recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Tablets og telefoner > Apple udstyr
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - iPhone 5-ejere skal passe på data-trafik!
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

iPhone 5-ejere skal passe på data-trafik!

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: iPhone 5-ejere skal passe på data-trafik!
    Sendt: 08-Oktober-2012 kl. 17:57
Det ser ud til, at iPhone 5 stadig bruger 3G-nettet, selvom man sidder hjemme i sin stue, og benytter sit WiFi-netværk:

Iphone 5 i nye vanskeligheder

Iphone 5-ejere risikerer kæmpe regninger på mobildata.

iPhone 5 har haft en del startproblemer - og nu er der kommet endnu et problem til.

Flere forbrugere fået store regninger på dataforbrug fra deres teleselskab, selvom de gør brug af den WiFi-forbindelsen til data, skriver DailyTech.com

Selvom brugernes iPhone 5 er korrekt forbundet til et trådløst WiFi-netværk, hvor data er gratis, fortsætter telefonen med at sende sine data gennem teleudbyderens mobilforbindelse. Og det har resulteret i en klækkelig efterregning for dataforbrug til iPhone 5-brugere over hele verden.

Regning på 35.273 kr.

I Australien har brugere oplevet, at de på få dage uforvarende kom til at bruge hele månedens forudbetalte dataforbrug hos teleudbyderen, hvorefter taxameteret begyndte at tælle.

En kunde formåede således at bruge 5 GB mobildata på en uge, selv om vedkommende anvendte trådløst WiFi-netværk. Det resulterede i en regning på 1.300 australske dollars ( 7.643 kr.).

En Vodafone-kunde brugte ifølge netavisen brugte uden at vide det 20 GB mobildata. Det udløste en regning på 6.000 australske dollars (35.273 kr.).

Kun iPhone 5

Problemerne skyldes tilsyneladende iPhone 5's styresystem iOS 6. Der har ikke været meldinger om, at problemet også omfatter tidligere iPhone-modeller, der har opgraderet til IOS 6.

Producenten bag iPhone 5, Apple, har i forsøget på at løse problemet lavet en rettele til amerikanske brugere af teleselskabet Verizon Wireless. Der er ikke rettelser til andre iPhone 5-brugere endnu.

Andre kendte fejl

De øvrige problemer, der har ramt iPhone 5 eller det nye styresystem IOS 6, er bl.a., at den bløde aluminiums bagbeklædning på iPhone 5 nemt bliver ridset; at styresystemet dræner batteriet alt for hurtigt; at der er problemer med kameraet, hvor en lilla farve kan optræde på billederne; samt at Apples egen navigationsprogram Apple Maps, der har erstattet Google Maps, er fuld af fejl.

Desuden virker Den hurtige 4G mobildata-forbindelse i iPhone 5 ikke i Danmark før i novembermåned, når opdatering af telefonens 4G-forbindelse bliver klar.

Til top
peejay Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 06-December-2004
Point: 183
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér peejay Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Oktober-2012 kl. 18:37
Gad vide hvorfor denne historie ikke er på forsiden?
Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Point: 7090
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hansie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Oktober-2012 kl. 18:50
20 gb data til knap 36.000.-      Det er da ugens tilbud .

Og med en telefon der kun har været få uger på marked.   
Køber man en 5 uden data plan ?    De fleste abb har jo fra 1 til 20 gb data incl her i dk.
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Oktober-2012 kl. 19:20
Er det pga iOS6 eller er det kun iP5 det gælder?

Redigeret af Kampus - 08-Oktober-2012 kl. 19:20
Til top
Notfast Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 28-April-2008
Sted: Øst Jylland
Point: 2875
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Notfast Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Oktober-2012 kl. 19:21
Oprindeligt skrevet af peejay peejay skrev:

Gad vide hvorfor denne historie ikke er på forsiden?

Ja det gad jeg også vide, for mere end 2 dage siden sendte jeg historien til reaktionen på denne side.
.....
Til top
Flemming Larsen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Taastrup, DK
Point: 24773
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flemming Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Oktober-2012 kl. 19:29
Jeg er sgu også ved at være træt af min iPhone 5. Hver eneste dag ringer den, og der kommer også sms´er. Det er bare ved, at drive mig til vanvid.Cry
Mvh
Flemming Larsen
Til top
--
--

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Oktober-2012 kl. 19:32
Oprindeligt skrevet af flemming larsen flemming larsen skrev:

Jeg er sgu også ved at være træt af min iPhone 5. Hver eneste dag ringer den, og der kommer også sms´er. Det er bare ved, at drive mig til vanvid.Cry
Er det ikke det den skal LOLLOL
Til top
Flemming Larsen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Taastrup, DK
Point: 24773
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flemming Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Oktober-2012 kl. 19:40
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Ok. Jeg troede, at det var en af alle de fejl, som er på den.Wink
Mvh
Flemming Larsen
Til top
--
--

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Oktober-2012 kl. 19:47

Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Ok. Jeg troede, at det var en af alle de fejl, som er på den.Wink
Ja du er go' Flemming LOL
Til top
petrucci Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Brugeranmelder

Oprettet: 09-April-2006
Sted: Denmark
Point: 822
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér petrucci Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Oktober-2012 kl. 20:58
Reality Distortion Field...activated.

;-)
Til top
SVP03 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 15-Februar-2007
Sted: Denmark
Point: 4172
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SVP03 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Oktober-2012 kl. 21:04
Småbump på vejen.

Redigeret af SVP03 - 08-Oktober-2012 kl. 21:06
SVP03
Til top
qpad Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 16-Marts-2008
Point: 729
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér qpad Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Oktober-2012 kl. 21:53
Jeg griner i skæget og tænker, godt jeg ikke købte en og ihh hvor er jeg glad for min sony tlf til en krone som jeg købte for 2 år siden. 
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu