvh

svsommer

Mvh
Svsommer
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér svsommer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-August-2012 kl. 16:02
jeg har nu brugt smartwi og t-rex i 1 år og vil gerne finde en løsning på de hd kanaler.
ved i om t-rex understøtter hd kanaler?
Mvh
Svsommer
Til top
MCenterFreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Februar-2005
Sted: Denmark
Point: 5446
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MCenterFreak Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-August-2012 kl. 18:49
Oprindeligt skrevet af svsommer svsommer skrev:

jeg har nu brugt smartwi og t-rex i 1 år og vil gerne finde en løsning på de hd kanaler.
Hvad er t-rex?
Har selv en løsning med SmartWii og 2 Smidt Conax CAM. Det har kørt i flere år. problemfrit, også med HD
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-)
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér svsommer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-August-2012 kl. 19:02
Oprindeligt skrevet af MCenterFreak MCenterFreak skrev:

Hvad er t-rex?
Har selv en løsning med SmartWii og 2 Smidt Conax CAM. Det har kørt i flere år. problemfrit, også med HD
jeg har også et conax cam ibrug
ja jeg kan godt købe et conax mere men jeg vil da fortrække at bruge midt t-rex nu når jeg har det.
mvh
Mvh
Svsommer
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MCenterFreak Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-August-2012 kl. 19:08
Havde selv flere forskellige CAM moduler, og masser af problemer, indtil jeg fik installeret Smidt, så forsvandt problemerne. Nu ved jeg ikke hvad du bruger af SW, men i DVBViewer skal man huske at fjerne flueben i "Open Whole Transponder"
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér svsommer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-August-2012 kl. 20:10
jeg bruger også dvbviewer problemet er at t-rex ikke kan dekode hd kanal ingen problem med dekodning når jeg bruger smardtv conax cam 
Mvh
Svsommer
Til top
brisk Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 05-December-2009
Point: 169
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér brisk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-August-2012 kl. 22:17

Hvad er t-rex?

Har du prøvet om smidt cam´en kan decode flere kanaler på samme tid?
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MCenterFreak Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-August-2012 kl. 22:31
Oprindeligt skrevet af brisk brisk skrev:

Hvad er t-rex?

Har du prøvet om smidt cam´en kan decode flere kanaler på samme tid?
Setuppet er, at der sidder et CD conax kort i SmartWii senderen, der  distribuerer til 2 FireDTV, med hver deres Smidt CAM, med SmartWii kort, og de dekoder lystigt, også samtidigt. Skal for lovligheden nævne at jeg HAR købt multiroom fra CD. Om Smidt CAM kan dekode flere kanaler på samme tid, vil kræve at man finder to kanaler på samme transponder/frekvens og forsøger at se/optage dem fra samme tuner. Har jeg ikke prøvet, og finder heller ikke relevant, da sandsynligheden for at jeg ser/optager fra samme transponder/frekevens er lille
Til top
Kasper Jensen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-Marts-2007
Point: 536
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kasper Jensen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-August-2012 kl. 13:03
Bruger du ikke T-rex til Viasat?
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér svsommer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-August-2012 kl. 16:30
Oprindeligt skrevet af Kasper Jensen Kasper Jensen skrev:

Bruger du ikke T-rex til Viasat?
ikke mere da jeg blev træt af at skulle opdatere kortet jævnligt 
Mvh
Svsommer
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér svsommer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-August-2012 kl. 16:52

Hvad er t-rex?
hvilken software køre dine smit cam med?
kan se de er ikke så dyre som først antaget
Mvh
Svsommer
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MCenterFreak Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-August-2012 kl. 19:27

Hvad er t-rex?
hvilken software køre dine smit cam med?
kan se de er ikke så dyre som først antaget
Jeg ved ikke lige hvad du mener med SW til CAM moduler. Har ikke installeret noget specielt til dem, men kan oplyse at de er tudsegamle
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu