|
Pænt akustisk loft |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
Suckyboyfriends ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 12-Maj-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 612 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 12-Oktober-2012 kl. 21:56 |
Hej Alle
Lejligheden jeg istandsætter skal nu bruge noget nedsænket loft.
Planen er 30-50cm uld og derefter nogle loftplader hvor lyden kan trænge igennem.
Gider ikke en diskution om effekten af loft og om der skal profesionelle målere ind over.
Jeg har derimod brug for hjælp til at finde en løsning der er flot at se på og samtidig er effektiv.
Jeg har googlet en del uden at finde frem til noget rigtig flot.
Nogle forslag?
|
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Det mest brugte produkt til kontorlokaler og andre steder med god akustik
|
|
![]() |
|
Infinity ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 13-September-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1078 |
30-50 cm uld, fy føj for en brandfælde!
![]() ![]() Har du mulighed for det skal du fastgøre loftet i væggene og ikke i det gamle loft, da det giver den bedste dæmpning af trinstøj. Støj i væggene får du ikke dæmpet med et nyt loft. Og du kan nøjes med 50-100 mm glasuld/rockwool/Isover.
Stark er et af de byggemarkeder der har et pænt udvalg af loftplader. Fornyligt havde Silvan hvide loftplader (samles som parket gulv) men kun som skaffe vare. Indimellem kan ud her og i HiFi4All købe restpartier af akustikloftplader til en billig penge.
|
|
mvh Infinity
|
|
![]() |
|
Sploink ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 23-April-2007 Sted: Vestegnen Status: Offline Point: 3215 |
Troldtekt ultra fin kunne også være en mulighed, om det er pænt, er nok en smagsag. Men det skal vi ihvert fald selv have i huset
![]() Og de 30-50 cm lyder meget voldsomt. Måske Rockfon mono, men i følge Rockfon's hjemmeside, skriver de at det skal være rockfon installatører der sætter det op?
|
|
![]() |
|
Suckyboyfriends ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 12-Maj-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 612 |
Troldtekt Ultra fin tager jeg et kig på i morgen formiddag - Håber de har den i City Stark
Jeg har bare forstået at jo mere isolering osv bag pladerne jo bedre.
|
|
![]() |
|
Nikodk ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Juli-2004 Sted: nær Roskilde Status: Offline Point: 1836 |
gipsloft måske?
jeg har Gyptone plader i min bio - det er jeg meget tilfreds med. Synes det er svært at lave et troldtekt loft pænt |
|
![]() |
|
Totoronto ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 27-Maj-2006 Sted: Midt-jylland Status: Offline Point: 395 |
Det har ham her også brugt: http://hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=95157&PN=1
|
|
![]() |
|
Jonas_h ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 11-Marts-2011 Status: Offline Point: 4464 |
Rockfon laver skinnesystemer man selv kan sætte op med næsten usynlig kant. Prøv at se systemerne på deres hjemmeside.
|
|
![]() |
|
SVP03 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 15-Februar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4172 |
Jeg har rockfon mono i sort i biffen.
Men i kan sagtens nøjes med rockfon sonar eller ecophonloften. De kan skaffes i både hvid og sort om nødvendigt. |
|
SVP03
|
|
![]() |
|
Kører rockfon sonar x med skjult kan medmindre der kommer høje protester?
|
|
![]() |
|
Tak i øvrigt til alle for svar.. Optimerede lige hele processen:)
Er godt nok svært at finde rundt i selv når man spørger i stark! |
|
![]() |
|
SVP03 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 15-Februar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4172 |
Det er fint. X system er nemt at montere. |
|
SVP03
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |