recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Blu-ray afspillere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Ville (hvilken) I købe BD-spille nu?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Ville (hvilken) I købe BD-spille nu?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
isteen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 16-September-2005
Sted: Randers,Denmark
Status: Offline
Point: 719
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér isteen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Ville (hvilken) I købe BD-spille nu?
    Sendt: 11-Oktober-2012 kl. 00:31
Med tanke på de streamingtjenester der snart vælter ind over landet, og som sikkert får liv via smarte fladskærme, diverse spilledåser etc. - ville I så købe en Blu-ray afspiller nu, eller vente 1 måned eller to?
Hvis I skulle vælge en i dag, hvad ville I så købe?
Steen
Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Point: 7237
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hansie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Oktober-2012 kl. 06:14
Hvor mang BD fim har du nu, Har du planer om mange i fremtiden ?

Hvad er dit budget ?
Til top
u2pia Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 15-Januar-2010
Sted: Slagelse, DK
Point: 340
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér u2pia Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Oktober-2012 kl. 09:25
Jeg er også selv meget i tvivl

Hvis jeg skulle have en Blu-Ray afspiller ville jeg vælge en Denon DBT-1713UD ... eller rent faktisk forgængeren DBP-1611UD da den ikke har Cinavia. Men jeg er sgu for nærig til at give så mange penge for en afspiller, og omvendt så gider jeg heller ikke købe en billig til 500,-

I dag lever jeg fint med DVD. Min Denon 1940 opskalerer fint til 1080p og jeg køber alligevel kun film til en 50,- hvis jeg finder en i supermarkedet jeg vil have.

Streamingtjenester synes jeg er smart, men jeg stoler ikke på at båndbredden er tilstrækkelig der hvor jeg bor. Er glad for min WD TV Live, men for doven til at få rippet mine film.
Til top
isteen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér isteen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Oktober-2012 kl. 09:48
Oprindeligt skrevet af hansie hansie skrev:

Hvor mang BD fim har du nu, Har du planer om mange i fremtiden ?

Hvad er dit budget ?

Jeg er ikke indehaver af mange BD'er, og med det kommende marked tror jeg heller ikke jeg bruger 1000,- årligt på film i fysisk form.
Jeg er mere interesseret i om man fx skal vælge Samsung (da de muligvis vil levere nem adgang til HBO på deres enheder), Panasonic (fordi de fint spiller sammen med min fladskærm)...og om evt. online tjenester vil blive inkluderet i nuværende afspillere - eller de kun vil kunne findes på modeller fremadrettet.

Håber det gav mening (og budgettet siger nok noget i retning af 1000-2500)
Steen
Til top
Hans j Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 02-Marts-2007
Point: 4207
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hans j Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Oktober-2012 kl. 19:16
Så vidt jeg ved, så kommer streaming da ikke i samme kvalitet som BD ?

En afspiller til kr. 500,- vil stadigvæk give bedre billede fra en Blu-ray end selv den bedste DVD-afspiller fra en DVD.

Blockbuster har masser af film til 25-50 kroner stykket (ex-leje).

De er også lige startet med et nyt koncept i stil med lovefilm.
Til top
isteen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér isteen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Oktober-2012 kl. 23:43
Oprindeligt skrevet af Hans <div>De er også lige startet med et nyt koncept i stil med lovefilm.</div>[/QUOTE Hans
De er også lige startet med et nyt koncept i stil med lovefilm.
[/QUOTE skrev:

Jeg havde godt hørt noget om det kom, men jeg vidste ikke de allerede var

Jeg havde godt hørt noget om det kom, men jeg vidste ikke de allerede var igang.
De skal nok også være hurtigt ude, for rygterne snakker jo om dansk Netflix-lancering på tirsdag
Steen
Til top
Tarzan Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 21-Oktober-2004
Point: 310
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Tarzan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Oktober-2012 kl. 22:22
Streamning og Bluray kan ikke rigtig sammenlignes. Når vi nu har indkøbt Surround anlæg for +20.000,-kr samt et 52" TV, hvad skal vi så med en streamet film der koster det samme som at leje en rigtig bluray? Både lyd og billede er markant dårligere på streamede film end på Bluray.

Jeg er selv i tvivl om, hvad jeg skal købe af afspiller. Har nu en Philips som gør det nogenlunde, men som ikke har DLNA, og som er ved at være slidt i skuffen.
Venlig hilsen

Sven

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu