recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - WMC7 og DVBlink problem med EPG
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

WMC7 og DVBlink problem med EPG

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Steen6400 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 27-December-2010
Sted: Sønderborg
Status: Offline
Point: 2127
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Steen6400 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: WMC7 og DVBlink problem med EPG
    Sendt: 27-August-2012 kl. 21:22
Jeg har et lidt træls problem som jeg håber nogen kan hjælpe mig med. Jeg bruger DVBlink til Stofa DVB-C og det virker overordnet fint og de kanaler som WMC7 ikke har i guiden, vælger jeg guiden fra kanalen (fx TV3 puls og Eurosport2). Af en eller anden grund kan jeg i DVBlink ikke vælge den danske udgave af TV3 og Kanal 5, jeg har prøvet alle muligheder for postnummer 6400. Inde i WMC7 opsætning kan jeg godt vælge de danske udgaver, men det går kun kort tid, så skifter de begge til svensk. What to do?

Det ser ud til at mange bruger ONTV og NROSSEN til EPG, hvilket jeg nok også gør på et tidspunkt, men lige nu vil jeg gerne have det andet til at virke Wink
LG OLED77CX, Oppo UDP-203, Marantz SR6011/AMP150.4, 7.2.4 Jamo D500 LCR/MiniMe P12, miniDSP 2x4HD
Apple TV 4K 1. gen, Nvidia Shield TV, Norlys, IPhone 13, Huawei Watch GT3 Pro
Til top
KL Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 03-Februar-2010
Sted: Danmark
Point: 299
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KL Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-August-2012 kl. 12:52
Hvilken version af DVBlink bruger du?

/Kim
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Steen6400 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-September-2012 kl. 10:34
Oprindeligt skrevet af KL KL skrev:

Hvilken version af DVBlink bruger du?
Det er 4.1.1 for tv source og 4.1.0 for Server.
LG OLED77CX, Oppo UDP-203, Marantz SR6011/AMP150.4, 7.2.4 Jamo D500 LCR/MiniMe P12, miniDSP 2x4HD
Til top
KL Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KL Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-September-2012 kl. 11:44
Jeg ved at Tvsource 4.5 har nogle problemer med at EPG info forsvinder / ændrer sig.
Der er lang tråd på deres forum om hvordan du bruger EPGcollector 4.0 til at hente EIT EPG.
Der er også lige kommet en TVsource 4.51 ud som måske løser problemet.

Med 4.5 fik jeg selv problemer med at ONTV/Nrossen løsningen tabte al info efter et par dage.
Jeg løste problemet med EPGCollecter 4.0 men har kun 5-7 dage frem (DVB-S).

Jeg vil ikke bruge mere krudt på det da vi skal flytte om 14 dage og er ved at bygge en ny HTPC med DVB-C

/Kim
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Steen6400 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Oktober-2012 kl. 00:10
Nu har jeg så det meste af denne uge prøvet med 4.5.1 og må konstatere at det sådan set ikke er blevet bedre og hold kæft hvor er det langhåret.

Til gengæld har den et problem med IE9-64bit, så jeg har brugt dagen i dag på at undersøge hvorfor jeg ikke kunne tildele kanalerne nye kanalnumrer. Indtil jeg tilfældigt hoppede over på Firefox og her virker det sku Angry

Så nu må jeg få taget mig sammen og lavet en fælles platform for det her med DVBViewer på min maskine og DVBLink/WMC7 på konens maskine tager livet af mig. Og tænk, DVBViewer vinder Confused og så må vi se om konen bliver Wink
Til top
MCenterFreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Februar-2005
Sted: Denmark
Point: 5446
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MCenterFreak Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Oktober-2012 kl. 02:43
Som jeg altid har sagt: DVBViewer er ikke den kønneste pige i klassen, men hun er klippestabilHeart
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-)
Til top
KL Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KL Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Oktober-2012 kl. 10:47
Hvis bare DVBviewer understøttede Xbox som extendere :-(

Har fået den nye Mediacenter PC op og køre men har fået nye udfordringer med TVsource.

Kan ikke få 7MC til at indse at jeg har lavet om på kanal rækkefølgen i TVsource.
Har prøvet med IE9, Chrome og Firefox.

Er nød til at køre TV konfig igen for at få ændret rækkefølgen og så genkonfigurere EPG :-(

Mht. EPG tror jeg vil teste http://dk.timefor.tv/dvblogic en af dagene. 
Så kan man få TVsource til at styre det hele via dens webinterface.

/Kim

Til top
gigabyte Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Januar-2010
Point: 543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér gigabyte Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Oktober-2012 kl. 12:39
Husk at tildele kanal numre i tv source, i stedet for i mce.
Det løste dette problem for mig
Bruger Chrome til configuration af tvsource.
Men det er unødigt langhåret.
Mvh Gigsbyte
100% passivt kølet DIY kabinet, Core i5 4570S, 160GB Intel 320 SSD, 2x Føtex USB DVB-C Tunere 3x FloppyDtv DVB-C, Slotload BlueRay Brænder, 5*100Watt TA2022 Class T Forstærker, DET ER SGU OK
Til top
KL Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KL Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Oktober-2012 kl. 16:22
Ja, det er der jeg laver rækkefølgen. Men 7mc opfatter ikke ændringerne. hverken efter genstart eller kørsel af dvblogic plugin til sync af kanaler.

Jeg har nu installeret trial af timefor.tv til tvsource og det ser ud til at virke fint. Også med serie optalelser. Dog er der lidt arbejde i at konfigurere kanalerne da den ikke kan sætte alle kanaler op med EPG automatisk grundet Yousee's valg af kanalnavne! Ontv.dk brugernavn og passwords virker fint med timefor.tv :-)

/Kim
Til top
gensplejs Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 08-Maj-2008
Point: 558
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér gensplejs Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Oktober-2012 kl. 20:50
Jeg er personligt ved at skifte til XBMC efter der er kommet PVR support.
Jeg bruger media portal server som PVR backend.

Det virker faktisk bedre end forventet.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Steen6400 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Oktober-2012 kl. 22:37
Oprindeligt skrevet af MCenterFreak MCenterFreak skrev:

Som jeg altid har sagt: DVBViewer er ikke den kønneste pige i klassen, men hun er klippestabilHeart
Jeg satser også på stabilitet, men udseende er så heller ikke noget problem da jeg kun bruger RS web interface.
Til top
MCenterFreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Februar-2005
Point: 5446
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MCenterFreak Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Oktober-2012 kl. 23:13
Ja, men det jeg prøver at sige: Har man en ren DVBViewer løsning som klient, med Recording Service som server. Så har man ikke den kønneste pige i klassen, men hun er til gengæld 100% stabil. (har ikke haft et nedbrud, tabt optagelse etc. i flere år)
Og det kan faktisk godt lade sige gøre at konfigurere den med en fin gui, og med remote support. Det kan endda lade sig gøre at hælde XBMC ovenpå, men det aner jeg ikke en skid om, har aldrig prøvet. Min højeste prioritet er: Når konen, eller jeg er ude af huset, så ved vi at Forbrydelsen, eller Matador, eller hvad der pt. er aktuelt, bliver optaget 100% uden at vi deltager (det ligger jo som en serie timer). Og vi ved med sikkerhed at den ligger i kassen, HVER GANG.
Med alt vi tidligere prøvede, var det altid spændende om vi kom hjem til følgende:
Ingen optaglse
Optagelse uden lyd
Optagelse med mange fejl, dvs. pixeleringer
Død maskine, da den var gået på røven
I dag er vi fuldstændig trygge ved at spise vores aftensmad sent, eller en tur i byen først, og se f.eks. Forbrydelsen bagefter
Recording Service er Klippestabilt!
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-)
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu