|
Apple TV og DR NU |
Besvar | Side 12> |
Forfatter | |
tonelab
Ny bruger Oprettet: 25-Oktober-2012 Status: Offline Point: 4 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 25-Oktober-2012 kl. 13:15 |
Hej
Jeg overvejer at købe apple tv. Er det muligt at se at se DR Nu på apple TV og hvis ja, hvordan? Så kan man droppe antennen og alligevel se DR live Hilsen Jesper
|
|
birddog
Super bruger Oprettet: 27-November-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 344 |
Funktioner
Tak(0)
|
Tror jeg ikke du kan, ikke på et atv3 hvertfald som ikke kan jailbreakes. Hvis du har en iphone /ipad så kan du måske streame det igennem dem via dr.dk/nu mobil side. men det er ikke synderlig godt. Men jer selv et atv3 og kunne godt tænke mig at kunne streame fra dr.dk arkiv, men har ikke fundet ud af nogen løsning enndu, måske andre har.
|
|
Rasmus Larsen
Guld medlem FlatpanelsDK Oprettet: 23-Januar-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 4583 |
Funktioner
Tak(0)
|
Hvis du har en iPad eller iPhone, så kan du åbne DR NUs mobilside og starte udsendelsen her, derefter streame den direkte til Apple TV-boksen trådløst via AirPlay. Apple TV-boksen åbner således en direkte stream til DRs servere, så din iPad/iPhone ikke bliver tømt for strøm med det samme.
Når det er sagt, så er billedkvaliteten på DR NU dog ikke særlig god (du kan vælge tre niveauer), men hvis du kan leve med det, så er det en ganske fin løsning.
|
|
TV-databasen - Sammenlign TV - Flatpanels
|
|
Skalle06
Guld medlem Oprettet: 29-November-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1116 |
Funktioner
Tak(0)
|
Mange af DR's udsendelser ligger endvidere som podcasts, og kan ses direkte på Apple TV.
|
|
birddog
Super bruger Oprettet: 27-November-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 344 |
Funktioner
Tak(0)
|
dumt spørgsmål, men hvordan? :) jeg mener uden om pc, iphone eller ipad? |
|
Brixen
Guld medlem Oprettet: 19-Juni-2004 Sted: Denmark Status: Online Point: 6661 |
Funktioner
Tak(0)
|
Der er et Podcast ikon på startskærmen på ATV. Der finder du DRs udsendelser, og hvis du lægger dem i Favoritter er de nemmere at finde næste gang.
|
|
Venlig hilsen
KB |
|
birddog
Funktioner
Tak(0)
|
Ahhh, har slet ikke brugt den podcast funktion endnu.
Super fedt takker for info men hjælper så ikke trådstarter som gerne vil se LIVE tv.
|
|
Brixen
Guld medlem Oprettet: 19-Juni-2004 Sted: Denmark Status: Online Point: 6661 |
Funktioner
Tak(0)
|
Live tv fra dr.dk/nu kræver en enhed med Airplay. Dvs. Ipad, iPhone eller en Mac med Mountain Lion OS. |
|
Venlig hilsen
KB |
|
Skalle06
Guld medlem Oprettet: 29-November-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1116 |
Funktioner
Tak(0)
|
Eller en PC med AirParrot installeret. Ved dog ikke, hvor godt det kører.
|
|
birddog
Funktioner
Tak(0)
|
Nu skulle jeg jo her til aften prøve podcast.
Og ganske rigtigt der er rigtig meget dr derinde. Men kan ikke afspille noget af det. Efter den har prøvet at loade lidt så skriver den der opståd en fejl under indlæsningen af dette indhold. Men kan sagtens afspille podcast fra NASA eller noget af de andre udbydere der inde under. |
|
Rasmus Larsen
Guld medlem FlatpanelsDK Oprettet: 23-Januar-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 4583 |
Funktioner
Tak(0)
|
Det forklarer jeg i mit indlæg højere oppe, hvordan kan lade sig gøre. Men det kræver en iPad eller iPhone.
|
|
TV-databasen - Sammenlign TV - Flatpanels
|
|
Skalle06
Funktioner
Tak(0)
|
|
|
Besvar | Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |