recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - DALI Fazon F5
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

DALI Fazon F5

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
sirgadget Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 05-August-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 137
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér sirgadget Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: DALI Fazon F5
    Sendt: 18-September-2012 kl. 21:48
Hej allesammen.

Som de eksperter mange af jer er på HIFI-omrpdet, tænkte jeg det her var et godt sted at sille nedenstående spørgsmål:-)

Jeg har besluttet mig for at købe et BeoVision 7-55 3D, som er mit absolutte drømmefjernsyn.
Men da jeg er alene, og med en snitlig indkomst, er det mig desværre ikke muligt også at købe mine drømmehøjttalere (BeoLab 5).

Jeg har kigget lidt rundt, og er faldet for DALI Fazon F5, da jeg både ønsker god lyd, og et spektakulært design.

Da dette er på plads, mangler jeg jo kun forstærkeren, helst et rent effekttrin med et trigger input.

Jeg har kigget på den Densen B-340 som de har på tilbud hos Hififreaks.dk (http://hifi-freaks.dk/webshop//product_info.php?cPath=82_83&products_id=805).

Er denne et godt match?

Og lige så vigtigt, da den ikke har et selvstændigt trigger input, men kun deres eget Denlink, vil jeg så kunne sende mit trigger signal til den fra mit fjernsyn?

Ved allerede hvordan B&O Powerlink er loddet, så kan sagtens hive triggersignalet ud, spørgsmålet er blot om Denlink har en almindelig gnd og en 5v+?

På forhånd tak.
Til top
sirgadget Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 05-August-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 137
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér sirgadget Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-September-2012 kl. 15:41
Jeg mpdtager også alternativer til både højttalere og især forstærkere, da jeg er ikke er 100% lagt fast på noget, og heller ikke er religiøs omkring hvilke mærker det skal være.

Budgettet er bare sammenlagt i nærheden af 30.000, så ønsker jeg god lyd. Kan det kombineres med lækkert design, er det at foretrække, men ikke et ultimativt krav.

Jeg er sikker på nogen derude har nogle gode forslag?:-)
Mikkel Petersen.
Mit setup
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-September-2012 kl. 06:18
Et alternativ til højttalerne kunne være disse: http://www.dba.dk/hoejttaler-tangent-prestige/id-85523620/
Designmæssigt minder de lidt om Dali Fazon, dog mener jeg de lyder lidt bedre. Nyprisen er da også højere. Og de er også danske :)
Et alternativ til effekttrin kunne være nogle ICEpower monomoduler. Nu må du ikke hænge mig op på det, men mener du kan få dem med Powerlink indgang, så du bare kan køre et Powerlinkkabel fra tv til forstærker, og så skal der ikke gøres mere, for at få dem til at tænde og slukke sammen med tv'et..
Til top
sirgadget Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 05-August-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 137
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér sirgadget Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-September-2012 kl. 11:47
Det var et interessant indspark, dem må eg da se at få hørt:)

De her monomoduler du snakker om, hvem producerer dem? Er det Bang & Olufsen der producerer dem? For den eneste forstærker jeg kan finde i deres prisliste til brug sammen med passive højttalere, er deres 2 x 30w Beolink Passive?
Mikkel Petersen.
Mit setup
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-September-2012 kl. 15:42
Tror du må kontakte brugeren Peter Pan ang. hvor man får de omtalte ICEpower moduler henne. Det er B&O der producerer dem ja, men kun elektronikken. En færdigsamlet monoblok er lavet af 3. part. Jeg kan dog ikke på stående fod finde en forhandler der har dem med Powerlink, men jeg ved de findes.

Men har du overvejet en helt tredie løsning? For dit budget på 30.000kr kan du rent faktisk få et sæt let brugte Boelab 9. Jeg ved godt du drømmer om Beolab 5, men 9'erne er da en start, og så er du fri for besværet med at få dem til at spille sammen med dit tv.

Det er endda en forhandler, og der medfølger 3 års garanti.

Bare et bud.

Noget helt andet, så skal det slet ikke forstås som kritik af dit eget bud, for det ville helt sikkert også være et super godt match.
Til top
sirgadget Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 05-August-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 137
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér sirgadget Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-September-2012 kl. 00:16
Jeg spørger lige Peter Pan om hvor han har fået sine henne:)

Det værste ved at skulle beslutte hvordan éns setup skal skrues sammen er, at der er så mange muligheder, alle med deres fordele og ulemper.

Og jeg tager det slet ikke som kritik, er kun glad for nogle indspark, det er jo umuligt at kunne overskue hele markedet alene, så jo flere forslag, jo bedre.
Største problem er næsten tiden der skal investeres i at få prøvelyttet det hele;-)

Ved du forresten hvem der forhandler de Tangent højttalere, som er en fysisk butik hvor man kan høre dem?
Mikkel Petersen.
Mit setup
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-September-2012 kl. 01:02
Nej, det ved jeg rent faktisk ikke. Jeg har kun hørt dem privat, og det er også en privat jeg fandt til dig på DBA. Jeg fandt den også frem fordi den er så billig. Normalprisen på dem er nemlig 30.000.
Til top
sirgadget Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 05-August-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 137
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér sirgadget Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-September-2012 kl. 01:52
Ja, prisen fejler unægteligt ikke noget:)

Kan være jeg lige skal høre med ham om han har dem tisluttet så man kan prøvelytte.

Er forresten glad for at se du også er til metal, så er der en chance for de lyder godt til det også, da jeg går ud fra du har hørt dem spille metal?
Hvad har du ellers hørt dem spille?
Mikkel Petersen.
Mit setup
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-September-2012 kl. 03:35
De blev testet med Opeth, Bloodbath, Amon Amarth, Red Warszawa og dets lignende, så det kan vist godt betegnes som metal :P

Nu er smag jo selvfølgelig individuelt, men jeg har selv den opfattelse, at bassen skal være stram og kontant samtidig med at være let tilbagetrukket. Der er jo generelt meget bas i metal, både fra bassen og stortrommerne som buldrer afsted med 220km/t. Så hvis ikke der er styr på den, så bliver noget værre bulderværk i mit hoved.

En højttaler som den fra Tangent er en smule varm i lyden, så der suplerer en ICE nemlig ret godt, da den er en smule kold til neutral. Men alt der her, er selvfølgelig personlig smag. Men mine headninger-venner lader nu til at være enig med mig.
Til top
sirgadget Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 05-August-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 137
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér sirgadget Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-September-2012 kl. 14:28
Det sørgelige er faktisk, at jeg ikek har lyttet til nogle af de kunstnere du lige har nævnt, shame on me:)
Personligt hører jeg meget Skillet, Seether, Shinedown, Van Halen, Styx, Guns n Roses, Mystic Prophecy, Tenacious D, Amaranthe, Satyricon osv.

Her er et link til min public Metal liste, den er collaborative, så du er velkommen til at tilføje:)
From 0 to Code!

Jeg er enig med dig i din betragtning, omvendt skal mine højttalere også gerne være gode til Jazz, og der må bassen godt være lidt blød i det.

Men det lyder til at du har ret i det kunne være en god parring, i mellemtiden lykkedes det mig at finde en post hvor Peter Pan omtaler hvilket effekttrin han selv bruger til sine Penta'er.
Mikkel Petersen.
Mit setup
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-September-2012 kl. 21:19
Det er selvfølgelig i den lidt lysere ende af skalaen, men de samme regler er nu stadig gældende. Den musikalske opbygning er jo stadig den samme. Og jeg hører da også selv et par stykker af dem du nævner :)

Jeg kigger lige på din playliste, når jeg kommer til en computer. Sidder med min iPad lige nu.

Den Peter bruger er en JJAZ ikke? De laver nemlig desværre ikke den ICEpower mere.
Til top
sirgadget Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 05-August-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 137
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér sirgadget Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-September-2012 kl. 11:49
Sandt nok, og glad for at høre du at du hører nogle af dem, altid rart at "møde" nye mennesker med samme smag;)

Du er velkommen, håber du finder noget du ikke har hørt før, er klart det fede element ved Spotify synes jeg, at man kan opdage ny musik man ellers ikke ville have kendt til:)

Jo det er det, jeg har ikke undersøgt det nærmere, ærgerligt hvis de ikke længere laver den.

Men så vidt jeg har kunnet læse mig til, kan man købe al elektronikken som et færdigt board fra Bang & Olufsens ICEPower division, og selv smide dem i et kabinet.
Ergo er det eneste JJAZ har lavet, et kabinet med nogle terminaler; det burde jeg også selv kunne lave:)
Har nogle hylder i overskud fra mit klæbeskab, i samme træfarve som mine andre møbler, kunne være sjovt at bygge et amp-kabinet på det som udgangspunkt;-)
Mikkel Petersen.
Mit setup
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu