|
Lovlig ripping af DVD'er |
Besvar ![]() |
Side 123> |
Forfatter | |
Autumn ![]() Ny bruger ![]() ![]() Oprettet: 10-August-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 19 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 16-September-2012 kl. 10:07 |
Hej Jeg er ved at få lavet mig NAS hvor jeg så vil streame fra til mit tv, men jeg har en masse dvd'er som jeg i den forbindelse gerne vil have lagt over på NAS'en. Jeg vil gerne af med dvd afspilleren i stuen så der er så få afspillere som muligt. Men hvilket program skal jeg bruge for at få rippet alle mine dvd'er så jeg kan putte dem på NAS'en? |
|
![]() |
|
MCenterFreak ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 09-Februar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5446 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-) |
|
![]() |
|
Autumn ![]() Ny bruger ![]() ![]() Oprettet: 10-August-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 19 |
Så ville du bruge CloneDVD sammen med AnyDVDHD?
|
|
![]() |
|
rawi ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 08-Juni-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 282 |
Det kommer også an på hvad du ønsker dit format skal være, skal filmene komprimeres eller vil du rippe 1:1, vil du have menuer mv.
Personligt bruger jeg MakeMKV til at rippe mine film i 1:1 uden trailere, menuer eller ekstra materiale. |
|
![]() |
|
Tanaburs ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 18-November-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 445 |
Min erfaring: Fordelen ved MAkemkv er at den er hurtig, bagdelen er at filerne har samme størrelse som et ISO image af DVDén.
Jeg anvender Handbrake som bruger 5 gange så land tid på at rippe en DVD men som har flere valgmuligheder (bl.a. mp4->ipad/iphone), og en DVD film lander på 800-1200 Mb. Jeg ripper først en stak skiver via ImgBurn og konverterer så ISO filerne til mkv eller mp4, her har handbrake en kø funktion så du kan stakke filerne og lade computeren køre om natten (eller dagen men du er på arbejde eks.) |
|
![]() |
|
jakobbirk ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 07-Maj-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 170 |
Mit setup er efter mange års roden rundt blevet til at vi har en appletv i stuen og på børneværelset (kører med US netflix, knægtene på 5 år elsker det - kører ironman dagen lang), samt to ipads til bilferierne. Yderligere en xbox i stuen og i soveværelset. Derefter konverterer jeg med Handbrake hovedfilmen til h.264 (normal) Til sidst smider jeg dem i iTunes til deling på netværket. h.264 med "normal" settings afspilles på både ipads, appletv og xbox'ene Sidste trin når jeg gider er at få flyttet itunes til min whs2011 istedet for min almindelige workstation pc. Der er lige hele "itunes skal køre på et logged in account" halløjet som kræver lidt nørkleri. Første trin med anydvd rip til video_ts er bare valgt "tilfældigt", kunne nok lige så godt være iso eller mkv måske ? Handbrake mangler muligheden for at samle flere filer til én, så f.eks. Pingu ikke bliver til 20 stk. 6 minutters afsnit.
|
|
![]() |
|
MCenterFreak ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 09-Februar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5446 |
Til mine BlyRay skiver bruger jeg kun AnyDVDHD's Image Ripper til at lave en komplet .ISO. Den afspiller jeg med Cyberlink PowerDVD. Dette for at få alt med, herunder menuer, ekstra materiale osv. Som virtuelt BluRay/DVD drev bruger jeg Slysofts gratis Virual Clone Drive. Hvis du ønsker kun at kopiere hovedfilm med f.eks. danske undertekster, kan du bruge CloneDVD. Både AnyDVD og CloneDVD kan hentes som gratis prøveversioner. Jeg har prøvet alt det andet, men er altid vendt tilbage til Slysoft
|
|
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
|
![]() |
|
@jakobbirk - kan AnyDVD (og andDVD HD) bruges som standalone software. Umiddelbart synes jeg det lyder som at man skal bruge det sammen med CloneDVD?
|
|
![]() |
|
Som jeg skrev, har AnyDVD en imageripper. Den kan, som navnet anntyder, rippe en BluRay/DVD uden CloneDVD
|
|
|
![]() |
|
Hov, jeg havde ikke lige fået F5'et siden inden jeg svarede - men jeg prøver AnyDVD til ISO og se om jeg kan få XBMC til at spise dem :-) Takker for hjælpen |
|
![]() |
|
Torben Rasmussen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Flatpanels.dk Oprettet: 06-Februar-2007 Sted: København Status: Offline Point: 4378 |
Hvis det bare er til DVD, så kan DVD Shrink gøre jobbet med at fjerne unødige lydspor, kapitler og ekstramateriale - og så er den gratis. Den kræver ikke AnyDVD. Det samme kan MakeMKV, men så har man dog filmene gemt som MKV, hvilket kan være noget bøvl mht. undertekster.
|
|
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
|
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 38 ![]() -- ![]() Oprettet: 21-Maj-2006 Status: Offline Point: 5 |
Jeg har også i mange pr benyttet DVD-Shrink. Programmet fylder intet, kræver ingen resourcer, er hurtigt og utroligt let at betjene..
M.v.h.
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 123> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |