Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
supermand3236
Bruger
Oprettet: 10-Oktober-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 57
|
Emne: WAF BIO Sendt: 31-Juli-2006 kl. 21:19 |
Ja her er så min "hjemmebio" som det kan ses har WAF igen spillet en stor rolle ved valg af tv - anlæg - højtalere - fliser - farve - belysning - pynteting osv. osv.
Dog må jeg sige at jeg selv er blevet utrolig glad for resultatet .
Alle ledninger er blevet fræset ind i vægen - og det var næsten ved at koste ægteskab, samt min lyst til at lege Jørgen Leth - for hold kæft hvor det støver !!!
Fandt lig nogle billige højtaler beslag i Biltema - de virker perfekt
Tjaa - lysestager købt i Inspiration - tror jeg nok (-;
TV - købt via fælleskøb her på siden - Var stor beslutning at købe et sådan fladt TV, men har nu ikke fortrudt det et sek. !
TV: Samsung LE-32R72B
DVD : KISS 470 - (hvis der er nogen der har en ide til at reducere blæserstøj fra denne maskine (ud over at benytte en hammer) vil jeg være meget taknemlig !
Højtaler : Jamo A305
Redigeret af supermand3236 - 01-August-2006 kl. 08:01
|
|
supermand3236
Bruger
|
Sendt: 08-August-2006 kl. 16:26 |
Det er ikke meget respons man får i det her forum
|
|
hansie
Guld medlem
Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Point: 7082
|
Sendt: 08-August-2006 kl. 19:22 |
Det er flot arbejde du har lavet.
Men jeg tror de fleste udstiller deres hjemmebio på hifi4aal.dk
Mvh Hans
|
|
Wuffer
Guld medlem
Oprettet: 01-Juni-2005
Point: 615
|
Sendt: 08-August-2006 kl. 19:26 |
Super lækkert. Går og leger med ideen om at fræse til ledninger, men så skal der vel filt på væggen igen for at skjule det perfekt...
Well gennemført er det
|
|
avh
Guld medlem
Oprettet: 29-Juli-2005
Point: 2891
|
Sendt: 08-August-2006 kl. 19:37 |
Det er flot med de skjulte ledninger...
Jeg synes højtalere er svære til at få se godt ud...
Når kvinderne specielt går så meget op i indretning var der her en opgave... altså komme med nogle løsninger, der både give god lyd og var til at holde ud at se på..
I stedet for blot at indrette sig med nytteløse genstande (uden funktioner) på hylder?
|
|
supermand3236
Bruger
|
Sendt: 09-August-2006 kl. 07:48 |
Mht. at fræse ledninger ind - var jeg så heldig at der i rummet er puset væg - Så jeg skulle ikke til at lege med filt osv.
|
|
lrev på jobbet
Guld medlem
Oprettet: 05-Maj-2006
Point: 2051
|
Sendt: 09-August-2006 kl. 07:57 |
Flot....men sig mig:Hvorfor sidder front-højt.så relativt LAVT,når bag højt.sidder så HØJT oppe?
Tror du ikke at det ville være smart at rykke de bagerste ned i tilsvarende højde?
|
|
supermand3236
Bruger
|
Sendt: 09-August-2006 kl. 08:57 |
Æstetik - Min kone syntes at det så dumt ud hvis de hang midt på vægen - Kompromis, jeg fik lov til at vinkle dem med et beslag.
Men jo du her helt ret, det mest korrekt vil jo være at få dem ned i samme højde som front højtalerne.
Men rent lyd æstetisk, kan jeg nu ikke høre noget som får mine hi-fi øre til at klappe sammen i væmmelse
|
|
lrev på jobbet
Guld medlem
Oprettet: 05-Maj-2006
Point: 2051
|
Sendt: 09-August-2006 kl. 10:02 |
nej-nej-,men kender det godt...DET MED KOMPROMISSERNE....-men det lyder jo garanteret også helt o.k som det er nu.
Leo.
|
|
MortenP
Guld medlem
Oprettet: 23-Juli-2004
Point: 654
|
Sendt: 09-August-2006 kl. 11:10 |
Hehe. .mine baghøjttalere hænger på selvsamme måde.
Da fruen begyndte at snakke om IKKE at have surround oppe måtte jeg jo ty til alternative metoder ;-)
Men det er et flot setup du har fået lavet. Jeg afventer mit 40" her en af dagene, så skal der også skrues og gemmes kabler :-)
MortenP
|
|
techek
Junior bruger
Oprettet: 16-Februar-2007
Point: 21
|
Sendt: 16-Februar-2007 kl. 16:01 |
lrev på jobbet skrev:
Flot....men sig mig:Hvorfor sidder front-højt.så relativt LAVT,når bag højt.sidder så HØJT oppe?
Tror du ikke at det ville være smart at rykke de bagerste ned i tilsvarende højde?
|
De kloge har fortalt mig, som også synes det virkede forkert, at fx. THX-lyd gengives mere korrekt når baghøjtalerne ikke spiller lyden direkte i ørerne. Så måske er det ikke helt tovligt alligevel.
|
|