recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Svagt signal
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Svagt signal

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Case Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 10-August-2009
Status: Offline
Point: 192
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Case Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Svagt signal
    Sendt: 21-Oktober-2012 kl. 07:53
Hej alle

Nu har jeg endelig taget mig sammen og købt et nyt tv samsung 46es6517 (skulle være Hvidt pga fruen)
Jeg har ikke haft digital tuner før men nu kommer problemet så at nogen af kanalerne ikke kan vises.
Den skriver at der er svagt signal. Jeg kunne se de samme kanaler på mit andet tv og de andre jeg har.
Hva fanden gør jeg ved det???
Har kabel via yousee
Tak
Casper
Denon 3808,Denon DVD-2910,OPPO 93-EU
XBOX m/Kinect
Optoma HD20,Hivilux 92" tab-tension
XTZ 99.26 Fronter,XTZ 99.26 Center,B&W 600 S3 Bag HT
B&W ASW 610 Sub
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 21-Maj-2006
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Oktober-2012 kl. 08:22
Du kan ikke regne med, at fordi du kunne se kanalerne - analogt - på det gamle TV, så er dit signal godt nok til det digitale signal!

Der er ingen tvivl om, at du en dårlig antenne-installation. Og med det mener jeg, et sted mellem din vægdåse og dit TV. Har du f.eks. et ordentligt (dobbelt) skærmet kabel? Har du ordentlige RF-tætte stik (IKKE de gamle vinkelstik med plastik hætte!)?

M.v.h.
Til top
Case Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Case Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Oktober-2012 kl. 08:37
Jeg synes at jeg købte noget ok dengang jeg installeret det men ved ikke om det er rf tæt.
Hvor får man evt det rigtige??
Signalet køre igennem min hdd har det også en betydning?
Casper
XBOX m/Kinect
B&W ASW 610 Sub
Til top
bruger udmeldt 23 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 25-December-2010
Point: 2017
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bruger udmeldt 23 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Oktober-2012 kl. 09:13
Oprindeligt skrevet af Case Case skrev:

Jeg synes at jeg købte noget ok dengang jeg installeret det men ved ikke om det er rf tæt.
Hvor får man evt det rigtige??
Signalet køre igennem min hdd har det også en betydning?
Casper

Mht. gode HF-tætte stik og gode kabler, så prøv din lokale radio- TV-forhandler...

Det burde ikke være fordi, signalet går igennem harddiskoptageren, selv om det dæmper signalet lidt. Men så prøv at koble TV'et direkte til vægdåsen, udenom optageren og se, hvad det giver. Har du internet fra YouSee og er der kun radio- og TV-stik i vægdåsen, så du er nødt til at have en adapter koblet på vægdåsen? Denne adapter dæmper nemlig også TV-signalet.

Hvilken programpakke har du? Grund- Mellem- eller Fuldpakke?
Hvilke kanaler er der tale om, som driller?

Redigeret af turbo2 - 21-Oktober-2012 kl. 09:26
Til top
helljohn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-Juni-2004
Sted: Aalborg
Point: 2048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér helljohn Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Oktober-2012 kl. 09:26
Hvor langt er dit antenne kabel og hvor mange tv er koblet på ,prøv med en antenne forstærker og placer denne så tæt på vægdåsen som mulligt , de koster ikke meget fx her http://www.av-cables.dk/antenneforstaerker/antenneforstaerker-2vejs-25-db.html 
KMarantz Pm11s3-sa14s1se-Heco zweiklang direct-Marantz tt15s1-Bluesound Node x
Til top
Case Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Case Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Oktober-2012 kl. 10:03
Jeg har fuldpakken
Det er indtil videre TV3 TV3 puls og nat geo der driller.
Jeg bor I hus og fik lagt label ind for 3 år siden.
Har en eller anden lille boks yousee installeret på loftet hvor jeg kan trække kabel fra ned til tv'et der er vel ca 5-6 m. Så ingen vægdåse.
XBOX m/Kinect
B&W ASW 610 Sub
Til top
helljohn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-Juni-2004
Sted: Aalborg
Point: 2048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér helljohn Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Oktober-2012 kl. 10:27
det lyder som en alm forgrener boks kan du sætte en forstærker på før den 
KMarantz Pm11s3-sa14s1se-Heco zweiklang direct-Marantz tt15s1-Bluesound Node x
Til top
Pony65 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-September-2008
Sted: Silkeborg
Point: 1845
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Pony65 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Oktober-2012 kl. 10:42

Jeg har fuldpakken
Har en eller anden lille boks yousee installeret på loftet hvor jeg kan trække kabel fra ned til tv'et der er vel ca 5-6 m. Så ingen vægdåse.

Der findes ikke noget der hedder "en eller anden lille boks yousee installeret på loftet" det laver de ikke

Og der skal ALTID en vægdåse på til at afslutte installationen.

Tag evt. et billede af "boksen" på loftet, så vi kan se hvad det er og fortæl om der er flere TV i huset
Til top
Lytro Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 03-Maj-2010
Sted: Nejede,Hillerød
Point: 363
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lytro Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Oktober-2012 kl. 10:50
Nu skriver du ikke hvor du bor, men det lyder som om dine stik IKKE er HF tætte.
Her i hovedstadsområdet falder bl.a. TV3 ud, hvis instalationen ikke er HF tæt. Typisk ved plastic coax stikkene.
Signalet bliver ødelagt af de Terriske sendere, hvis frekvenser smutter ind på kablet, og ødelægger signalet der er i forvejen.

Lynge Smile

PS. selv om konen ville have et HVIDT TV, bliver signalet ikke dårligere af det Big smile

Redigeret af Lytro - 21-Oktober-2012 kl. 10:54
Hvorfor skriver du ikke i din PROFIL, hvilken landsdel du bor. Det ville hjælpe på nogle svar. :-)
Til top
Case Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Case Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Oktober-2012 kl. 12:29
Oprindeligt skrevet af Pony65 Pony65 skrev:

Jeg har fuldpakken

Der findes ikke noget der hedder "en eller anden lille boks yousee installeret på loftet" det laver de ikke

Og der skal ALTID en vægdåse på til at afslutte installationen.

Tag evt. et billede af "boksen" på loftet, så vi kan se hvad det er og fortæl om der er flere TV i huset
Nå men det er altså sådan de har lavet min installation her.
Jeg kunne vælge at få en standard boks med 2 udgange eller også kunne jeg købe en ekstra med 4.
Valgte den med 2 til en start. Har ikke lige været på loftet....
Bor i gladsaxe...¨
Idag vil den godt vise programmerne så ved ikke lige hvad der sker.....
casper
XBOX m/Kinect
B&W ASW 610 Sub
Til top
Pony65 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-September-2008
Sted: Silkeborg
Point: 1845
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Pony65 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Oktober-2012 kl. 14:43
Har YouSee været hos dig og lavet en installation uden slutdåser i væggen til afslutning ?
Så vil jeg ringe og klage som det første i morgen.

Jeg kan ikke forstille mig at de har godkendt det selv !!!

Til top
Case Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Case Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Oktober-2012 kl. 18:44
Der var ikke kabel da jeg købte huset. Så bestilte det hos yousee og det var hvad jeg fik. Fik at vide at jeg selv måtte trække kabler ud fra"dåsen" på loftet.
XBOX m/Kinect
B&W ASW 610 Sub
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu