|
Apple TV uden andet iOS apparat |
Besvar ![]() |
Side 123> |
Forfatter | |||
Ham_Der ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 29-Januar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1259 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 24-Oktober-2012 kl. 11:45 |
||
Jeg er fristet af Apple TV til brug til streaming af film over nettet, Netflix naturligvis.
Spørgsmålet er bare, hvordan er den at bruge, når man ikke ejer nogen iPhone e.lign. Får man et skærmtastatur, som man skal klikke sig rundt i for at søge. Jeg så en So Eing Ding anmeldelse af den, det var en gammel version for det er en gammel udsendelse, der så man en fjernbetjening med næsten kun de fire pil taster og OK tast. Er det også sådan på den nye version? Jeg har Windows pc'er, og jeg har iTunes, så jeg vil godt kunne bruge den. Spørgsmålet er, om man kan søge efter en bestemt titel i Netflix og iTunes med fjernbetjeningen. Hvis Apple TV er en dårlig ide, hvilken lignende boks kan så anbefales, WD TV Live, en Blu-Ray eller hvad. Jeg kan se, at forskellige spillekonsoller også kan bruges, men sådan en vil jeg helst ikke have, da den slags spil ikke er mig, den skal kun bruges til streaming. Det forekommer mig, at jeg har set noget om, at der er tvivl om, hvorvidt WD TV Live har Netflix eller ej. Vores tv er godt nok et Smart TV, Panasonic P42 S30Y, men jeg har det ikke koblet på netværket nu, så jeg ved ikke, om det er nyt nok, men det er da vist en 2011 model. Fordelen ved en af de bokse er også WiFi. PGA lang afstand fra tv til router, har jeg ikke tv'et koblet på, det kunne ikke betale sig, synes jeg, før nu. TV'et har ikke WiFi. WiFi dækningen er fin. |
|||
![]() |
|||
rhsin ![]() Guld medlem ![]() ![]() recordere.dk teamet Oprettet: 19-Januar-2007 Sted: Århus Status: Offline Point: 5990 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
||
jeg har lige købt 3 apple til børnene og i stuen, og det funger rigtigt godt, bruger det primært til netflix, men også sammensmeltningen af alt det andet apple udstyr som vi så har er virkelig god.
Det er ikke et problem med remoten der kommer et tastatur som man kan klikke sig rundt med, det er faktisk ret hurtigt og nemt.. og det at der kun er få knapper på gør det er yderst kone og børnevenligt. Du kan på pcen slå delingen til i dit hjem, og det du så har liggende på pcen i itunes kan du også se på appletvet og sætte igang forudsat pcen er tændt man kan også søge efter specifikke titler i netflix (og itunes) via søgefelt
|
|||
Mvh
René |
|||
![]() |
|||
Brixen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 19-Juni-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 6694 |
||
Der er lidt bøvlet at søge med skærmtastaturet og piletasterne; men alt i Netflix og iTunes, der kan findes ved at navigere, er lettere at finde.
Men jeg har da klaret mig med fjernbetjeningen indtil nu, selv om der findes en fjernbetjeningsapp til iPad, iPhone osv. |
|||
Venlig hilsen
KB |
|||
![]() |
|||
Ham_Der ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 29-Januar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1259 |
||
Tak, så den kan godt bruges.
Jeg skylder at sige, at jeg ingen smartphone eller tablet har, heller ikke Android, så al søgning med en streaming boks vil skulle foregå med fjernbetjeningen. |
|||
![]() |
|||
Naiera ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 15-August-2004 Sted: Aarhus Status: Offline Point: 12507 |
||
Selvfølgelig kan den det. Jeg forstår ikke helt, hvor opfattelsen af at Apple TV nærmest kun kan bruges, hvis man har andet fra Apple er kommet fra. Apple TV er en helt selvstændig medie-dims man kan slutte til sit fjernsyn, og den fungerer på den måde, synes jeg, langt bedre end sammenlignelige produkter fra konkurrenterne. Redigeret af Naiera - 24-Oktober-2012 kl. 12:17 |
|||
![]() |
|||
Naiera ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 15-August-2004 Sted: Aarhus Status: Offline Point: 12507 |
||
Helt specifikt hvad angår Netflix, så har jeg hele tiden været af den opfattelse, at idéen er at man søger efter sine film ved computeren, og så bygger sin 'Instant queue' dér. Men der er noget med, at den ikke findes på dansk Netflix, eller hvad? Hvis den gør, så er det sådan jeg vil anbefale at bruge Netflix. Så er det også nemmere at slå en film op på IMDb, hvis man, som jeg, har dårlige erfaringer med alt under 5/10 (hvilket vel egentlig giver sig selv). |
|||
![]() |
|||
||
Jeg tror det var Sonne, der gav mig det indtryk. iTunes har jeg, så det er ikke problemet. Han brugte også et skærmtastatur. Jeg var i tvivl, om der stadig er sådan et skærmtastatur på den nye version, da mange mennesker jo har iPhone o.lign, så Apple kunne godt have valgt at fjerne søgemulighed med fjernbetjeningen, da folk "jo bare kan hente app'en". |
|||
![]() |
|||
wigant ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 28-November-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 132 |
||
Det er desværre rigtigt at der ikke findes 'instant queue' på den danske - desværre. Det er nemlig en fed feature. Noget tyder på at der kommer en anden løsning til DK.
|
|||
![]() |
|||
||
Det ved jeg ikke om man kan i DK, da jeg ikke har meldt mig til Netflix endnu, men det er en god ide at gøre sådan. Jeg har læst om den mulighed. |
|||
![]() |
|||
||
Men man kan jo stadig bruge computeren til at søge efter en bestemt titel, for at se om den er der, så man ikke skal klikke rundt med fjernbetjeningen forgæves. |
|||
![]() |
|||
||
Nej, selvfølgelig ikke. Den skal netop kunne fungere helt selvstændigt. |
|||
![]() |
|||
strandvasker ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 30-September-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2423 |
||
Måske hænger opfattelsen sammen med at dine udtalelser er stærkt afhængige af hvad man ønsker at bruge sin medie-dims til. Jeg har en Apple TV 2 som jeg rigtigt godt gad at bruge som medieafspiller, lækker lille boks, lækker fjernbetjening, den oser af kvalitet. Desværre er den stortset ubrugelig til det jeg ønsker. Jeg har en nas fyldt med primært tv optagelser, men også en stak rippede dvd'er og enkelte blurays. Min atv2 giver mig bare ikke mulighed for at hente film og optagelser fra min nas. Jeg kan installere itunes enten på min nas eller en anden maskine og importere film og optagelser fra min nas, men det hjælper ikke noget da atv2'en ikke understøtter det transport stream format mine tv optagelser ligger i, ligesom mkv'er heller ikke dur i apples verden. Filmene kunne jeg nok rippe i et appleformat istedet, men jeg orker ikke at skulle gennem processen med knovertering hver gang jeg optager noget fra min antenneudbyder. Så til brug sammen med min store samling af tv optagelser er atv2'en ubrugelig. En mulighed er at jailbreake og installere xbmc på atv2'en, det har jeg prøvet og det fungerer utroligt ringe. Fra xbmc kan jeg direkte kontakte min nas, men afspilningen hakker, indimellem tilter xbmc så jeg ryger ud til hovedmenuen på atv2'en og hd optagelser har jeg endnu til gode at se virke. Når nu atv2'en ikke dur til ovennævnte, hvad kan jeg så bruge den til? Jeg kan se netflix hvis jeg ønsker at betale og er villig til at snyde mig til et amerikansk statsborgerskab eller jeg kan vente på at netflix kommer til Danmark til en højere pris og et ringere udvalg, hvis ellers jeg har forstået de nyheder jeg har læst korrekt. Jeg er dog generelt ikke interesseret i at betale for film når nu jeg har omkring 1200 film optaget fra tv i forvejen på min nas. Jeg er altså nede på stortset kun at kunne bruge min atv2 til at se youtube videoer på. Dine ønsker kan sagtens være anderledes end mine, men i forhold til mine ønsker er en atv2 et glorificeret dørstop. Havde jeg haft apple udstyr, alt liggende i apple format og mulighed for airplay havde atv2'en sikkert været hylende smart, men med mit nuværende setup og manglende lyst til at betale for streamet materiale bliver atv2'en udkonkureret på stortset alle punkter af konkurrenterne. Ovenstående er ikke for at starte en flamewar, jeg gad som sagt godt at min atv2 duede til det jeg gerne ville. Hvis apple en dag dropper det der med at alt skal være låst til deres formater og deres metoder er jeg sikker på det bliver super. Jeg gad rigtigt godt en alsidig medieafspiller i apple's lækre design og kvalitet, det kniber bare med alsidigheden så længe de er låst. |
|||
![]() |
Besvar ![]() |
Side 123> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |