recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Anbefal en højtaler: 9-13.000 kr.
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Anbefal en højtaler: 9-13.000 kr.

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
mkirkelund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 18-Januar-2008
Sted: 2635 Ishøj
Status: Offline
Point: 2358
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mkirkelund Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Anbefal en højtaler: 9-13.000 kr.
    Sendt: 13-Oktober-2012 kl. 18:55
Hej Recordere.

En af mine kammerater er på udkig efter nye højtalere.

Vi har i dag lyttet på forskellige mærker som Paradigm, System Audio, Vincent, Dynaudio og XTZ.

Top 3-en var Vincent LS-308, Dynaudio DM 3/7 og XTZ 99.38. Vi har fået en godt tilbud på alle højtalerne, men max prisen vil være omkring 13.000 kr. /sættet.

Vi vil gerne høre noget mere i prisklassen, men i stedet for at fare forvirret rundt, vil vi gerne høre lidt forslag til, hvad vi burde tage et lyt på.

Musik stilen er meget elektronisk musik, som kræver en højtaler som kan spille nuanceret i hele spektrat og samtidigt kan levere godt med punch. Men samtidigt bruges den også til stort set alle genre, så den skal gerne fungere godt All-Around, men hovedfokus er elektronisk musik.

Det skal være produkter som kan købes i hifibutikker i københavns området, hvor der er mulighed for at lytte til dem.

På forhånd tak for hjælpen

Mvh. Michael
Til top
Mr. Claude Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Marts-2010
Sted: DK
Point: 1128
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mr. Claude Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Oktober-2012 kl. 19:06
Dali Ikon 7 mkll vil jeg mene er fremragende til det men kommer også an på hvor stor den må være... Kan jo høres i Hi-Fi Klubben.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mkirkelund Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Oktober-2012 kl. 19:29
Tak. Det prøver vi at høre :)
Til top
kskruger Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 05-Februar-2007
Sted: Denmark
Point: 3498
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kskruger Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Oktober-2012 kl. 19:50
Elektronisk musik.....jeg tænker JBL STUDIO 580 , jeg har ikke hørt dem, men de har fået 5 stjerner i whathifi og de koster ca. 11.700,-

http://www.whathifi.com/review/jbl-studio-580
Til top
Kenzo85 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-August-2007
Sted: Denmark
Point: 2943
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kenzo85 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Oktober-2012 kl. 20:31
hvad med noget brugt.?
Se mit udstyr her:
Min Bio-tråd!
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mkirkelund Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Oktober-2012 kl. 21:20
Det er bestemt en mulighed, det kræver blot de kan høres inden køb. :-)
Til top
Hindsberg Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 05-November-2008
Sted: Søborg, Kbh
Point: 332
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hindsberg Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Oktober-2012 kl. 00:39
Tjek hifi4all der er et par dali helicon 400 til salg for 13K......nok noget af det bedste brugte i denne pris klasse til dine ønsker.....
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mkirkelund Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Oktober-2012 kl. 00:47
Oprindeligt skrevet af Hindsberg Hindsberg skrev:

Tjek hifi4all der er et par dali helicon 400 til salg for 13K......nok noget af det bedste brugte i denne pris klasse til dine ønsker.....

Hvordan spiller de i forhold til Dali Mentor 8??
Til top
Jonas_h Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 11-Marts-2011
Point: 4462
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jonas_h Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Oktober-2012 kl. 15:51
Kig efter nogle brugte JBL LS80. Det ville være mit bedste bud.
Til top
Bruger udmeldt 45 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 05-Februar-2010
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 45 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Oktober-2012 kl. 00:53
Rega RS7 ville jeg anbefale :) lækker højtaler!

Redigeret af jona4796 - 15-Oktober-2012 kl. 00:57
Til top
bruger udmeldt 23 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 25-December-2010
Point: 2017
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bruger udmeldt 23 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Oktober-2012 kl. 06:49
... Men nogen skønhed er det ikke! http://www.rega.dk/produkter_files/hoejttalere/r9.html Måske kan det gå an i sort pianolak, som dog koster lidt mere. Er lige med i tråden her, fordi hvis de skulle være gode nok til elektronmusik, så skulle de vel også kunn bruges til klassisk? Kan de virkelig gå helt ned til 20 hertz? Når man hører musik for et stort koncertkirkeorgel er der nogle bastoner, der er så dybe, at man mere føler dem, end man hører dem.
Til top
Bruger udmeldt 45 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 05-Februar-2010
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 45 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Oktober-2012 kl. 11:54
Og det kan RS7'erne sgu også får du til at føle skulle jeg da hilse og sige LOL 
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu