recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Netflix vs Blockbuster ?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Netflix vs Blockbuster ?

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
LarsSB Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 17-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 105
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér LarsSB Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Netflix vs Blockbuster ?
    Sendt: 21-Oktober-2012 kl. 00:43
Hej, hvor stort er antallet af film titler tilgængelig på Netflix (dk/us) sammenlignet med hvad jeg kan gå ned og leje i Blockbuster?
mvh Lars S
Til top
Bruger udmeldt 35 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 28-Juli-2008
Point: 3673
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 35 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Oktober-2012 kl. 06:35
det er to VIDT forskellige verdener..!!

NetFlix kataloget består udelukkende af "ældre" film..
den nyeste jeg er faldet over er ca 1½ år gammel..

så svaret må være antallet af film på Netflix er minimalt i forhold til hva du kan finde på Blockbusters hylder..
men da Netflix er gratis den første måned, kan du jo selv lige tjekke det ud..

Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Point: 11218
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Otto J Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Oktober-2012 kl. 07:58
Oprindeligt skrevet af LarsSB LarsSB skrev:

Hej, hvor stort er antallet af film titler tilgængelig på Netflix (dk/us) sammenlignet med hvad jeg kan gå ned og leje i Blockbuster?

Jeg mener hverken det er en fair eller en relevant sammenligning - Netflix skal (efter min mening) ikke erstatte behovet for at gå i Blockbuster, men erstatte behovet for TV kanaler. Du ville heller ikke spørge hvordan TV1000's udbud er sammenlignet med Blockbuster. Derimod er det meget relevant at sammenligne Netflix med TV1000 eller andre betalings-kanaler. Og her mener jeg personligt at man får MEGET mere for pengene hos Netflix. Også selv om det ikke er blu-ray kvalitet.

Eftersom du mig bekendt ikke kan leje tv-serier i Blockbuster, så mener jeg at det er meget relevant kombinere de to, dvs abonnere på Netflix og leje nye film i Blockbuster, evt med deres nye abonnement hvis man ser mange film. Det giver efter min mening det bedste af begge verdener. Nem adgang til serier, og en hurtig film hvis man keder sig søndag formiddag, mens nye film ses i fuld kvalitet fra blu-ray.

Hvis man i forvejen har myriader af TV-kanaler for eksempel fordi man er sports-interesseret, så kan man diskutere om man har brug for Netflix også.
Til top
LarsSB Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér LarsSB Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Oktober-2012 kl. 14:38
Hmm, er egentlig noget overrasket og jeres svar.
Jeg hørte i nyhederne forleden at Netflix var hovedårsagen til at Blockbuster gik konkurs i USA
Hermed havde jeg en forventning om at Netflix (US) kunne tilbyde premierefilm ligeså hurtigt som Blockbuster, hvormed de så ville være en alvorlig konkurrent til Blockbuster
Ud fra jeres informationer, kan jeg ikke se at Netflix i USA kunne påvirke Blockbuster's forretning nævneværdigt
mvh Lars S
Til top
sani Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 22-April-2007
Point: 1023
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér sani Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Oktober-2012 kl. 14:55
Netfix kan ikke samenlines med Blockbuster , kvalitet og udvalg er fra meget aldre dato , Netflix vil gerne profitere sig på kvantitet men selv den er begrandset synes jeg

Redigeret af sani - 21-Oktober-2012 kl. 14:57
Til top
Bruger udmeldt 8 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 05-August-2008
Point: 650
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 8 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Oktober-2012 kl. 15:52
Netflix var en medvirkende årsag til at Blockbuster's konkurs fordi Netflix i USA også har leje af premiere film via postordre.

At de film Netflix har i deres streamning katalog er af så gammel dato som det nævnes i snart alle tråde er en sandhed med modifikationer skyldes uvidenhed. Det er korrekt at den danske version lige skal løbes igang, men ser man på US versionen har de også film med release 2012. Samtidig undre det mig at man kan blive forbavset over at der er en del nye film som først kommer et eller to år efter specielt når tjenesten kun koster kr 79,00.
Til top
LarsSB Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér LarsSB Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Oktober-2012 kl. 21:49
Oprindeligt skrevet af Otto J Otto J skrev:

Netflix skal (efter min mening) ikke erstatte behovet for at gå i Blockbuster, men erstatte behovet for TV kanaler.

Hmm, kan ikke se hvorledes Netflix kan sammenlignes med TV kanaler, da Netflix jo er Video On Demand

Oprindeligt skrevet af Stenholt Stenholt skrev:

men ser man på US versionen har de også film med release 2012

Det var også US udgaven jeg ønskede at sammenligned med Blockbuster's udvalg, eftersom Netflix US, via allerede beskrevne triks er tilgængelig

Oprindeligt skrevet af Stenholt Stenholt skrev:

Samtidig undre det mig at man kan blive forbavset over at der er en del nye film som først kommer et eller to år efter specielt når tjenesten kun koster kr 79,00

Det undrer mig faktisk at Netflix US ikke har samme udbud som Blockbuster, eftersom streaming er en billig måde at distribuere film på, der er jo ikke omkostninger på lokaler som Blockbuster, de fysiske BD & DVD'er skal heller ikke produceres for dette medie.
Der skal selvf. være en seriøs serverfarm til at distribuere data, men dette er stensikkert langt billigere en Blockbuster's leje af lokaler + løn til de mange ansatte

Sat lidt på spidsen med flg forudsætninger:
Hvis man rent hypotetisk er en fattig kirkerotte, der f.eks hver 2 måned vil se et udvalg af de nyeste premierefilm, så vil Blockbuster jo vinde denne kunde på stedet
mvh Lars S
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Juni-2004
Point: 6694
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brixen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Oktober-2012 kl. 22:06
De nyeste premierefilm kan man leje i bl.a. iTunes Store og SF Film.
Netflix har ikke så nye film, men alligevel nogle serier fra 2012. Når prisen er sat til 79 kr. om måneden er der åbenbart ikke råd til de nyeste film.

Mit fremtidige forbrug bliver iTunes til premierefilm, blu-ray til nye serier og film jeg vil se flere gange, og Netflix til resten. Sikkert også HBO, hvis det kommer på en boks jeg har.

Der hvor jeg vil spare er på kabel-tv.

Venlig hilsen
KB
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Otto J Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Oktober-2012 kl. 22:42
Lars: bare fordi Netflix er en anden måde at se tv på, kan det jo godt være et alternativ. Jeg har opsagt min store tv pakke, det havde jeg ikke gjort uden Netflix.

Som andre nævner, så er der streaming filmkeje af nye film på markedet, Netflix er et andet koncept. Ikke et dårligere koncept end feks itunes, men noget andet. Jeg tror dog mange har forventet at Netflix skulle være for film hvad Spotify, Wimp og TDC play er for musik, og det er altså for høje forventninger.
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Otto J Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Oktober-2012 kl. 22:45
Forresten, så er der faktisk flere der peger på at net-distribution ikke er så meget billigere som man måske går rundt og tror. Jeg har ikke nogen tal at hænge ddt op på, men man skal ikke forvente dramatiske prisfald fordi distributionen bliver digital.
Til top
spawn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-November-2005
Point: 6822
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér spawn Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Oktober-2012 kl. 07:57
Otto
Det er vist kun musik/filmbranchen selv som "peger på at net distribution ikke er billigere" - ikke fordi det rent faktisk ikke er det, men fordi de hellere vil fastholde det nuværende prisniveau og omsætte besparelsen ved netdistribution til fortjenste fremfor prisfald.

Alle andre ved selvfølgelig godt at omkostninger ved netdistribution er meget mindre end omkostninger ved produktion, distribution, grossist og detail handel af fysiske enheder

Som branchemand skal du selvfølgelig forsøge at støtte branchens prisregulerende udmeldinger, fred være med det - men som IT mand gennem 20 år i globale produktionsvirksomheder med praktisk erfaring i både hvad storage og distribution af store mængder data på globalt niveau samt produktion og distribution af fysiske varer koster, ved jeg selvfølgelig godt at det er noget vås.

Redigeret af spawn - 22-Oktober-2012 kl. 08:01
Philips 65OLED705/12 - ATV4K
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Otto J Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Oktober-2012 kl. 08:18
Jeg er altså ikke i software branchen... På den front er jeg forbruger ligesom dig. Men når du nu ved at det forholder sig sådan, så kan du naturligvis henvise til noget information om hvad hhv fysisk og digital distribution rent faktisk koster?
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu