recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Modtagelse og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - SAGEM 81 SKANDALE
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketSAGEM 81 SKANDALE

 Besvar Besvar Side  123 7>
Forfatter
Besked
hummelmose Se dropdown menu
Administrator
Administrator
Avatar
Skribent, udvikler

Oprettet: 25-Juli-2004
Sted: København, DK
Status: Offline
Point: 3977
Direkte link til dette indlæg Emne: SAGEM 81 SKANDALE
    Sendt: 02-August-2006 kl. 23:31
Ja, jeg ved godt at Steen og co. gør et stort arbejde, og hatten af for det. Men nu må min galle ud.

Jeg syntes simpelthen at launchen af Sagem 81 er en skandale. Jeg har ALDRIG før (hmm måske med KISS 558), set så ufærdigt et produkt blive solgt som et færdigt produkt til godtroende kunder.

Nuvel HD signalet stod kanon under VM i fodbold, men det kunne en hvilken som helst HD boks have klaret, og det har jo intet med resten af boksen at gøre.

At nettet nu er helt nede, og de slet ikke kan forklare hvad der er syntes jeg er mere end skandaløst, og jeg mener at TDC må kompentcere alle os, der har købt denne ubrugelige kasse. Jeg håber med denne post, at få noget støtte til et massekrav fra recorderes brugere, så vi kan få hvad vi har fortjent. Erstatning for alle de tabte timer, hvor kassen står som bogholder istedet for at tjene det formål den er bygget til.
Til top
Guests Se dropdown menu
Gæst
Gæst
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-August-2006 kl. 23:46
Helt enig. Jeg er tålmodig hvad angår de andre software-fejl - bare jeg kan se der bliver gjort noget ved fejlene, men en fejl som påvirker alle (stort set) bokse og som gør dem ubrugelige er simpelthen ikke godt nok.
Jeg synes TDC burde give os deres HD-pakke (når den kommer) gratis et års tid som kompensation.
Til top
hummelmose Se dropdown menu
Administrator
Administrator
Avatar
Skribent, udvikler

Oprettet: 25-Juli-2004
Sted: København, DK
Status: Offline
Point: 3977
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-August-2006 kl. 00:25
Et år er måske lige meget nok. Men jeg mener faktisk at vi er oppe i, at vi bør have 3 måneder gratis, samt et par programpakker.

Ellers skal de nu give os muligheden for at gå til butikken og returnere skidtet. for den er ikke en rød reje værd
Til top
nogames Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 16-Marts-2006
Sted: 8310, Denmark
Status: Offline
Point: 164
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-August-2006 kl. 08:50
Helt enig. TDC burde have bidt i det sure æble og meldt ud, at de ikke bliver klar til VM i fodbold fremfor at lokke os til at købe en ubrugelig boks.

Jeg kunne fint have levet med Sagem 60 boksen i lang tid endnu, især nu hvor det åbenbart går meget lang tid inden der faktisk kommer nogle HD kanaler.

Bevares, det var fedt at se VM i HD kvalitet. Jeg kunne kun sige wauv, men siden er glæden fuldstændig forsvundet.

Der er jo helt klar tale om et  produkt, der ikke er færdigt. Bare at læse mangellisten i forhold til Sagem 60 . Deprimerende.

TDC skal vist være glade for vi ikke bor i USA, så var de rendt ind i en Class Action Suit retssag.

Til top
hd-fan Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 02-August-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 204
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-August-2006 kl. 11:56

ifølge denne side http://kabeltv.driftsinfo.dk/info/?id=22582

er fejlen rettet på fredag

Til top
fumse Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 08-Oktober-2005
Status: Offline
Point: 262
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-August-2006 kl. 12:55

Det eneste, og det værste, ved denne sag er, at TDC blot skulle have lanceret det som et BETA produkt, og deraf også informeret folk om det det når de købte den.

Alt det pis med, at man blot skulle gå ind på en hjemmeside (TDC), hvor man kunne se at der var fejl / mangler ved produktet nu, er noget vrøvl. Når en butik sælger et produkt, skal det leve op til de krav/specifikationer der måtte være på produktet, eller også informere herom.

Det er de færreste der har vidst, hvor galt den stod til med HD selectoren INDEN de købte den.

Til alle jer der har en HD Selector (beta), i er ganske enkelt BETA-produkt tester.

Havde det været helt klart fra starten, og havde man som konsekvens heraf, f.eks. kunne få HD pakken til ½ pris eller lign. havde jeg sikkert været bland de første i køen. Nu kan jeg glæde mig over (i bagklogskabens klare lys), at det var en god ide jeg så tiden an...



Redigeret af fumse - 03-August-2006 kl. 12:56
Til top
HDMartin Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 23-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 25
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-August-2006 kl. 20:32

Min tålmodighed er også opbrugt.

især med TDC kundeservice jeg har nu retuneret min box til TDC.

og fulgte idag op hvor lang tid der går inden jeg får mine penge retur,

'tja' svare de 'det tager 3-4 uger' før jeg har mine penge retur.........

hvordan er det gået jer andre som har returneret boxen ????

har i fået pengene ???

Er der nogle som har snakket med pressen omkring problemerne mod hd-boxene ??

Det var et rent held at jeg fandt herind i forummet blandt ligestillet skuffede hd ejer.

Hvad gør hr. & fru. danmark som sidder uden hjælp fra jer recorder bruger ???

Til top
nicknoon Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 64
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-August-2006 kl. 21:28

Ja jeg må sgu også tilslutte mig.

Jeg købte en for et par dage siden. Den virkede en dag og så giv lortet bare i sort. Hvilket så var det problem TDC løb ind i og lige har fået løst.

Jeg oplever hele tiden at lyden falder ud hvert 3. minut eller sådan noget.

Jeg har ikke helt gjort op med mig selv om jeg vil returnere eller vente og se hvad Steen og co. kan udrette.

Og lige så lige som jeg sidder at skriver denne besked, er billedet på fjernsynet lige pludseligt begyndt at hoppe... wtf?

Hmm... what to do.. kan Steen og co. redde kastanjaerne ud af ilden... hmmm...

Ingen tvivl om at TDC har begået en stor fejl med at smide et ufærdigt produkt på marked for at nå en deadline. Men tror også de kommer til at bøde rigtigt meget for det. Jeg tilslutter mig også det med at de må yde kompentassion, da jeg er tror at de fejl indtil videre kun er toppen af isbjerget.

 

Til top
cbrdaniel Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 09-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 146
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-August-2006 kl. 09:45

Hej købte min hd81 i Expert med samme de fik den hjem, lige inden vm startede. havde de same problemer som andrer, men var glad for at se vm i hd. Da vm så var færdig, regnede jeg med at der kom en ny software som rettede alle problemmer, ja kald mig naiv.... Jeg synes at jeg har været rigtig tolmodig, så kom freeze problemet, så kom der en opdatering, og jeg kunne ikke opdatere og boxen er ubruglig! Tolmodigheden var opbrugt og smed hd81 på motorcyklen, og kørte til expert for at aflevere den. De beklagede meget men kunne ikke hjælpe, da de bare formidlede produktet for tdc, og jeg skulle hendvende mig der. Så kørte jeg vidre til tdc. Der var beskeden at de ikke kunne hjælpe mig, da jeg jo ikke havde handlet i deres butik  !!

Heldigt at jeg overlevede turen hjem på motorcykel med hd81, for sjældent har jeg kørt kværn i så arrig tilstand!!

Det endte med at de sender en ny boks, og jeg skal så sende den gamle retur!

Så ja, de må dælme hoste op noget kompentasion, hvis de for skidtet til at virke. Hvis den nye boks også har fejl, så må de sende 2500kr retur til mig! Og det det har den jo nok....

Til top
bibihest Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 30-Maj-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1435
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-August-2006 kl. 09:55

De burde snart trække den selector tilbage fra markedet og så få lavet en ny og erkende deres brøler.
Det TDC har gang i lige nu er under al kritik også selvom der sidder en TDC mand herinde og forsøger at få det til at virke.
Det er jo åbenbart ikke lykkedes endnu (intet ondt mod Steen), men der er også grænser for hvad han kan fixe.

Det ser ud til at TDC har sovet i timen igen. HDTV er kommet som en stor overraskelse for dem ligesom så mange andre teknologier gennem tiden og det er endt med de har smidt en halv defekt selector på markedet for bare at kunne tjene penge på VM.  

Til top
hummelmose Se dropdown menu
Administrator
Administrator
Avatar
Skribent, udvikler

Oprettet: 25-Juli-2004
Sted: København, DK
Status: Offline
Point: 3977
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-August-2006 kl. 10:07
Jeg mener den er et totalt flop.

Og vil gerne være med til at lave en "fælleskøb", hvor vi igennem gruppepres returnerer vores selectorer. Jeg er sågar klar til at få forbrugermanden ind over.
Til top
Zaragon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 22-Maj-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 630
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-August-2006 kl. 10:25

Det skal ikke være nogen hemmelighed, at jeg efterhånden også er ved at være godt brugt.... min tålmodighed har svære stunder lige nu. Især er jeg utilfreds med DD 5.1 problematikken på 149, som jeg synes man SKØJTER henover.. det er simpelthen ikke rigtigt, at noget skal tage så lang tid at fixe, når det tilmed har virket tidligere?? Det er VILDT for ringe - forklaringen fra Steen -som jeg iøvrigt virkelig respekterer som en meget fornuftigt og uhyre sympatisk person- om "manden der har med DD 5.1 at gøre er på ferie", er ikke så heldig IMHO.... hvis det virkelig er tilfældet, så bør han kaldes hjem OMGÅENDE! Jeg er mere bange for, at der er TDC-folk "højere i monopols-hierakiet", der "spænder ben" for projektet... formentlig af økonomiske årsager... man kan jo kun gisne! Har I forøvrigt bemærket, at www.kabeltv.dk stadig melder om nedbrud med HD81? Det er virkelig "flot" , at TDC ikke retter den tråd med det samme!! Jeg ved ikke, hvad en evt. kompensation bør være, men hvad med at starte med en officiel UNDSKYLDNING, og måske trække salget af skidtet tilbage for en tid, indtil problemerne er løst? ...det er lige før, det ville fryde mit "ondskabsfulde lille hjerte", om TDC fik en RIGTIG gang RØG i pressen om det her!! -og her står vi så efter 3 dages nedbrud med dual-sound, lyd i vs. el. hj. højttaler, forkert tidsangivelse, manglende her-og-nu visning eller voldsomt ukorrekt samme, lydudfald og jeg-skal-komme-efter-dig. Hvis man kan finde fejlen fra nedbruddet, og sende en "ny-gammel-vin-på-nye-flasker" ud til folk, hvorfor DÆLEN kan man så ikke rette samme på softwaren til beta'en, så vi i det mindste var NOGEN, der ikke behøvede at gå SÅ meget i brok???

Til top
 
 Besvar Besvar Side  123 7>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu