recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Er Internet Explorer dårlig?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Er Internet Explorer dårlig?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
ladiesman217 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-Juli-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2337
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ladiesman217 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Er Internet Explorer dårlig?
    Sendt: 09-Oktober-2012 kl. 11:39
Jeg synes tit jeg hører om folk bruger Google Chrome og Firefox, men hvorfor ikke IE9? Er det bare et "no go" eller hvad? Jeg kan personligt rigtig godt li' IE9 og den måde det hele er sat op på?

Nogen forklaring?
          
Til top
JeTex Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 18-Februar-2011
Sted: Nordsjælland
Point: 3802
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JeTex Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Oktober-2012 kl. 11:50
IE9 siges at være mere udsat for andres kriminelle hensigter.
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101
Rega P8 Apheta3
Aria MK3 RIAA
Dynaudio Confidence 50
Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS   B&W ASW650
Til top
ladiesman217 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-Juli-2009
Sted: Denmark
Point: 2337
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ladiesman217 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Oktober-2012 kl. 11:53
Også hvis man bruger indersiden at hovedet lidt når man surfer? Det er måske nemmere at komme igennem IE?
          
Til top
jacobask Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-Februar-2011
Sted: DK, Langå
Point: 1234
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacobask Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Oktober-2012 kl. 13:06
Jeg syntes funtionaliteten i FF er bedre end i IE. Traditionelt har IE også været noget sløvere end både FF og Chrome (hvordan det er i dag er jeg ikke helt sikker på).

Derudover har IE også haft tradition for ikke at følge standarterne indenfor html (og css) og det har i hvert fald gjort det sidste for at jeg skriftede totalt. At det så skulle være rettet i de nyeste versioner har ikke fået mig til at skifte tilbage.

Jeg benytter også en del plugins til FF samt benytter mig af at bruge et tema der går at "alt det udenom" ikke fylder så meget som i f.eks IE.

/ask
Til top
Torben Rasmussen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Flatpanels.dk

Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: København
Point: 4378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Torben Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Oktober-2012 kl. 13:44
Generelt har IE været ret elendig til at overholde de standarder man bruger til visning af hjemmesider, så i versioner ældre end v. 9, så skulle man ofte igennem nogle kringlede omskrivninger af eks. Javascripts og CSS for at få siden til at vises rigtigt på IE.

Det er mildt sagt pænt irriterende, at have optimeret en hjemmeside til alt fra FF til Safari til IE9/10 for så at opdage, at 5% af brugerne med IE7/8 ikke kan få siden vist helt korrekt fordi den ikke understøtter CSS ordenligt.
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Point: 12348
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Oktober-2012 kl. 13:52
Jeg har brugt den seneste IE over den sidste måned, og jeg var bestemt ikke imponeret. Jeg skiftede til Firefox for MANGE år siden, og det kan jeg se at der stadig er god grund til at holde fast i.

Chrome er også en fin browser. På Mac skal man dog lige være opmærksom på at slette de gamle versioner når den installerer en ny.
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu