recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Netflix US stoppet :-(
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Netflix US stoppet :-(

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
LarsSB Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 17-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 105
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér LarsSB Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Netflix US stoppet :-(
    Sendt: 22-Oktober-2012 kl. 23:10
Hej, jeg købte adgang til det danske Netflix i onsdags, har så anvendt Unblock US trial i de 5 dage der er gået
Igår kunne jeg se film via Netflix US, samt idag indtil for 10 minutter siden, hvor jeg fik en fejl vedr min lokation, se attached billede

mvh Lars S
Til top
LarsSB Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér LarsSB Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Oktober-2012 kl. 23:27
Hmm, dette link forklarer det hele:
http://support.netflix.com/en/node/277#gsc.tab=0

Med andre ord, det ser ud til at Netflix har blokeret "oversøisk" trafik

Unblock US's løsning medfører jo også kun at man peger på deres DNS servere, mig egen IP har reelt set været uændret og dermed dansk, noget tyder på at man skal igang med løsninger, så man får en ny IP f.eks via denne:
http://www.iprivacytools.com/ip-address-us/
, istedet for at anvende UnBlock US
mvh Lars S
Til top
LarsSB Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér LarsSB Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Oktober-2012 kl. 23:55
Hmm, ret underligt nu virker Netflix US igen :-)
mvh Lars S
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Point: 6062
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Oktober-2012 kl. 00:54
Ja, jeg har da i hvert fald ingen problemer med US Netflix gennem Unblock US
Til top
JesperLund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Point: 8022
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JesperLund Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Oktober-2012 kl. 02:28
Oprindeligt skrevet af LarsSB LarsSB skrev:

Hmm, dette link forklarer det hele:
http://support.netflix.com/en/node/277#gsc.tab=0

Med andre ord, det ser ud til at Netflix har blokeret "oversøisk" trafik

Unblock US's løsning medfører jo også kun at man peger på deres DNS servere, mig egen IP har reelt set været uændret og dermed dansk, noget tyder på at man skal igang med løsninger, så man får en ny IP f.eks via denne:
http://www.iprivacytools.com/ip-address-us/
, istedet for at anvende UnBlock US

Unblock-US spoofer DNS opslaget for Netflix, så du sendes til en ikke-Netflix server i USA som agerer proxy overfor Netflix. Netflix burde alene se proxy serverens IP, ikke din.

Se nedenfor, hvor jeg laver først det korrekte DNS opslag, og dernæst det spoofede opslag via Unblock-US. Der er sikkert flere proxy lag, så det er næppe de IP adresser som Netflix ser. Men det er meget tænkeligt at Netflix prøver at blokere de IP adresser som Unblock-US bruger, og de kan også bruge andre tricks for at afsløre hvilket kan du reelt kommer fra.

Først den korrekte..

jesper@DESKTOP2:~$ nslookup netflix.com
Server:        127.0.0.1
Address:    127.0.0.1#53

Non-authoritative answer:
Name:    netflix.com
Address: 69.53.236.17 

Dernæst den spoofede når DNS opslaget laves hos Unblock-US (at der er tre IP adresser må skyldes noget load-balancing)

jesper@DESKTOP2:~$ nslookup netflix.com 208.122.23.22
Server:        208.122.23.22
Address:    208.122.23.22#53

Address: 204.12.200.14
Address: 67.216.222.14
Address: 184.154.113.142

Redigeret af JesperLund - 23-Oktober-2012 kl. 02:28
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
Til top
frugtkompot Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 04-April-2008
Point: 810
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér frugtkompot Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Oktober-2012 kl. 08:56
Der har været problemer siden torsdag i sidste uge - on and off. Nogle gange virker det, mens det andre gange går helt i stop.

Ifølge Unblock-Us' support, så ligger problemet i maintanance og server problemer hos Netflix. De skriver intet om, at oversøisk trafik er permanent blokeret, men jeg er efterhånden ved at være lidt mistænksom. Unblock-Us informerer naturligvis også med deres egen interesse for øje, og de tjener utvivlsomt godt på at kunne tilbyde Netflix på tværs af regioner.

Det som undrer mig er, hvorfor Netflix pludselig skulle blive så aggressive omkring blokering af deres tjenester via dette "hack". De har lanceret i flere lande tidligere - heriblandt størstedelen af de latinamerikanske lande - uden at jage dem, der bruger Netflix US.

Lad os håbe, at det ordner sig. Desværre er Netflix DK alene pt. ikke de 79,- værd i vores husstand.
Video: TV: Panasonic 50" G30, PS3, Apple TV & Nvidia Shield.
Audio: 3.1 - Front: Canton Reference 7.2. Schiit Asgard 2, Bifrost Uber. Effekt via Peachtree 220.
Til top
razza Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 02-Februar-2007
Point: 35
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér razza Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Oktober-2012 kl. 10:05
Hej 

Jeg har læst mig til, at hvis man går ind på Unblock us og klikker på "Check Service" link'et og prøver igen, så skulle det køre. Det virkede ihvertfald for mig.

mvh

razza

Til top
miaj Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 18-Maj-2006
Point: 467
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér miaj Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Oktober-2012 kl. 15:36
Har osse problemer både med wii og atv2,Virker nogle gange,Og tit og ofte med fejl:-(
Det sjove er at genstarter jeg atven,Har jeg oplevet at den så godt vil afspille det?
Måske genstart af ip adresse????
Og har osse brugt un block us i snart et år uden problemer,Er startet siden dk gik i luften!
Hvad mere mystisk er at vælger jeg andre lande en usa i un block us er der ingen problemer!

Til top
andefeldt Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 04-April-2006
Point: 615
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér andefeldt Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Oktober-2012 kl. 15:55
Ifølge Unblock US, så er det IKKE der, problemet ligger (de nævner at folk, der ikke benytter deres service får samme fejl).

Unblock US skriver, at fejlen skyldes overbelastning af Netflix' servere pga. en ekstra stor mængde tilgang efter åbning i Norden. De skulle efter sigende arbejde på sagen, men et eller andet nedbrud hos Amazon (AWS service?) har gjort problemet værre...

Dog er der også folk, der siger, at Netflix siger, at de ingen netværksproblemer  har. Det er ikke helt let at finde ud af. Men det må de næste dage vel vise?

Lidt info fra unblock us:
https://twitter.com/Unblock_Us
http://support.unblock-us.com/customer/portal/articles/796184-netflix-com-player-error-you-cannot-watch-from-this-location

Anders
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Point: 4755
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Oktober-2012 kl. 16:04
Oprindeligt skrevet af LarsSB LarsSB skrev:

Hej, jeg købte adgang til det danske Netflix i onsdags, har så anvendt Unblock US trial i de 5 dage der er gået
Igår kunne jeg se film via Netflix US, samt idag indtil for 10 minutter siden, hvor jeg fik en fejl vedr min lokation, se attached billede

To løsningsforslag. Jeg havde samme problem med Unblock-US i starten. Hvis du har en router fra din internetudbyder, så kan den give problemer (min YouSee gjorde) da den bliver ved med at give dig en ny IP og du derfor skal ind på unblock-us.com og aktivere igen.

Dette virkede for mig: Du kan i stedet vælge kun at sætte DNS-numrene op i dine enheder i stedet for routeren. Så skal man ikke aktivere konstant.

Den anden løsning er at skifte til Unotelly.com. Den tjeneste bruger jeg selv og har gjort det i snart et halvt år. Jeg blev træt af, at Unblock-us.com havde et par finurligheder og at hjemmesiden unblock-us.com desuden er blokeret i visse lande, så man ikke kan aktivere ved f.eks. udlandsrejse.
Til top
razza Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 02-Februar-2007
Point: 35
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér razza Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Oktober-2012 kl. 19:47
Hej Rasmus

Citér Dette virkede for mig: Du kan i stedet vælge kun at sætte DNS-numrene op i dine enheder i stedet for routeren. Så skal man ikke aktivere konstant.

Denne løsning har jeg (min Thomson TG712 router giver ikke mulighed for at ændre DNS opsætningen - det har Telia tilsynelande "låst"), men jeg skal alligevel aktivere.

mvh

razza
Til top
andefeldt Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 04-April-2006
Point: 615
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér andefeldt Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Oktober-2012 kl. 22:05
Her til aften har jeg ingen problemer haft. Unblock us er også positive på deres twitter.
Anders
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu