recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Ny computer, dele eller samlet?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Ny computer, dele eller samlet?

Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
ladiesman217 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-Juli-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2337
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ladiesman217 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Ny computer, dele eller samlet?
    Sendt: 01-Oktober-2012 kl. 12:19
Hej.

Jeg står og skal samle en ny computer, men skal man købe dele (kan sagtens få den samlet) eller skal man købe en samlet evt. her fra?

Hvis man skal ud i at købe dele, så aner jeg ikke hvad jeg skal have fat i og hvad der passer sammen. Er der en der måske kan være behjælpelig med det, så siger jeg stort mange tak

Jeg mangler:

CPU
Bundkort
Ram
Harddisk
GFX-kort

Budget max 4-5,000 kr. Men som sagt så ved jeg ikke om man køber samlet eller dele.
          
Til top
Pony65 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-September-2008
Sted: Silkeborg
Point: 1840
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Pony65 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Oktober-2012 kl. 12:33
Hvad skal den bruges til ?

Spil, surf, almindelige opgaver 
Til top
Supergris Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-December-2006
Sted: Esbjerg
Point: 1474
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Supergris Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Oktober-2012 kl. 12:43
Jeg kan sagtens anbefale Topdata. Priserne er stort set det samme, som hvis du samler den selv, og han er meget behjælpelig, hvis der er noget galt...
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ladiesman217 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Oktober-2012 kl. 12:51
Den skal bruges til gaming: WoW og kun det. Måske lidt sur og musik, men det klarer den jo fint hvis den kan klare WoW :)

Okay det lyder fint med Topdata.

Redigeret af ladiesman217 - 01-Oktober-2012 kl. 12:53
          
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Point: 19569
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Oktober-2012 kl. 15:35
Køb en færdig, så står du ikke med problematikken med at 2 komponenter måske ikke spiller helt godt sammen og ender ud med en computer der kun yder halvdelen af det forventede. Husk at du oveni prisen også skal lægge prisen for et styresystem.....

Selv kigger jeg i ALDI efter Medion computere der giver god valuta for pengene, men den de har lige i tiden til 3000 kr er for svag for dig, men de plejer at skiftes mellem en til 3000 og en til 5000 og den sidste vil nok kunne dække dine krav til WoW.

Klaus

Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ladiesman217 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Oktober-2012 kl. 16:09
Hej Klaus,

Tak for respons. Jeg er blevet anbefalet den her fra TopData som jeg synes ser ganske fornuftig ud.

4.999 kr. og jeg har Windows 7 som jeg har fået igennem mit studie. De siger at den maskine sagtens kan trække WoW
          
Til top
Brianigenigen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Maj-2010
Sted: Danmark
Point: 624
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brianigenigen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Oktober-2012 kl. 16:13
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

men den de har lige i tiden til 3000 kr er for svag for dig, men de plejer at skiftes mellem en til 3000 og en til 5000 og den sidste vil nok kunne dække dine krav til WoW.

Klaus

Hvad  bygger du på at den pågældende ALDI pc  til 3000 IKKE kan køre D3 ??

Til top
gensplejs Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 08-Maj-2008
Point: 558
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér gensplejs Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Oktober-2012 kl. 16:36
Jeg ville personligt holde mig laaaangt væk fra ALDI og lignende. Men jeg er nok også lidt en snob hvad det angår.

Men den maskine til 5k ser ganske fin ud.
Jeg vil mene den fint kan trække stort set alle spil på markedet så længe vi snakker opløsning på 1920x1080 og nok også 1920x1200.
Så med alle normale skærme (Op til 24") vil den være fin.

Men vil du op og ha en af de fede 27" skærme (2560x1440 pixel) så vil jeg anbefale et hurtigere grafikkort eller eventuelt to grafikkort. (det lærte jeg selv på den hårde måde da jeg købte et 27" Apple Cinema Display til min PC.

Men de billigste 27" skærme med 2560x1440 koster så vidt jeg kan se omkring de 5k alene. Så det er jo nok heller ikke lige i budgettet :-)

Redigeret af gensplejs - 01-Oktober-2012 kl. 16:37
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ladiesman217 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Oktober-2012 kl. 16:55
Nej det lyder sgu fint det der gensplejs Jeg har heldigvis kun en 24" skærm, som jeg forbinder med DVI > HDMI og jeg synes at hvis den bliver større så er det ubehageligt at sidde foran, så det er dejligt nok at den computer kan trække det. Tror det er den jeg hopper på
          
Til top
gensplejs Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 08-Maj-2008
Point: 558
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér gensplejs Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Oktober-2012 kl. 17:14
Ja den er helt fin.
Og hvis du synes den er lidt sløv kan man altid senere opgardere den med en SSD disk. Det er super lækkert hvis man skal køre meget tunge ting (software udvikling, sql server og lignende) men hjælper også enormt meget på boot tiden og load tider i spil.

Men de diske er stadig ret dyre lige nu så jeg ville nok nærmere satse pengene på grafikkortet end på hurtigere disk når budgettet er begrænset og maskinen mest er til gaming.

Redigeret af gensplejs - 01-Oktober-2012 kl. 17:15
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brianigenigen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Oktober-2012 kl. 17:17
Gensplejs... Jeg har en Aldi PC som jeg er mega glad for, VALUTA for dine penge. MEN som du selv skriver, så er du nok lidt snob, sårn er vi andre det vel også med andre ting ;)
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brianigenigen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Oktober-2012 kl. 17:19
Til top

Besvar Besvar Side  123>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu