|
iPhone 5-ejere skal passe på data-trafik! |
Besvar | Side 12> |
Forfatter | |||
Bruger udmeldt 38
-- Oprettet: 21-Maj-2006 Status: Offline Point: 5 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 08-Oktober-2012 kl. 17:57 |
||
Det ser ud til, at iPhone 5 stadig bruger 3G-nettet, selvom man sidder hjemme i sin stue, og benytter sit WiFi-netværk:
Iphone 5 i nye vanskeligheder
Iphone 5-ejere risikerer kæmpe regninger på mobildata. iPhone 5 har haft en del startproblemer - og nu er der kommet endnu et problem til. Flere forbrugere fået store regninger på dataforbrug fra deres teleselskab, selvom de gør brug af den WiFi-forbindelsen til data, skriver DailyTech.com Selvom brugernes iPhone 5 er korrekt forbundet til et trådløst WiFi-netværk, hvor data er gratis, fortsætter telefonen med at sende sine data gennem teleudbyderens mobilforbindelse. Og det har resulteret i en klækkelig efterregning for dataforbrug til iPhone 5-brugere over hele verden. Regning på 35.273 kr.I Australien har brugere oplevet, at de på få dage uforvarende kom til at bruge hele månedens forudbetalte dataforbrug hos teleudbyderen, hvorefter taxameteret begyndte at tælle. En kunde formåede således at bruge 5 GB mobildata på en uge, selv om vedkommende anvendte trådløst WiFi-netværk. Det resulterede i en regning på 1.300 australske dollars ( 7.643 kr.). En Vodafone-kunde brugte ifølge netavisen brugte uden at vide det 20 GB mobildata. Det udløste en regning på 6.000 australske dollars (35.273 kr.). Kun iPhone 5Problemerne skyldes tilsyneladende iPhone 5's styresystem iOS 6. Der har ikke været meldinger om, at problemet også omfatter tidligere iPhone-modeller, der har opgraderet til IOS 6. Producenten bag iPhone 5, Apple, har i forsøget på at løse problemet lavet en rettele til amerikanske brugere af teleselskabet Verizon Wireless. Der er ikke rettelser til andre iPhone 5-brugere endnu. Andre kendte fejlDe øvrige problemer, der har ramt iPhone 5 eller det nye styresystem IOS 6, er bl.a., at den bløde aluminiums bagbeklædning på iPhone 5 nemt bliver ridset; at styresystemet dræner batteriet alt for hurtigt; at der er problemer med kameraet, hvor en lilla farve kan optræde på billederne; samt at Apples egen navigationsprogram Apple Maps, der har erstattet Google Maps, er fuld af fejl. Desuden virker Den hurtige 4G mobildata-forbindelse i iPhone 5 ikke i Danmark før i novembermåned, når opdatering af telefonens 4G-forbindelse bliver klar. |
|||
peejay
Bruger Oprettet: 06-December-2004 Status: Offline Point: 183 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Gad vide hvorfor denne historie ikke er på forsiden?
|
|||
hansie
Guld medlem Oprettet: 01-Juli-2004 Sted: Køge egnen Status: Offline Point: 7090 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
20 gb data til knap 36.000.- Det er da ugens tilbud .
Og med en telefon der kun har været få uger på marked. Køber man en 5 uden data plan ? De fleste abb har jo fra 1 til 20 gb data incl her i dk. |
|||
Bruger udmeldt 43
-- Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Er det pga iOS6 eller er det kun iP5 det gælder?
Redigeret af Kampus - 08-Oktober-2012 kl. 19:20 |
|||
Notfast
Guld medlem Oprettet: 28-April-2008 Sted: Øst Jylland Status: Offline Point: 2875 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Ja det gad jeg også vide, for mere end 2 dage siden sendte jeg historien til reaktionen på denne side.
|
|||
.....
|
|||
Flemming Larsen
Platin medlem Oprettet: 24-Oktober-2007 Sted: Taastrup, DK Status: Offline Point: 24773 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Jeg er sgu også ved at være træt af min iPhone 5. Hver eneste dag ringer den, og der kommer også sms´er. Det er bare ved, at drive mig til vanvid.
|
|||
Mvh
Flemming Larsen |
|||
Bruger udmeldt 43
Funktioner
Tak(0)
|
||
|
|||
Flemming Larsen
Platin medlem Oprettet: 24-Oktober-2007 Sted: Taastrup, DK Status: Offline Point: 24773 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Ok. Jeg troede, at det var en af alle de fejl, som er på den.
|
|||
Mvh
Flemming Larsen |
|||
Bruger udmeldt 43
Funktioner
Tak(0)
|
||
|
|||
petrucci
Guld medlem Brugeranmelder Oprettet: 09-April-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 822 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Reality Distortion Field...activated.
;-) |
|||
SVP03
Guld medlem Oprettet: 15-Februar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4172 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Småbump på vejen.
Redigeret af SVP03 - 08-Oktober-2012 kl. 21:06 |
|||
SVP03
|
|||
qpad
Guld medlem Oprettet: 16-Marts-2008 Status: Offline Point: 729 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Jeg griner i skæget og tænker, godt jeg ikke købte en og ihh hvor er jeg glad for min sony tlf til en krone som jeg købte for 2 år siden.
|
|||
Besvar | Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |