recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Tablets og telefoner > Apple udstyr
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - iOS 6, kan det betale sig
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

iOS 6, kan det betale sig

 Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10386
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: iOS 6, kan det betale sig
    Sendt: 20-September-2012 kl. 11:19
Er det besværet værd at downloade og installere iOS 6 på min iPad? Hvad siger i, som allerede har installeret det - er der nogle mærkbare forbedringer?
 
Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-September-2012 kl. 11:59
Jeg lytter lige med her......
 
Er dog mest interesseret i om min iPhone blir' forringet. Har læst at fordi google maps forsvinder, skal der betales for ydelser i Rejseplanen - kan det passe? Og er der andre forringelser? Confused
Til top
Ersgaard Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 19-April-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 143
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ersgaard Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-September-2012 kl. 12:15
Hej.
 
Har opdateret min IPhone 4S og umiddelbart er der ikke de store forbedringer eller ændringer.
Rejseplanen virker ganske som den plejer, og jeg kan ikke se der skulle være nogen betalingsydelser.
Desværre er Google Maps væk og erstattet er Apples egen map. Det ligner lidt Google Maps, som søgemuligheden er jeg ikke vild med. Apples eget map har en 3D-funktion, som jeg ikke mener Google Maps havde, men den er ganske ligegyldig.
Der er kommet en app, der hedder "Passbook", hvor man skulle kunne genne billetter, rabatkuponer og andet godt, men jeg kan ikke få det til at virke.
You Tube er forsvundet som standard-app, men en ny (og ganske god) kan hentes i App-store.
Derudover er det lidt design-ændringer, men det er i småtingsafdelingen.
Alt i alt en lidt fesen opdatering, hvis du spørger mig Confused.
 
/Ersgaard
/Ersgaard
Til top
longjohn2 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-November-2009
Status: Offline
Point: 1013
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér longjohn2 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-September-2012 kl. 12:16
Har endnu ikke gjort det selv - afventer et sikkert jailbreak. 

Men ifølge div. input på Mobilsiden, så er kort-applikationen blevet dårligere. Ellers er alt vist OK.  

Om det kan betale sig afhænger nok af, om du har noget at bruge de (ifølge Apple) 200 nye features til. Besværligt er det dog ikke.

PS: Passbook kræver lokale samarbejdspartnere, der er endnu ingen i Danmark. 


Redigeret af longjohn2 - 20-September-2012 kl. 12:22
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4517
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-September-2012 kl. 12:19
Der er allerede en tråd om dette. Er det ikke bedre at holde sig i en:
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10386
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-September-2012 kl. 13:46
Oprindeligt skrevet af Rasmus Larsen Rasmus Larsen skrev:

Der er allerede en tråd om dette. Er det ikke bedre at holde sig i en:
 
Den går vel ikke så meget på om det er besværet værd, men med mit spørgsmål havde jeg håbet på kun at få svar fra folk som allerede havde installeret iOS 6. Det lader dog desværre ikke til at være tilfældet, så der ligger en del gisninger i nogle af svarene. 
 
Flemming


Redigeret af fltk - 20-September-2012 kl. 13:59
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 11218
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Otto J Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-September-2012 kl. 13:47
Oprindeligt skrevet af fltk fltk skrev:

 
Den går vel ikke så meget på om det er besværet værd.
 


Hvor besværligt er det da lige du synes det er?
Til top
Gunraf Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 05-September-2012
Sted: København
Status: Offline
Point: 327
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Gunraf Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-September-2012 kl. 15:01
Oprindeligt skrevet af Otto J Otto J skrev:

Oprindeligt skrevet af fltk fltk skrev:

 
Den går vel ikke så meget på om det er besværet værd.
 


Hvor besværligt er det da lige du synes det er?

Hehe ja det kan jo ikke være meget nemmere =D
Indtil videre har jeg været fint tilfreds på min iPhone 4, idet at den virker til at være en anelse hurtigere, specielt i min Safari-browser. Kortfunktionen har nu også virket ganske fint, når jeg lige har prøvet. Derudover virker den da i Rejseplanen, ingen betalingsydelse der. 
Til top
Stougaard Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 07-Juli-2011
Status: Offline
Point: 363
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Stougaard Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-September-2012 kl. 15:36
Jeg har opdateret både min iPhone 4 og min iPad (3. Gen.)

Min iPhone er blevet meget hurtigere i menuerne!! Men ellers er der ikke de helt store forskelle sådan umiddelbart, det er flere små ændringer..
På ipad'en er der ikke de helt store ændringer, ihvertfald ikke til mit behov
Til top
dreamz Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Februar-2008
Status: Offline
Point: 857
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dreamz Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-September-2012 kl. 00:07
Min 4S og iPad 2 er opdateret, og jeg er fint tilfreds. Der er fundet mange fejl på korttjenesten (http://theamazingios6maps.tumblr.com/), men som bosiddende i KBH fungerer den perfekt og er designmæssigt nydeligere end Googles. Der er en række småforbedringer hist og her, men bestemt ikke revolutionerende. 
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4517
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-September-2012 kl. 11:03
Oprindeligt skrevet af dreamz dreamz skrev:

Min 4S og iPad 2 er opdateret, og jeg er fint tilfreds. Der er fundet mange fejl på korttjenesten (http://theamazingios6maps.tumblr.com/), men som bosiddende i KBH fungerer den perfekt og er designmæssigt nydeligere end Googles. Der er en række småforbedringer hist og her, men bestemt ikke revolutionerende. 

Den virker også ekstremt dårligt i København. Nu lavede jeg lige en søgning på Haderslev for at se eksempler på de skyer, der dækker for store dele af Haderslev på kortet. Jeg lavede dernæst en søgning på "HC Andersens boulevard". Det findes ikke, får jeg besked om. Confused Det er jeg ret sikker på, at det gør... Jeg prøver dernæst "H.C. Andersens Boulevard" (med punktummer). Det findes åbenbart heller ikke... Jeg prøver "H.C. Andersens Boulevard, København". Intet.
Jeg søger dernæst på først København og lander ganske rigtig i København. Så prøver jeg "H.C. Andersens Boulevard" igen og så lander jeg henne ved en kontor omkring Bülowsvej (jeg skulle altså zoome ind på København før jeg overhovedet kunne søge på gader der). Hold kæft hvor bliver man træt af det lort, så jeg giver den en sidste chance og søger på "H.C. Andersens Boulevard 42". Så lander man sgu oppe ved Fredensbro...

Jeg kan næsten ikke finde tillægsord nok til at beskrive, hvor dårlig den her maps-tjeneste er...
Til top
dreamz Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Februar-2008
Status: Offline
Point: 857
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dreamz Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-September-2012 kl. 11:18
Oprindeligt skrevet af Rasmus Larsen Rasmus Larsen skrev:

Oprindeligt skrevet af dreamz dreamz skrev:

Min 4S og iPad 2 er opdateret, og jeg er fint tilfreds. Der er fundet mange fejl på korttjenesten (http://theamazingios6maps.tumblr.com/), men som bosiddende i KBH fungerer den perfekt og er designmæssigt nydeligere end Googles. Der er en række småforbedringer hist og her, men bestemt ikke revolutionerende. 

Den virker også ekstremt dårligt i København. Nu lavede jeg lige en søgning på Haderslev for at se eksempler på de skyer, der dækker for store dele af Haderslev på kortet. Jeg lavede dernæst en søgning på "HC Andersens boulevard". Det findes ikke, får jeg besked om. Confused Det er jeg ret sikker på, at det gør... Jeg prøver dernæst "H.C. Andersens Boulevard" (med punktummer). Det findes åbenbart heller ikke... Jeg prøver "H.C. Andersens Boulevard, København". Intet.
Jeg søger dernæst på først København og lander ganske rigtig i København. Så prøver jeg "H.C. Andersens Boulevard" igen og så lander jeg henne ved en kontor omkring Bülowsvej (jeg skulle altså zoome ind på København før jeg overhovedet kunne søge på gader der). Hold kæft hvor bliver man træt af det lort, så jeg giver den en sidste chance og søger på "H.C. Andersens Boulevard 42". Så lander man sgu oppe ved Fredensbro...

Jeg kan næsten ikke finde tillægsord nok til at beskrive, hvor dårlig den her maps-tjeneste er...

Ja, det er en skandale. Jeg var åbenbart lige hurtig nok med at kalde korttjenesten perfekt, når det gælder kbh. Det lykkedes mig nu at finde H. V. Andersens Boulevard - vel nok Københavns mest trafikerede gade - ved at udlade mellemrum efter punktum; altså skrive h.c.andersens boulevard. Men det er altså ikke godt nok. 

Hvad får Apple til at tro, at de kan slå Google på deres egen hjemmebane: Søgning! Ganske vist er det TomTom, der har leveret data til appen. Er der nogle TomTom-ejere derude, der har haft lignende problemer?
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu