recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hvilken kvalitet kabler / ledninger ?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHvilken kvalitet kabler / ledninger ?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
psico Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 09-September-2004
Status: Offline
Point: 96
Direkte link til dette indlæg Emne: Hvilken kvalitet kabler / ledninger ?
    Sendt: 26-Juli-2006 kl. 16:46

Hvis i skulle have lidt tid at slå ihjel, så kunne jeg godt bruge et tip til hvor dyre kabler jeg bør gå efter. Er der nogle af de billigere kabler jeg nævner, som er bedre end de dyre ? :

Indtil videre ser det ud til jeg skal bruge:

- 2 x HDMI (HDD->Receiver og Receiver->TV): Bør man her vælge Clicktronic (299kr), eller Supra (399) ?

- 2 x Scart (Selector->HDD og HDD->TV): Har allerede det guldstik aldi solgte, så behøver måske kun 1 (Er aldi guldstikket godt nok ?)  her står valget imellem Clicktronic Flat (189kr), Techlink Flat (249kr), Supra (329kr) og Profigold Flat (299).

- 4 x Antenne (FM Væg->Receiver, TV væg->Selector, Selector->HDD, HDD->TV). Her ser det ud til at det bedste skulle være en af : Clicktronic (109kr) eller Profigold (149kr). Er der andre der er bedre ?

- 1 x DVI (PC->TV). Lindy(349kr), Clicktronic (469kr), Supra (669)

- 1 x Optisk (PC ->Receiver). Clicktronic (159kr), Lindy (799), Supra (639kr)

- 1 x Coaxial (HDD->Receiver). Clicktronic (89kr), Techlink HQ(229kr), Techlink XS(329kr), Supra Trico (399kr), Profigold (169kr). Hvor meget betyder det om disse er skærmet, dobbeltskærmet eller 4-dobbelt skærmet ?? 

- 1 x Phono-Phono Mono (Receiver -> Subwoofer)

Følgende udstyr skal forbindes:

TV: JVC HD-56ZR7

Receiver: JVC RX-D701

DVD/HDD: JVC DR-MH300

Højtalere: KEF 2005.2

Selector: TDC's SAGEM 60

Computer: Grafikkort: ATI Radeon X800 PE, Lydkort: SB Audigy 2 Value

Hvilke højtaler kabler bør jeg benytte ? 10kr meteren, eller skal man op på 20kr  eller 50 kr? Samme type ledning til alle højtalere ?

Vi håber virkeligt, at der er nogle her der har nok styr på hvilke ledninger der skal bruges.

Vh.

Dennis

Redigeret af psico - 26-Juli-2006 kl. 17:42
Til top
claus64 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 16-Januar-2004
Sted: Denmark
Point: 693
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Juli-2006 kl. 17:12
Hej,

Til at tilslutte din sub med din receiver skal du bruge et "Phono-phono kabel (mono)" som eksempelvis det her:

www.kableronline.dk

På din receiver er der en udgang der hedder Subwoofer out hvori du putter den ene stik, og ligeledes på din subwoofer.

VH Claus

Redigeret af claus64 - 26-Juli-2006 kl. 17:17
Til top
psico Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Juli-2006 kl. 17:28

Oprindeligt skrevet af claus64 claus64 skrev:

Hej,

Til at tilslutte din sub med din receiver skal du bruge et "Phono-phono kabel (mono)" som eksempelvis det her:

www.kableronline.dk

På din receiver er der en udgang der hedder Subwoofer out hvori du putter den ene stik, og ligeledes på din subwoofer.

VH Claus

Mange tak for svaret.

Jeg kan forstå at du ved hvilke stik der sidder på både den specifikke receiver og subwoofer, ikke ? for jeg må hellere være helt sikker inden jeg bestiller nogle ledninger, som måske ikke kan bruges pga der skulle være andre stik.

Vh

Dennis

Til top
claus64 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 16-Januar-2004
Sted: Denmark
Point: 693
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Juli-2006 kl. 17:30
Jo det gør jeg. Det er standard stik og jeg har netop tjekket efter på receiveren ;-)

http://www.recordere.dk/billeder/gallery.asp?action=view image&categoryid=274&text=&imageid=1242&box= &shownew=

vh Claus

Redigeret af claus64 - 26-Juli-2006 kl. 17:58
Til top
psico Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Juli-2006 kl. 17:36

Oprindeligt skrevet af claus64 claus64 skrev:

Jo det gør jeg. Det er satandard stik og jeg har netop tjekket efter på receiveren ;-)

http://www.recordere.dk/billeder/gallery.asp?action=view image&categoryid=274&text=&imageid=1242&box= &shownew=

vh Claus

Mange tak for hjælpen.

Til top
Langemor84 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 13-December-2005
Point: 708
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Juli-2006 kl. 19:43

Hej Psico.

Jeg kan anbefale at købe det nyeste What HIFI blad. Det fåes i de fleste store DSB-kiosker og andre bladforhandlere. Der er en stor købsguide m. en review-oversigt over bl.a. kabler. Jeg kan anbefale QED 1m HDMI. Det er et mega godt kabel.

Det kan købes hos Hifiklubben til 599 og på nettet til omkring 400-450,-

Til top
Thorkil Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 07-December-2005
Point: 107
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-August-2006 kl. 10:08
Oprindeligt skrevet af Langemor84 Langemor84 skrev:

Jeg kan anbefale QED 1m HDMI. Det er et mega godt kabel.

Det kan købes hos Hifiklubben til 599 og på nettet til omkring 400-450,-

Og kan du se/høre forskel på det og så et kabel til 299,- - Clicktronic?

Jeg spørger fordi jeg selv skal have købt surround til mit nye 9831, og jeg har svært ved at forstå at mange mener de kan høre forskel på højttalerkabel - jo dyrere jo bedre? (jeg ved det omtalte er HDMI). Højttalerkabel er jo dybest set kobber, og en 1mm2-højttalerledning til 100,- kan vel ikke være voldsomt bedre end en alm. 1mm2-kobberledning?

th

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu