recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Bærbare medie afspillere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Konvertering fra flac til MP3/acc
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Konvertering fra flac til MP3/acc

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
-claus- Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Januar-2006
Sted: Holstebro
Status: Offline
Point: 1351
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér -claus- Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Konvertering fra flac til MP3/acc
    Sendt: 14-Oktober-2012 kl. 17:05
Hej
Jeg har i længere tid prøvet at streame musik fra min squeezebox server til min android mobil. Jeg har rippet min musik i flac formatet og har valgt at transcode det til MP3 lame 320, for at holde data forbruget nede. Nu har jeg fået en mobil der kan anvende 64 GB sdkort, og vil derfor have musikken på kortet. Jeg vil gerne kode en del af mine flac til et lossy format som f.eks lame 320 eller aac 256 vbr. Jeg har dog et par spørgsmål.

Jf specifikationerne, så understøtter min Samsung galaxy s3 aac formatet. Men vil den afkode det lige så effektivt som MP3 Dvs vil jeg mærke forskel på batteri forbruget.
Findes der en batch converter, der automatisk placere filerne og evt album coveret, i de respektive mapper, identiske med de mapper som flac filerne lå i

Redigeret af -claus- - 14-Oktober-2012 kl. 17:07
Stue: Lg C9, Argon Octave Soundbar, Dali Sub E12f
Køkken: Audio pro Addon T20, Google Chrome Audio
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Point: 6062
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Oktober-2012 kl. 21:19
Det kan gøres på en endnu bedre måde.. Opret en Google Play Music konto, og upload alt dit musik dertil. Den konverterer selv til MP3, og så har du ALT dit musik tilgængelig på telefonen, og ikke kun de lad os sige 55GB der er tilgængelig på kortet. Skulle du så have bruge for at have det fysisk på telefonen, fordi du skal et sted hen, der ikke er dækning, så henter du bare musikken ned gennem Play Music app'en.

Edit: Nu kommer der selvfølgelig an på dit abonnement, men du skal ikke være så bekymret over forbrug. Kan se på min forbrugsoversigt på min telefon, at jeg bruger omkring 1GB om måneden på lige netop den app. Og det er med et par timer dagligt og jeg tænker overhovedet ikke konservativt med den. Altså noget med at hente et par albums ned hjemmefra på wifi først. Eller kunne den ligge meget lavere.

Redigeret af Nagash - 14-Oktober-2012 kl. 21:24
Til top
-claus- Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér -claus- Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Oktober-2012 kl. 21:35
Jeg har prøvet google music, da de lige startede. Jeg syntes der var lidt problemer med syncroniseringen, men det er måske rettet nu. 
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Point: 6062
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Oktober-2012 kl. 21:57
Ja, der var ganske rigtigt lidt problemer i starten, men de er long gone nu. Jeg ville ikke kunne holde ud at bruge det dagligt, hvis de samme problemer stadig var der.
Til top
strandvasker Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-September-2009
Sted: Denmark
Point: 2409
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér strandvasker Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Oktober-2012 kl. 23:38
Oprindeligt skrevet af -claus- -claus- skrev:

Findes der en batch converter, der automatisk placere filerne og evt album coveret, i de respektive mapper, identiske med de mapper som flac filerne lå i

Jeg har brugt Foobar til den opgave et par gange.

Jeg har pladesamlingen liggende rippet i en mappe der hedder d:\flac. Hver rippet cd har sin egen undermappe som hedder fx. Dire Straits - Brothers in Arms.

Jeg forsøgte først at sætte Foobar til at læse flacfilerne fra d:\flac men gemme det konverterede mp3 resultat i en mappe der hed d:\mp3. Det virkede ikke helt efter hensigten da jeg endte med en stor pærevælling af mp3'ere direkte i d:\mp3 uden undermapper. Det er muligt man indstille det i Foobar.

Jeg gjorde dog noget andet i stedet. Jeg startede med at kopiere hele flac samlingen fra d:\flac til d:\mp3. Jeg havde nu en d:\mp3 mappe fyldt med flac filer i nydelige biblioteker, inklusive album cover jpg'er.

Jeg startede Foobar, markerede alle underområder i d:\mp3, startede en konvertering til mp3 og bad om at få lagt resultatet i de mapper de kom fra. Efter noget tid havde jeg således et c:\mp3 der indeholdt en masse undermapper med både flac og mp3 udgaver af samme numre.

Jeg startede en kommandoprompt op (Start, Kør, cmd) og tastede d: (enter). Prompten svarede D:\> tilbage. Herefter skrev jeg cd mp3 hvorefter den svarede D:\MP3>. Så lavede jeg en del *.flac /s og et øjeblik senere svarede den igen D:\MP3>.

Jeg endte op med et d:\flac område med nydelige undermapper fyldt med flac filer og cover art samt et d:\mp3 område fyldt med nydelige undermapper, mp3 filer og coverart.
Til top
-claus- Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér -claus- Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Oktober-2012 kl. 08:06
Tak
Jeg sad og legede lidt med det går. Jeg tror også jeg bliver nød til at kopiere det hele, hvis jeg skal have covers med.
Jeg ligeledes sat Google Music manager til at synche mit bibliotek. Ind til videre går det ok.
Til top
-claus- Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér -claus- Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Oktober-2012 kl. 09:57
Jeg kan se at Google play Music konvertere til MP3 320 kbs mens den uploader. Så er jeg nok mere til squeezeplay. Der kan jeg streame streame i den kvalitet jeg selv ønsker. Og den transcoder fra flac til den ønskede bitrate.
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 21-Maj-2006
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Oktober-2012 kl. 12:25
Du skal bruge dbpoweramp.com.
Der kan du selv opsætte din mappeopbygning, når den konverterer...

M.v.h.
Til top
-claus- Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér -claus- Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Oktober-2012 kl. 16:14
Hej Henrik
Er det muligt at medtage cover ikonerne der ligger i flac mapperne? Jeg kan ikke rigtigt få den til det.
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 21-Maj-2006
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Oktober-2012 kl. 16:35
Du skal ind under "CD Ripper" -> "Options" -> "Meta Data" -> "Options" -> "Output Folder".
Dér angiver du, hvad den skal hedde: Folder.jpg, thumb.jpg el. lign.

Og derind kan du også angive, om DB Poweramp skal lave samme mappestruktur, som du har med dine Flac-filer...

M.v.h.
Til top
strandvasker Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-September-2009
Sted: Denmark
Point: 2409
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér strandvasker Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Oktober-2012 kl. 16:58
Oprindeligt skrevet af -claus- -claus- skrev:

Er det muligt at medtage cover ikonerne der ligger i flac mapperne? Jeg kan ikke rigtigt få den til det.

Det kan fikses med en kommando prompt hvis det er.

Start, Kør, cmd.

xcopy d:\flac\*.jpg d:\mp3 /s

Det kopierer samtlige jpg filer fra d:\flac området inkl. undermapper over i d:\mp3 området og opretter/benytter samme undermappestruktur.
Til top
-claus- Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér -claus- Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Oktober-2012 kl. 19:08
Tak
Så mangler jeg bare et nyt Sd kort, så er jeg kørende.
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu