recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Trådløs router stået af?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Trådløs router stået af?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Thorvald Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-April-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7912
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thorvald Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Trådløs router stået af?
    Sendt: 18-Oktober-2012 kl. 14:33
Hej.

Der var et meget kortvarigt strømudfald. Bagefter var der stadig lys i dioderne i routeren, så jeg troede alt var i orden. Men jeg kom ikke på Internettet. Da jeg så prøvede at tage strømmen fra routeren for at geninstallere den var den helt blank og det er den stadig. Jeg prøvede et andet stik, uden resultat. Jeg testede stikket med laderen til min mobil, fint. Så der er strøm, men ingen lys i routerens dioder på forsiden. Er det overvejende sandsynligt at den er stået af og at menuen står på en ny? Internet her jeg som I kan se, så det er ikke det der er galt (selvom der åbenbart gik lidt tid før Internet forbindelsen kom tilbage).
Med de venligste hilsener

Thorvald.
Til top
Beanie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Oktober-2008
Sted: DK
Point: 1597
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Beanie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Oktober-2012 kl. 19:03
Så er den gal igen.

Du roder sgu for meget med tingene, så du ikke selv har styr på tingene, tror jeg:

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thorvald Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Oktober-2012 kl. 19:29
Dette har ikke noget at gøre med at jeg "roder" med tingene. Jeg "roder" ikke med tingene (ikke normalt i hvert fald). Hvis det virker så virker det og så lader jeg det være ved det. I det andet emne du henviser til undrede jeg mig bare over hvorfor den ikke automatisk valgte kablet net, efter at jeg havde været på trådløst net. Men det har intet at gøre med at min router er stået af idag. Det er helt tilfældigt. Internettet virkede fint og indstillingerne mht. kablet/trådløst net prioritering var sat tilbage til "før" og alt virkede som før.

Men det har ikke noget at gøre med at routeren stod af idag - det skulle bare være idag. Hvor længe jeg har haft den (D-Link DIR635) ved jeg ikke, men det er et godt stykke tid. Har lige været nede i El-giganten og købe en ny - denne gang en DIR655, for jeg kunne ikke finde 635'eren andet end et par steder - og ikke i Esbjerg. Men jeg tænker også at 655'eren er en udmærket opgradering.

Thorvald.
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Oktober-2012 kl. 19:45
Det er vel sandsynligt at en router kan stå af. Da jeg købte min den første, skete det allerede dagen efter. Så den blev byttet uden vrøvl.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thorvald Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Oktober-2012 kl. 19:53
Ja - det er vel ikke anderledes end med andet elektronik - det står af - sommetider uventet og uforklarligt. Men nu har min gamle router også nået en vis alder og den er tændt hele tiden, sååå. Og det er vel ikke så skidt at få en god undskyldning for at opgradere til en nyere model - endda for konens penge, for jeg har ikke nogen.......  Tongue  Wink  Big smile

Thorvald.
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Oktober-2012 kl. 19:58

Så er det da godt du har hende Wink

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thorvald Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Oktober-2012 kl. 20:14
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Så er det da godt du har hende Wink

Hahahaha.......  Wink

Thorvald.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thorvald Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Oktober-2012 kl. 18:10
Jeg kom til at se at der på kassen til min gamle router står 11 års garanti. Hvordan forholder man sig til det, hvis jeg kan finde hvor jeg har købt den? Og hvad betyder de 11 års garanti?

Thorvald.
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu