recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Synology NAS og AirPort Express
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Synology NAS og AirPort Express

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
jriis Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 23-Oktober-2012
Status: Offline
Point: 4
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jriis Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Synology NAS og AirPort Express
    Sendt: 23-Oktober-2012 kl. 18:32
Jeg har en Synology DS 110j nas server, som jeg streamer musik fra til min iPad. På iPad'en har jeg DS Audio app'en, og det fungerer fint.
Nu vil jeg gerne have streamet musikken fra iPad'en til mit stereoanlæg. Kan jeg bruge  AirPort Express eller Apple TV til dette job? Synology'en har firmware 4.1 installeret.
Til top
Torben Rasmussen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Flatpanels.dk

Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: København
Point: 4378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Torben Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Oktober-2012 kl. 18:50
Kan du ikke bare aktivere AirPlay på iPad'en imens du bruger DS Audio? Dobbelt-tap på Home-knappen, swipe mod højre for at vise iPod-controlleren, tryk på AirPlay-ikonet og send lyden til din Apple TV.
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Til top
jriis Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jriis Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Oktober-2012 kl. 19:39
Forstår ikke helt din forklaring. Mit spørgsmål går på, om Airport Express eller Apple TV vil kunne finde musikken på nas'en uden at involvere iTunes.
Hvad er i øvrigt forskellen på AirPort Express og Apple TV, bortset fra at Apple TV også kan overføre video.
Til top
kim.t Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-Juli-2004
Sted: Silkeborg
Point: 3850
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kim.t Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Oktober-2012 kl. 20:10
Synology understøtter AirPLay direkte fra DS Audio hvis du har en Airport Express (Ikke den gamle kun med A/B/G)
Til top
smitty Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 22-August-2008
Sted: Denmark
Point: 181
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér smitty Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Oktober-2012 kl. 20:10
Ja. Hvis du bruger ds audio og airport express er iTunes ikke i brug. Bruger det selv og det virker fint. Meget stabilt faktisk.
Til top
Guld medlem
Guld medlem
Flatpanels.dk

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Torben Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Oktober-2012 kl. 20:18
Jeg forstod det som om du havde en Apple TV stående. Du kan ikke tilgå NAS'en direkte med noget Apple produkt på den måde du ønsker, men du kan sende set videre fra din DS Audio app via AirPlay.
Til top
jriis Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jriis Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Oktober-2012 kl. 20:19
Kan jeg bruge Apple TV i stedet for AirPort Express. Den koster jo kun en hund mere.
Til top
Guld medlem
Guld medlem
Flatpanels.dk

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Torben Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Oktober-2012 kl. 20:24
Ja, men der er kun optisk udgang på en Apple TV, så du skal have noget sat til, som kan hive lyden ud af et digitalt signal.
Til top
jriis Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jriis Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Oktober-2012 kl. 20:30
Ok, så bliver det AirPort Express, da den skal sluttes til et gammelt BeoCenter 9000. Tak til jer begge for de hurtige svar.
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu