|
Denon AVR-2113 vs Pioneer VSX-922 |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
thoho ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 02-August-2006 Sted: Holbæk Status: Offline Point: 14 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 03-Oktober-2012 kl. 13:14 |
Jeg har de to i tankerne.
For mig er det vigtigt med Airplay, og jeg vil også gerne kunne bruge zone 2. Der er en prisforskel på 1000 kr i 922 erens favør. De kan ca det samme som jeg læser det, correct me if im wrong. (spotify funktion betyder ikke det store for mig da den kører via ipad). Den skal i første omgang drive et focal sib2 sat/sub system, og tilsluttes med hd box fra yousee, samt en tilfældig blue-ray afspiller. Det er vigtig at mine kommende geniale ideer også kan tilsluttes ret nemt, dvs lidt fremtidssiker. Lyd er vigtigt, hvilke er bedst. Kort og godt. er denons 2113 1000 kr mere værd end pioneers 922? Og hvis det ikke fremgår af ovenstående så er jeg ret newbie, som stornørdere med at læse herinde for tiden, og derfor pludselig har lyst til lidt lækker lyd. på forhånd tak /Thomas |
|
![]() |
|
DIY! ![]() Bruger ![]() Oprettet: 09-August-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 67 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Check evt denne her video:
http://www.youtube.com/watch?v=S_ZNG-s6K_E&list=FLC7MugapOyRgOWbSX0pekoA&index=2&feature=plpp_video Konklusionen er: du får hvad du betaler for.... |
|
![]() |
|
Therock ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 01-Juni-2011 Sted: Randers Status: Offline Point: 586 |
Tja
Sgu en meget fair anmeldelse lyder det til...
|
|
Stereo: | Dali Mentor 1 | 2 x Dali Mentor Sub | Cambridge CRX 120 | Cambridge Audio Azur 851W |
Video:| LG CX 65" | |
|
![]() |
|
thoho ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 02-August-2006 Sted: Holbæk Status: Offline Point: 14 |
Det blev en Onkyo nr 616 på baggrund af de anmeldelser i har linket til, så tusind tak. Jeg har dog et spørgsmål om volumen niveau på denne. Ved almindelig tv skal jeg skrue op på ca 40 til 50 procent af max før der er almindlig lydniveau. hvis jeg sætter en koncert på skal jeg op på ca 60 procent, og hvis jeg skal blæsees ud af rummet skal jeg op og ligge på omkring 85 procent, hvor onkyo 616 iøvrigt meddeler at den har et thx ref niveau.
For mig virker det som om jeg skal skrue ualmindeligt meget op for at få et almindeligt lydniveau. Men er det bare sådan det hænger sammen i vores tidsalder, eller er der noget galt med min onkyo 616?
|
|
![]() |
|
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Online Point: 19655 |
Hvad forstærker kommer du fra?
Når du har kørt en "autokalibrering" af højttalerne vil den sætte -0dB til referenceniveau. Klaus |
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
|
|
![]() |
|
claus64 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 16-Januar-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 693 |
En Onkyo 616'er har da ikke AirPlay?? Eller er der kommet en firmware update? Det var ihvertfald grunden til jeg valgte en Pioneer i sommers. :)
MVH Claus
|
|
![]() |
|
Jeg valgte onkyo grundet testen som der linkes til, og fordi jeg havde en airpor texpress liggende alligevel. Den fungere fint, med et optisk kabel.
Jeg kommer fra ingen forstærker. Jeg havde et eller andet plastik anlæg inden jeg ved et uheld bevægede mig herind. Nu har jeg en komplet ny hjemmebio, og tusind spørgsmål. SÅ tak, for en ny hobby, |
|
![]() |
|
claus64 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 16-Januar-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 693 |
Deligt, det er også en fed receiver. Tillykke med hjemmebiografen
|
|
![]() |
|
Juiceren ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 26-November-2007 Sted: Aalborg Status: Offline Point: 259 |
Kampus:
NR616 har faktisk db skala, man kan vælge mellem den og 0-100 :) |
|
Sonos Beam + Sub + 2x One SL - LG C8 55" - Nvidia Shield 2015
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |