|
Anbefal en højtaler: 9-13.000 kr. |
Besvar |
Forfatter | |
mkirkelund
Guld medlem Oprettet: 18-Januar-2008 Sted: 2635 Ishøj Status: Offline Point: 2358 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 13-Oktober-2012 kl. 18:55 |
Hej Recordere.
En af mine kammerater er på udkig efter nye højtalere. Vi har i dag lyttet på forskellige mærker som Paradigm, System Audio, Vincent, Dynaudio og XTZ. Top 3-en var Vincent LS-308, Dynaudio DM 3/7 og XTZ 99.38. Vi har fået en godt tilbud på alle højtalerne, men max prisen vil være omkring 13.000 kr. /sættet. Vi vil gerne høre noget mere i prisklassen, men i stedet for at fare forvirret rundt, vil vi gerne høre lidt forslag til, hvad vi burde tage et lyt på. Musik stilen er meget elektronisk musik, som kræver en højtaler som kan spille nuanceret i hele spektrat og samtidigt kan levere godt med punch. Men samtidigt bruges den også til stort set alle genre, så den skal gerne fungere godt All-Around, men hovedfokus er elektronisk musik. Det skal være produkter som kan købes i hifibutikker i københavns området, hvor der er mulighed for at lytte til dem. På forhånd tak for hjælpen Mvh. Michael |
|
Mr. Claude
Guld medlem Oprettet: 09-Marts-2010 Sted: DK Status: Offline Point: 1128 |
Funktioner
Tak(0)
|
Dali Ikon 7 mkll vil jeg mene er fremragende til det men kommer også an på hvor stor den må være... Kan jo høres i Hi-Fi Klubben.
|
|
mkirkelund
Guld medlem Oprettet: 18-Januar-2008 Sted: 2635 Ishøj Status: Offline Point: 2358 |
Funktioner
Tak(0)
|
Tak. Det prøver vi at høre :)
|
|
kskruger
Guld medlem Oprettet: 05-Februar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 3498 |
Funktioner
Tak(0)
|
Elektronisk musik.....jeg tænker JBL STUDIO 580 , jeg har ikke hørt dem, men de har fået 5 stjerner i whathifi og de koster ca. 11.700,- |
|
Kenzo85
Guld medlem Oprettet: 09-August-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2943 |
Funktioner
Tak(0)
|
hvad med noget brugt.?
|
|
mkirkelund
Funktioner
Tak(0)
|
Det er bestemt en mulighed, det kræver blot de kan høres inden køb. :-)
|
|
Hindsberg
Super bruger Oprettet: 05-November-2008 Sted: Søborg, Kbh Status: Offline Point: 332 |
Funktioner
Tak(0)
|
Tjek hifi4all der er et par dali helicon 400 til salg for 13K......nok noget af det bedste brugte i denne pris klasse til dine ønsker.....
|
|
mkirkelund
Funktioner
Tak(0)
|
Hvordan spiller de i forhold til Dali Mentor 8?? |
|
Jonas_h
Guld medlem Oprettet: 11-Marts-2011 Status: Offline Point: 4462 |
Funktioner
Tak(0)
|
Kig efter nogle brugte JBL LS80. Det ville være mit bedste bud.
|
|
Bruger udmeldt 45
-- Oprettet: 05-Februar-2010 Status: Offline Point: 0 |
Funktioner
Tak(0)
|
Rega RS7 ville jeg anbefale :) lækker højtaler!
Redigeret af jona4796 - 15-Oktober-2012 kl. 00:57 |
|
bruger udmeldt 23
-- Oprettet: 25-December-2010 Status: Offline Point: 2017 |
Funktioner
Tak(0)
|
... Men nogen skønhed er det ikke! http://www.rega.dk/produkter_files/hoejttalere/r9.html Måske kan det gå an i sort pianolak, som dog koster lidt mere. Er lige med i tråden her, fordi hvis de skulle være gode nok til elektronmusik, så skulle de vel også kunn bruges til klassisk? Kan de virkelig gå helt ned til 20 hertz? Når man hører musik for et stort koncertkirkeorgel er der nogle bastoner, der er så dybe, at man mere føler dem, end man hører dem.
|
|
Bruger udmeldt 45
-- Oprettet: 05-Februar-2010 Status: Offline Point: 0 |
Funktioner
Tak(0)
|
Og det kan RS7'erne sgu også får du til at føle skulle jeg da hilse og sige
|
|
Besvar | |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |