recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Det digitale sendenet
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Skal have Boxer - hjælp mig!
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Skal have Boxer - hjælp mig!

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
KongKent Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 21-Juni-2008
Sted: Dronninglund
Status: Offline
Point: 361
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KongKent Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Skal have Boxer - hjælp mig!
    Sendt: 03-Oktober-2012 kl. 07:57
Hej recordere.dk

Jeg står for at skifte fra TDC HomeTrio til Boxer af forskellige årsager (bl.a. manglende hastighed på min forbindelse, der gør det svært at modtage HomeTrio).

Jeg har et gammelt Pioneer 428, så det er MPEG2.

Jeg vælger nok Flex8, så ungerne kan få en børnekanal og jeg kan få DK4 (er basketball-fan(atiker)).

Jeg overvejer kraftigt at købe den Sagemcom RTI90-320 HD, så jeg kan optage udsendelser osv.

Og nu kommer spørgsmålene:

Findes der bedre modtagere end den Sagemcom til de 2800,- som Boxer vil have?
Hvis jeg vælger en anden, hvad skal jeg så have fra Boxer når jeg bestiller?

Hvordan modtager jeg signalet fra Boxer? Skal jeg have en god, gammeldags antenne på huset og kabel derfra til modtagerboksen?

Der er sikkert 100 andre små praktiske ting, som jeg ikke har tænkt over (idet jeg har haft HomeTrio i mange år nu). Håber nogle af Jer, der har erfaring med det gider bære over med mig (idet jeg går ud fra, at spørgsmålene sikkert er stillet før) og svare mig. Smile

Derudover: Hvad skal jeg være opmærksom på når tv'et er MPEG2? Jeg håber at en DVB-T2 boks med HDMI-udgang er nok til, at jeg ikke skal bekymre mig. Embarrassed

På forhånd tak.
TV: LG 65" OLED B1
Receiver: Denon AVR-X2400H
BD: Panasonic DMP-BD55
Front: Dali Evidence 870
Center: Dali C1000
Bag: Dali R1000
Sub: Dali SWA-15
Til top
nesager Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 05-November-2006
Sted: Nordvestjylland
Point: 1854
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér nesager Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Oktober-2012 kl. 08:49
Hej.
Med hensyn til boksen kan den købes billigere.
http://www.elgiganten.dk/product///RTI90320HD/sagem-digital-tv-modtager-rti90-320hd?scid=PRICECOMP_PRICERUNNERDK
  Og så skal du have en god antenne,så skulle det gerne virke.
Flex 8 kan du bare bestille hos boxer.
Mvh.

Til top
filmfreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 27-April-2005
Sted: Denmark
Point: 1398
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér filmfreak Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Oktober-2012 kl. 08:55
Oprindeligt skrevet af KongKent KongKent skrev:

Hej recordere.dk

Jeg overvejer kraftigt at købe den Sagemcom RTI90-320 HD, så jeg kan optage udsendelser osv.

Hvordan modtager jeg signalet fra Boxer? Skal jeg have en god, gammeldags antenne på huset og kabel derfra til modtagerboksen?

Hold dig langt væk fra Sagemcom  - jeg vil meget hellere købe en Humax  BXR-HD+ hvis jeg var dig.
kan ikke købes hos BoxerTV men f.eks her:

eller her:

Hvis dit TV har HDMI indgang skal du bekymre dig om TV'et kun har MPEG 2 tuner da du jo får signalet fra boksen .

Det bedste er en god tagantenne  - f.eks. denne:

Til top
Lytro Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 03-Maj-2010
Sted: Nejede,Hillerød
Point: 363
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lytro Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Oktober-2012 kl. 09:18
Hvis du ikke har en antenne på taget og skal til at investere i antenner.
Hvad med CanalDigital, de kommer og laver en installation gratis og gratis kort til børneværelserne.

Lynge Smile
Hvorfor skriver du ikke i din PROFIL, hvilken landsdel du bor. Det ville hjælpe på nogle svar. :-)
Til top
E.Larsen Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 11-Juli-2012
Sted: Århus, Danmark
Point: 482
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér E.Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Oktober-2012 kl. 09:27

Hej recordere.dk

Jeg står for at skifte fra TDC HomeTrio til Boxer af forskellige årsager (bl.a. manglende hastighed på min forbindelse, der gør det svært at modtage HomeTrio).

Jeg vælger nok Flex8, så ungerne kan få en børnekanal og jeg kan få DK4 (er basketball-fan(atiker)).

Du bør overveje at få Canal Digital
Fordi det virker og kanalerne stort set er de samme som hos Boxer.
Jeg har boxer fra det startede i mit sommerhus, og det er nu ved at drive mig til vanvid.
Jeg har også en parabol på taget,og har tidligere haft Canal Digital og jeg overvejer
kraftig at gå tilbage.
De har en HD box med harddisk der bare virker.

Boxer:
Hvis du fastholder dette ( det er jo ikke sikkert du er lige så uheldig som jeg)
Sørg for at alle forbindelser er udført korrekt, uhyre vigtig og de skal være  beskyttet med stålkerner
af bedste kvalitet. Køb det rigtige kabel, kraftig 75 Ohm (ikke Harald/eller fix)
Triax digital antenner med mange elementer er glimrende.
HD box med harddisk ?
Jeg tror igrundlæggende kke systemet kan klare optagelser 100% korrekt. Der er 2 at vælge imellem, hvis de skal være Boxer godkendt, Humax T2 er nok den bedste, eller den mindst dårlige.

Held og lykke

Der er sikkert 100 andre små praktiske ting, som jeg ikke har tænkt over (idet jeg har haft HomeTrio i mange år nu). Håber nogle af Jer, der har erfaring med det gider bære over med mig (idet jeg går ud fra, at spørgsmålene sikkert er stillet før) og svare mig. Smile

Derudover: Hvad skal jeg være opmærksom på når tv'et er MPEG2? Jeg håber at en DVB-T2 boks med HDMI-udgang er nok til, at jeg ikke skal bekymre mig. Embarrassed

På forhånd tak.
Til top
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér E.Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Oktober-2012 kl. 10:01

Hej recordere.dk

På forhånd tak.

Undskyld, jeg prøver lige igen

Du bør overveje at få Canal Digital parabol
Fordi det virker og kanalerne stort set er de samme som hos Boxer.
Kvalitetet er det modtagne er det det nok det bedste på markedet, super godt
Om du skal have en antenne opsat eller en parabol er hip som hap.

Jeg har boxer fra det startede i mit sommerhus, og det er nu ved at drive mig til vanvid.
Jeg har også en parabol på taget,og har tidligere haft Canal Digital og jeg overvejer
kraftig at gå tilbage.
De har en HD box med harddisk der bare virker.

Boxer:
Hvis du fastholder dette ( det er jo ikke sikkert du er lige så uheldig som jeg)
Sørg for at alle forbindelser er udført korrekt, uhyre vigtig og de skal være  beskyttet med stålkerner
af bedste kvalitet. Køb det rigtige kabel, kraftig 75 Ohm (ikke Harald/eller fix)
Triax digital antenner med mange elementer er glimrende.
HD box med harddisk ?
Jeg tror igrundlæggende kke systemet kan klare optagelser 100% korrekt. Der er 2 at vælge imellem, hvis de skal være Boxer godkendt, Humax T2 er nok den bedste, eller den mindst dårlige.

Held og lykke
Til top
Infinity Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 13-September-2007
Point: 1078
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Infinity Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Oktober-2012 kl. 10:03
Var der ikke noget med at du var stor Formel 1 fan - der er jo ikke noget Formel 1 hos Boxer Censored
mvh Infinity
Til top
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér E.Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Oktober-2012 kl. 10:09
Oprindeligt skrevet af Infinity Infinity skrev:

Var der ikke noget med at du var stor Formel 1 fan - der er jo ikke noget Formel 1 hos Boxer Censored

Var det ikke DK4 basketball ?Wink
Til top
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KongKent Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Oktober-2012 kl. 13:19
Det er korrekt, at jeg for år tilbage var meget dedikeret Formel 1 fan, men det er som om basketball har taget over. Dengang så jeg begge dele, men nu er det afgjort mest NBA og dansk liga basketball. Formel 1 ser jeg på nettet via en ip-løsning, der gør, at jeg kan se det britiske signal. /wups...

I øvrigt stor tak for de mange brugbare svar! Jeg vil se nærmere på det. Hvis der er flere, der gerne vil byde ind med betragtninger m.v., så gør det endelig.

Årsagen til, at jeg vælger Boxer er økonomi. Vi ser ikke ret meget fjernsyn herhjemme. Som jeg har regnet det ud, så koster Boxer Flex8 253 kr. pr. måned (189 kr. pr. måned + kortafgift på 389 kr. halvårligt), hvor Canal Digital Local koster 329 kr. pr. måned. Så er der godt nok udgifter til modtagerboks og antenne, men hellere det og så selv at kunne vælge nogle kanaler, idet vi ikke gider se Kanal 4, 5, 6, 9, Zulu osv. osv. DR-kanalerne, TV2, DK4 og et par børnekanaler og så er vi fuldt dækket ind. Netop de 40+ kanaler på HomeTrio bruger vi aldrig og nu hvor TDC ikke længere kan levere båndbredde nok til, at signalet kan køre uden udfald, så forekommer skiftet belejligt.

HomeTrio koster i øvrigt 600+ kroner om måneden. Vi bruger heller aldrig vores fastnettelefon, så fremover:

Internet fra TDC: 249,-
Boxer Flex 8: 253,-

Samlet 502 kroner og dermed en månedlig besparelse på over 100 kroner. Det opvejer éngangsudgifterne på en god 500gb HD-boks og antenne, selvom investeringen naturligvis først er hentet hjem efter et par år.
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Oktober-2012 kl. 14:51
Du kan ved samme lejlighed skifte internet til f.eks. Fullrate.

Havde også TDC internet 5 mb/250kb med fastnet tlf til 249 kr/md. Men så lagde de forskellige ydelser på, så jeg samlet kom op på 900 kr/3 mdr + tlf forbrug.

Fullrate koster 199 for 12 mb/1mb med fastnet tlf. Bruger den ikke, men er rar nok i nødstilfælde.

Redigeret af Kampus - 03-Oktober-2012 kl. 14:52
Til top
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KongKent Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Oktober-2012 kl. 15:09
Tak. Det vil jeg se nærmere på. Har lige testet vores forbindelse med Fullrate, og den siger magre 3,86mb/0,31mb. Det er altså ikke nogen fiberforbindelse, der suser rundt i kobberkablerne herude på bøhlandet.

(Ved ikke om jeg skal indsætte en grine-smiley eller en græde-smiley ved det faktum)

Oh well. Flere inputs er velkomne. Har lige set lidt på den Humax DVB-T2. Den koster kun 2399,- hvis jeg vælger et Boxer-abonnement via av-connection.dk . Hvis jeg alligevel har påtænkt mig at starte et Flex8-abonnement hos Boxer, er det så ikke den vej, jeg skal gå?
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Juni-2004
Point: 6693
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brixen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Oktober-2012 kl. 15:17

Tak. Det vil jeg se nærmere på. Har lige testet vores forbindelse med Fullrate, og den siger magre 3,86mb/0,31mb. Det er altså ikke nogen fiberforbindelse, der suser rundt i kobberkablerne herude på bøhlandet.

Ved Fullrate kan du få 6/1 Mbit til 179 om måneden. Og halv pris de første 4 mdr.
Men det er desværre ikke sikkert at Fullrate kan levere samme hastighed som TDC på de samme kabler, selv om Fullrate er ejet af TDC.

Venlig hilsen
KB
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu