recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Blu-ray afspillere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Samsung HT-C5530 lydforsinkelse varierer
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Samsung HT-C5530 lydforsinkelse varierer

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Pappaduck Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 20-Oktober-2012
Sted: Herning,Danmark
Status: Offline
Point: 4
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Pappaduck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Samsung HT-C5530 lydforsinkelse varierer
    Sendt: 20-Oktober-2012 kl. 17:52

Jeg har en Samsung Blu ray HT-C5530 afspiller (samt et Samsung TV).

Når jeg ser en blu ray, er det også sådan, at lyden ikke passer til billedet. Jeg skal derfor stoppe filmen og gå ind i indstillinger og forsøge mig frem med forsinkelse på lyden for at få det til at passe med billedet. Det kan variere fra omkring 25 til 125 msek.

Og det er næsten det værste; det varierer! Både fra film til film og gennem en film, således det ikke er sikkert at en bestemt forsinkelse i starten af filmen passer hele vejen igennem den samme film.

Kan man gøre noget ved det?

Er det selve blu-rayen der er kodet dårligt/forskert, eller ligger det i afspilleren?

Jeg har spurgt i Expert, hvor jeg købte afspilleren, men de havde – næsten forventeligt – ingen anelse om, hvad der kan være galt…

Håber I kan hjælpe :)

Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Oktober-2012 kl. 19:30
Er det ved lyd gennem TV? Eller har du en reciever imellem?
Til top
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Pappaduck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Oktober-2012 kl. 23:13
Lyden kommer fra afspilleren, altså eksterne højtalere.
Til top
--
--

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Oktober-2012 kl. 11:12
Så oplever du det samme som andre. Pga billedbehandlingen er lyden lidt foran, og skal forsinkes. Jeg oplever fra 2 ms til 20 ms alt efter lydformat. PCM og TrueHD er værst, DTS HD MA er mindst.
Til top
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Pappaduck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Oktober-2012 kl. 11:56
Og det kan godt variere gennem filmen?
Og det er der ikke noget at gøre ved? :s
Til top
--
--

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Oktober-2012 kl. 13:13
Oprindeligt skrevet af Pappaduck Pappaduck skrev:

Og det kan godt variere gennem filmen?
Og det er der ikke noget at gøre ved? :s
Nej det må det ikke, det har jeg aldrig oplevet. Det er rigeligt at man lige skal tjekke INDEN der sættes en film på, om det er det ene eller andet format, og så indstille delay efter det.
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu