recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Overvejer en Google TV boks
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Overvejer en Google TV boks

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
kbi7874 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 12-Februar-2010
Sted: Stenløse
Status: Offline
Point: 86
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kbi7874 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Overvejer en Google TV boks
    Sendt: 21-September-2012 kl. 19:40
Hej Allesammen

Jeg står og overvejer en Google tv boks og håber på lidt hjælp fra jer eksperter :)

Mit problem er at jeg for mit Tv signal via Home Trio og det er blevet rigtigt dyrt nu da jeg godt kan lide at se sport :) så jeg har overvejer at opsige Viasat delen som koster 300 kr md, men vil stadig gerne se sport inde i stuen.

Så derfor er jeg på udkig efter noget så jeg kan komme på en browser på mit tv så jeg kunne bruge Viaplay og Tv2play, jeg fandt derfor en smart løsning ( troede jeg ) nemlig Asus Wavi men det virker overhoved ikke. :(

Men jeg faldt over Logitech Revue og Sony Google Tv men ved ikke helt hvad jeg skal vælge go det er så her i kommer ind i billedet :9 på forhånd tak

Det som jeg skal bruge er :

1: kunne bruge en browser i på tvet til viaplay og tv2play
2: hvis det er muligt kunne streame fra min synology
Til top
Hanien Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Maj-2004
Sted: Denmark
Point: 562
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hanien Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-September-2012 kl. 19:55
jeg er ude i præcis det samme som dig. Synes Viasat er for dyrt og overvejer derfor noget som kan afspille Viaplay og har en Synology der skal streames fra.

Hvad med en blu-ray afspiller med Viaplay app? Det kan som regel også streame, dog ikke i ret mange formater

Redigeret af Hanien - 21-September-2012 kl. 19:56
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-September-2004
Point: 9458
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lahan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-September-2012 kl. 19:59
Er logitech boksen ikke piv ringe, mener nærmest de blev foræret væk til sidst da ingen ville købe dem. Alt for mange fejl i produktet.
Til top
kbi7874 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kbi7874 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-September-2012 kl. 20:07
Oprindeligt skrevet af Hanien Hanien skrev:

jeg er ude i præcis det samme som dig. Synes Viasat er for dyrt og overvejer derfor noget som kan afspille Viaplay og har en Synology der skal streames fra.

Hvad med en blu-ray afspiller med Viaplay app? Det kan som regel også streame, dog ikke i ret mange formater

Det med App'en ville jeg helst undgå da der ikke er så mange rettigheder til app delen så mange af kampene kan man ikke se :(
Til top
kbi7874 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kbi7874 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-September-2012 kl. 20:10
Oprindeligt skrevet af lahan lahan skrev:

Er logitech boksen ikke piv ringe, mener nærmest de blev foræret væk til sidst da ingen ville købe dem. Alt for mange fejl i produktet.

Jeg ved ikke om den er ringe den ser jo fin ud i deres reklame :) men det skulle ikke undre mig da mange af logitech produkter hurtigt falder i pris og læste også idag at de lukker for deres squeezebox ( sikkert gammel nyhed )

Til top
Jwin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 02-Januar-2008
Sted: København, DK
Point: 769
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jwin Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-September-2012 kl. 21:14
Oprindeligt skrevet af kbi7874 kbi7874 skrev:

Hej Allesammen

Jeg står og overvejer en Google tv boks og håber på lidt hjælp fra jer eksperter :)

Mit problem er at jeg for mit Tv signal via Home Trio og det er blevet rigtigt dyrt nu da jeg godt kan lide at se sport :) så jeg har overvejer at opsige Viasat delen som koster 300 kr md, men vil stadig gerne se sport inde i stuen.

Så derfor er jeg på udkig efter noget så jeg kan komme på en browser på mit tv så jeg kunne bruge Viaplay og Tv2play, jeg fandt derfor en smart løsning ( troede jeg ) nemlig Asus Wavi men det virker overhoved ikke. :(

Men jeg faldt over Logitech Revue og Sony Google Tv men ved ikke helt hvad jeg skal vælge go det er så her i kommer ind i billedet :9 på forhånd tak

Det som jeg skal bruge er :

1: kunne bruge en browser i på tvet til viaplay og tv2play
2: hvis det er muligt kunne streame fra min synology

Jeg har den nye Google TV fra Sony og må skuffe dig. Viaplay er ikke kommet som app til GTV endnu. Når du ser Viaplay i en browser, så bruger de Silverlight, så det er også no-go. Så vi må vente til Viaplay får lavet en GTV app.

Jeg har ikke prøvet TV2 Play. Jeg vil ikke betale to gange for den samme vare.
Til top
kbi7874 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kbi7874 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-September-2012 kl. 21:18
øv det var en kedelig nyhed så må jeg bare ud og lede igen :) er der nogen af jer der ude som har nogle forslag?

Men tak for info'en
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-September-2004
Point: 9458
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lahan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-September-2012 kl. 22:07
Mener logitech boksen kostede 250 USD til at starte med, men ingen gad købe den p.g.a af for mange fejl, prisen blev vist droppet ned til 100 USD, indtil de vist droppede den.

Om det var logitech der ikke magtede opgaven eller om Google tv softwaren er ubrugelig ved jeg ikke. Men ville holde mig langt væk fra den boks.

Prøv at Google den på nettet, ikke mange positive ord.
Til top
kbi7874 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kbi7874 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-September-2012 kl. 16:47
Ok tak for infoen jeg vil nok ikke købe sådan en boks alligevel :)
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu