|
Medieafspiller der afspiller alle formater? |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
ManU_4ever ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 27-Februar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 209 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 23-August-2012 kl. 22:53 |
Jeg er lidt på udkig efter en medieafspiller der kan afspille alle formater. Iso, mkv m.fl.
Jeg har lige nu en WD Live TV Hub, men er ikke helt tilfreds med den. Film lagger lidt ved panorering. Jeg har læst mig til at WD Live TV G3 skulle være en bedre afløser. Denne er dog uden harddisk, men det har jeg sådan set ikke brug for… Hvad kan der ellers anbefales??
|
|
![]() |
|
rktdi ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Juli-2006 Sted: Horsens, DK Status: Offline Point: 624 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Har ikke fundet noget endnu min boxee box ikke vil afspille...
|
|
Sony KD-65XE8505/Sony STR-DN1060/Panasonic PMB-BD60/Nvidia Shield
M&K K7+K5 / Velodyne SPL800i |
|
![]() |
|
Supergris ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 10-December-2006 Sted: Esbjerg Status: Offline Point: 1487 |
Jeg tror, grunden til, at den lagger ved panoreringer blot skyldes, at du ikke bruger de korrekte video-settings.
Husk at alt materiale skal afspilles med korrekte indstillinger. Hvad står den til under HDMI-output?
|
|
![]() |
|
Datamax ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 04-April-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 402 |
Du skal nok op i en Dune HD Smart Model hvis du vil have mærkbar kvalitet forskel de ligger omkring 2kilo alt efter hvilken model du vælger. Har selv en live hub og har ingen problemer med panorering. Dog kunne jeg se forskel da jeg havde en Dune HD Smart D1 hjemme med fordel til Dune men med en 1-2tb hd bliver prisen også x2.
|
|
CASH IS KING
3840x2160"2:2"3:3 |
|
![]() |
|
ManU_4ever ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 27-Februar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 209 |
I HDMI output er den sat til Auto. Jeg afspiller både 1080, 720 og dvd filer på den.
|
|
![]() |
|
Treated ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 22-Januar-2010 Sted: Horsens Status: Offline Point: 1639 |
synes nu der er så mange ting som spiller ind, med at den lagger ved panorering. Kan også være dårlig encoded film. Så vil den lagge på alle afspillere.
|
|
![]() |
|
fltk ![]() Platin medlem ![]() Oprettet: 04-Februar-2004 Status: Offline Point: 10581 |
Min Fantec afspiller alt incl. undertekster, såvel interne, incl. DVB, som eksterne.
Flemming Redigeret af fltk - 24-August-2012 kl. 09:21 |
|
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix Dune HD Realbox 4K HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer Thomson THA100 |
|
![]() |
|
Torben Rasmussen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Flatpanels.dk Oprettet: 06-Februar-2007 Sted: København Status: Offline Point: 4378 |
Dunes små modeller afvikler film ligeså godt som deres Smart-modeller. Både deres 301 og 101 er fine til prisen.
|
|
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
|
|
![]() |
|
spawn ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 30-November-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 6822 |
Inden du overhovedet kigger efter anden afspiller skal vi lige vide om du har en skærm der understøtter 24p afspilning - hvis ikke så er det derfor den lagger ved panorering og så hjælper det ikke med ny afspiller - så skal du først have ny skærm.
|
|
Philips 65OLED705/12 - ATV4K
|
|
![]() |
|
Supergris ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 10-December-2006 Sted: Esbjerg Status: Offline Point: 1487 |
Hej. Da jeg aldrig selv har haft fingrene i en Dune-afspiller, kunne jeg godt tænke mig at høre lidt mere om, hvordan du oplever, at denne har bedre billedkvalitet, da jeg har hørt det omtalt det før. Det giver ingen mening for mig, da den ved blu ray-rips ikke foretager nogen form for upscaling eller behandling af signalet. De medie-afspillere jeg har haft fingrene i, afspiller materialet nøjagtigt lige flot, og det er helt på højde med en blu ray-afspiller med skiven i... Redigeret af Supergris - 24-August-2012 kl. 19:40 |
|
![]() |
|
Mit Panasonic TV understøtter 24p med bravour: TX-P42ST50Y gør dig helt klar til dagens storslåede højopløste billedoplevelser, uanset om de kommer fra Blu-ray-skiver, standard HDTV eller HD-spilkonsoller som Xbox og PS3. Den ultrahøje 1080p-opløsning matcher HD-materialet perfekt, og hvis dit kildemateriale tilmed kommer i biografstandardens 24 billeder pr. sekund, klarer TX-P42ST50Y også dette i suveræn stil. Materialet vil nemlig blive gengivet med en billedfrekvens på 96 Hz, hvilket giver en langt mere optimal konverteringsproces end de gængse 60 Hz. |
|
![]() |
|
spawn ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 30-November-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 6822 |
ok super :)
Du siger du har video output sat til Auto på din WDTV live - en mulighed er at den ikke skifter korrekt over til 24p output - prøv at sætte den til 1080p24 manuelt under video output og se om dine film stadig har panorerings fnidder (selvfølgelig forudsat at det er BD rips eller lign. med en framerate på 23.976 eller 24fps du afspiller) Hvis du afspiller over trådløst netværk er dette også en fejlmulighed, så prøv med trådet netværk. Blot for at udelukke evt. fejlkilder inden du investerer i en anden afspiller. |
|
Philips 65OLED705/12 - ATV4K
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |