recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hvilken trådløs streaming løsning?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hvilken trådløs streaming løsning?

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
PF Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 22-December-2008
Status: Offline
Point: 485
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PF Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Hvilken trådløs streaming løsning?
    Sendt: 20-September-2012 kl. 23:10
Mit problem er som sådan enkelt nok, jeg synes bare umiddelbart ikke at jeg kan finde nogen løsning på det. 

Jeg står og skal bruge en trådløs netværks streaming løsning. Det handler om avi, mkv osv. Med tilhørende .srt undertekster til. Den skal være trådløs, da det er umuligt for mig at trække et netværkskabel på tværs af rummene. Der behøves ikke at være harddisk i den, da jeg alligevel ikke får den brugt da jeg har en NAS. 

Jeg har kigget lidt rundt og der er selvfølgelig en Boxee Box som jeg har nede i stuen, men jeg synes bare at det er for "dyr" en løsning til et soveværelse. Det betyder så også at jeg ikke er bange for brugte ting.

Har I nogen ideer?

På forhånd tak
Til top
Toadvine Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 18-September-2012
Point: 8
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Toadvine Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-September-2012 kl. 08:07
WDTV Live, 700kr.
Til top
PF Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PF Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-September-2012 kl. 11:22
Tak for det, det er helt klart en mulighed :)
Til top
PF Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PF Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-September-2012 kl. 11:29
Dog efter at have læst en god portion kommentarer omkring den boks, så tror jeg at jeg holder mig væk. Der skulle eftersigende være enormt mange problemer med den.
Til top
Tanaburs Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 18-November-2008
Sted: Denmark
Point: 445
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Tanaburs Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-September-2012 kl. 12:21
Du får nok ikke i pose og sæk for 700 kr....jeg har selv en mede8ér men har nu læst meget positivt om wd tv live.
Du skal nok kigge brugt så.
Til top
PF Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PF Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-September-2012 kl. 12:24
Jeg holder mig desværre fra WD TV Live. Jeg gider ikke give mig i kast med noget som er dårligt bygget :)
Til top
Toadvine Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 18-September-2012
Point: 8
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Toadvine Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-September-2012 kl. 15:50
Jeg har en WDTV Live og den afspiller alt jeg smider efter den, er lille, bruger næsten intet strøm og er billig. Hvad skulle det dårlige være ved den?
Til top
Ulrikwich Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 02-Oktober-2006
Sted: Denmark
Point: 967
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ulrikwich Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-September-2012 kl. 16:03
Appe tv 2, og hvis ikke du kan finde en til en rimelig pris brugt så en Raspberry Pi - begge dele kan køre xbmc
Til top
Ottendahl Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 17-August-2010
Sted: Danmark
Point: 80
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ottendahl Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-September-2012 kl. 20:02
Hvad med en Hdi dune tv 101 wifi
Til top
PF Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PF Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-September-2012 kl. 23:32
Oprindeligt skrevet af Toadvine Toadvine skrev:

Jeg har en WDTV Live og den afspiller alt jeg smider efter den, er lille, bruger næsten intet strøm og er billig. Hvad skulle det dårlige være ved den?

Jeg har læst enormt mange kommentarer omkring hakken i billedet ved kablet afspilning. At den lige pludselig stopper afspilningen og går ud af filmen. Ting i den boldgade. Det er sikkert nogle få som ødelægger det for de andre, men jeg orker bare ikke at gamble med det, da jeg ved at jeg bliver sindssyg over sådan noget :) Jeg har selv haft en WD TV Live Hub førhen og den havde også sine irriterende øjeblikke
Til top
PF Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PF Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-September-2012 kl. 23:33
Ulrik og Ottendahl > Jeg prøver lige at lure dem af :) Tak for forslagene.
Til top
JesperLund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Point: 8022
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JesperLund Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-September-2012 kl. 00:47
Oprindeligt skrevet af PF PF skrev:

Jeg står og skal bruge en trådløs netværks streaming løsning.

Hvor mange trådløse netværk kan du se? Mange steder er det umuligt at få en stabil trådløs streaming til at virke fordi der er for mange trådløse netværk som støjer ind over hinanden. Det giver stærkt varierende hastigheder, hvilket er skidt for streaming da du skal holde en minimumshastighed (buffering kan klare mindre udfald men ikke ret meget når vi taler video).
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu