recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Er der en ultimativ løsning?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Er der en ultimativ løsning?

 Besvar Besvar Side  123 8>
Forfatter
Besked
Hessi Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-December-2006
Sted: Århus N, DK
Status: Offline
Point: 1528
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hessi Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Er der en ultimativ løsning?
    Sendt: 19-Juni-2012 kl. 16:41
Hey,

Leder efter den ultimative løsning hvor jeg kan.

1. Se Blu-Ray discs, med bitstreaming
2. Se DVD discs, med bitstreaming
3. Se TV (HDTV) - DVB-T/T2/C, med stereo og surround
4. Se ISO-filer (DVD og Blu-Ray), med bitstreaming
5. Se MKV'er, AVI'er osv., med bitstreaming
6. Høre musik (stereo FLAC, WMA osv.) med bitstreaming
7. Afvikle emulatorer (NES, SEGA, N64, PS2, XBOX 360 osv.)
8. Afvikle PC-spil

Alt sammen "tilsyneladende" fra samme software, altså samme (flotte) brugerflade (f.eks. Media Center, XBMC, MediaPortal osv.). At der skal installeres 5 mio forskellige codecs, plug-ins og tredjepartssoftware gør mig intet. Bare kvaliteten forbliver "i top" og det virker uden bøvl. Med topkvalitet mener jeg at billedkvaliteten bliver så naturlig som mulig, og lyden fra film og musik bitstreames til receiveren.

Jeg har søgt og prøvet, men der er bare så meget materiale, og jeg aner ikke hvordan jeg skal sortere i det for at finde det der virker. Så tænker om i kender den ultimative løsning, og evt. guides jeg kan gå i gang med?

Jeg har heller intet imod at installere tingene 117 gange for at teste mig frem til det rigtige.

Rigtig mange tak! Smile

Mvh.
Hessi

EDIT: Skal nævne at grafikkortet er en AMD HD6850 (altså ikke nVIDIA) hvis det gør nogen forskel, og jeg har (hvis jeg selv skal sige det) rimelig god forstand på computere/IT/software.


Redigeret af Hessi - 20-Juni-2012 kl. 01:11
Mvh.
Hessi

Hvad landet har at byde på!

MinFotoVerden.dk
Til top
jespermart Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-Februar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 891
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jespermart Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juni-2012 kl. 17:51
Punkterne 1-6 kan klares med følgende software men du skal selvfølgelig købe en tv-tuner der er kompatibel med Windows 7 MCE

Windows 7 MCE - 

Total Media Theater 5.2

AutoFrequency for korrekt refreshrate, 24Hz ved BD 50Hz ved PAL og DVD o.s.v

punkt 7 kender jeg ikke noget til



Jesper

Jvc N5B, Elite Screens 120" Cinegrey 5D, Marantz SR7013, Dynaudio Evoke10 og X28C i 5.1.4
Til top
Hessi Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-December-2006
Sted: Århus N, DK
Status: Offline
Point: 1528
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hessi Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juni-2012 kl. 23:16
Oprindeligt skrevet af jespermart jespermart skrev:

Punkterne 1-6 kan klares med følgende software men du skal selvfølgelig købe en tv-tuner der er kompatibel med Windows 7 MCE

Windows 7 MCE - 

Total Media Theater 5.2

AutoFrequency for korrekt refreshrate, 24Hz ved BD 50Hz ved PAL og DVD o.s.v

punkt 7 kender jeg ikke noget til

Er du sikker på at Win7 MCE, sammen med Total Media Theater 5.2 alene kan...

1. afspille TV (HDTV) - DVB-T/T2/C, med stereo og surround (altså dekodning af HE-AAC multi-kanal)?
2. afspille ISO-filer (DVD og Blu-Ray), med bitstreaming
3. Se MKV'er, AVI'er osv., med bitstreaming
4. Høre musik (stereo FLAC, WMA osv.) med bitstreaming

???

Alt hvad jeg har fundet via Google siger at der skal mere til, men intet definitivt svar på hvad der virker.


Redigeret af Hessi - 19-Juni-2012 kl. 23:18
Mvh.
Hessi

Hvad landet har at byde på!

MinFotoVerden.dk
Til top
JordanDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 03-December-2009
Sted: Randers C
Status: Offline
Point: 2327
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JordanDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Juni-2012 kl. 00:14
XBMC kan det hele med lidt tweaks og selvfølgelig kræves der en tuner også fx HDHomerun. Dog er det kun BD-Light iso som understøttes, dvs uden menu på dine blu-rays.

Til dit punkt 8, så kan du godt ligge genveje ind til spil ind i xbmc, så du kan starte dem op derinde fra. Emulatorer findes der også en del af.

Kan ikke komme med nogen guide til dig, men kan kun anbefale dig læse en masse derinde.


65" B9 OLED, 5.2.1 Dali Lektor højtalere og Monolith df+ sub

Mess with the best, die like the rest.
Til top
jespermart Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-Februar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 891
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jespermart Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Juni-2012 kl. 00:50
Oprindeligt skrevet af Hessi Hessi skrev:

Oprindeligt skrevet af jespermart jespermart skrev:

Punkterne 1-6 kan klares med følgende software men du skal selvfølgelig købe en tv-tuner der er kompatibel med Windows 7 MCE

Windows 7 MCE - 

Total Media Theater 5.2

AutoFrequency for korrekt refreshrate, 24Hz ved BD 50Hz ved PAL og DVD o.s.v

punkt 7 kender jeg ikke noget til

Er du sikker på at Win7 MCE, sammen med Total Media Theater 5.2 alene kan...

1. afspille TV (HDTV) - DVB-T/T2/C, med stereo og surround (altså dekodning af HE-AAC multi-kanal)?
2. afspille ISO-filer (DVD og Blu-Ray), med bitstreaming
3. Se MKV'er, AVI'er osv., med bitstreaming
4. Høre musik (stereo FLAC, WMA osv.) med bitstreaming

???

Alt hvad jeg har fundet via Google siger at der skal mere til, men intet definitivt svar på hvad der virker.

Ja det er jeg, for det er hvad jeg kører selv. Det er selvfølgelig afhængigt af hvilken hardware du vælger at bruge, men min opsætning med 

Intel H67 mITX bundkort
Intel core i3 2100T
BD drev
HDHomerun Tv-tuner

Kan alt det som du nævner og mere til med lidt tweking.

Min viden for surround på TV siden begrænser sig til Yousee DVB-C, hvordan det stiller sig med andre udbydere ved jeg ikke noget om.

Og til sidst glemte jeg lige 3D Blu-ray.



Redigeret af jespermart - 20-Juni-2012 kl. 00:57
Jesper

Jvc N5B, Elite Screens 120" Cinegrey 5D, Marantz SR7013, Dynaudio Evoke10 og X28C i 5.1.4
Til top
Hessi Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-December-2006
Sted: Århus N, DK
Status: Offline
Point: 1528
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hessi Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Juni-2012 kl. 00:55
Oprindeligt skrevet af JordanDK JordanDK skrev:

XBMC kan det hele med lidt tweaks og selvfølgelig kræves der en tuner også fx HDHomerun. Dog er det kun BD-Light iso som understøttes, dvs uden menu på dine blu-rays.
Gælder det også BD-discs?

At der mangler menu gør ikke så voldsomt meget så længe filmen bliver afspillet med sin fulde billed- og lydkvalitet, der kan bitstreames HD-lydformater, der kan vælges undertekster og det stadig kan gøres "konevenligt". Big smile
Mvh.
Hessi

Hvad landet har at byde på!

MinFotoVerden.dk
Til top
Hessi Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-December-2006
Sted: Århus N, DK
Status: Offline
Point: 1528
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hessi Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Juni-2012 kl. 00:58
Oprindeligt skrevet af jespermart jespermart skrev:

Ja det er jeg, for det er hvad jeg kører selv. Det er selvfølgelig afhængigt af hvilken hardware du vælger at bruge, men min opsætning med 

Intel H67 mITX bundkort
Intel core i3 2100T
BD drev
HDHomerun Tv-tuner

Kan alt det som du nævner og mere til med lidt tweking.

Min viden for surround på TV siden begrænser sig til Yousee DVB-C, hvordan det stiller sig med andre udbydere ved jeg ikke noget om
Okay, må prøves. Mit hardware er næsten det samme, bare af ældre dato.

Intel DH57DD M-ATX bundkort
Intel Core i3 530
BD drev
Terratec H7 tuner (DVB-T/C)

Edit: Dvs. TMT 5.2 bliver også brugt til bitstreaming af musik? Og installationen af TMT 5.2 sørger for at de forskellige filtyper (MKV, FLAC, ISO osv.) kan "ses" af Media Center?


Redigeret af Hessi - 20-Juni-2012 kl. 01:10
Mvh.
Hessi

Hvad landet har at byde på!

MinFotoVerden.dk
Til top
Hessi Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-December-2006
Sted: Århus N, DK
Status: Offline
Point: 1528
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hessi Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Juni-2012 kl. 01:12
Punkt 1 og 2 er rettet til henholdsvis Blu-Ray discs og DVD discsSmile
Mvh.
Hessi

Hvad landet har at byde på!

MinFotoVerden.dk
Til top
Brasch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 14-November-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 645
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brasch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Juni-2012 kl. 13:08
Det kan vel nok lade sig gøre at holde det meste til media center i win7 - jeg bruger dog lidt ekstra programmer til diverse tweaks og funktionaliter:
FLAC codec - det er ikke understøttet i wmc
MyMovies sammen med TMT5 til film/tv-serier på DVD/Blu Ray og til skift af refreshrate
MCImportXMLTV til at hente tv-guide data fra ontv.dk
DVB-Link TV-Source og Connect Server til netværkstuner og streaming af live tv til telefoner/tablets.
AnyDVD HD til rip af film til .iso / DVD folder
Infobarpatch til infobaren
Intelliremote og VMC-controller til IP styring af media center
Til top
jespermart Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-Februar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 891
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jespermart Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Juni-2012 kl. 13:46
Oprindeligt skrevet af Hessi Hessi skrev:

Oprindeligt skrevet af jespermart jespermart skrev:

Ja det er jeg, for det er hvad jeg kører selv. Det er selvfølgelig afhængigt af hvilken hardware du vælger at bruge, men min opsætning med 

Intel H67 mITX bundkort
Intel core i3 2100T
BD drev
HDHomerun Tv-tuner

Kan alt det som du nævner og mere til med lidt tweking.

Min viden for surround på TV siden begrænser sig til Yousee DVB-C, hvordan det stiller sig med andre udbydere ved jeg ikke noget om
Okay, må prøves. Mit hardware er næsten det samme, bare af ældre dato.

Intel DH57DD M-ATX bundkort
Intel Core i3 530
BD drev
Terratec H7 tuner (DVB-T/C)

Edit: Dvs. TMT 5.2 bliver også brugt til bitstreaming af musik? Og installationen af TMT 5.2 sørger for at de forskellige filtyper (MKV, FLAC, ISO osv.) kan "ses" af Media Center?

Nej Flac understøttelse skal installeres efter følgende guide


Afspilning af rippede BD.iso og DVD.iso og MKV foregår via Mediabrowser 2.6 eller MY Movies som integreres som menupunkt i MCE og programmerne er iøvrigt gratis. Jeg foretrækker dog Mediabrowser


Afspilning af BD discs og DVD discs kan sættes til at afspille direkte i TMT 5.2 når de isættes i dit BD drev, dette sker via automatisk afspilning i Windows 7 hvor man sætter TMT 5.2 til at være primære kilde for dvd og bd







Redigeret af jespermart - 21-Juni-2012 kl. 13:50
Jesper

Jvc N5B, Elite Screens 120" Cinegrey 5D, Marantz SR7013, Dynaudio Evoke10 og X28C i 5.1.4
Til top
t33j4y Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 24-November-2008
Sted: Aalborg,Denmark
Status: Offline
Point: 425
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér t33j4y Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Juni-2012 kl. 14:00
Oprindeligt skrevet af JordanDK JordanDK skrev:

XBMC kan det hele med lidt tweaks og selvfølgelig kræves der en tuner også fx HDHomerun. *snip*

Er der en decideret PVR frontend på plads til XBMC nu? - for det lyder da interessant. Eller er det bare at den kan åbne en stream fra tuneren (jeg mener jeg engang så det demonstreret - det var totalt molbo manér med at man på XBMC skulle lave et directory for hver kanal)


Redigeret af t33j4y - 21-Juni-2012 kl. 14:16
Til top
-claus- Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Januar-2006
Sted: Holstebro
Status: Offline
Point: 1351
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér -claus- Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Juni-2012 kl. 14:06
Punkt 7 og 8 kan klares i xbmc med et plugin der hedder advanced launcher. Jeg bruger det selv til mame og nes emulation. xbox 360 emulator. Det må kræve en del cpu kraft.
Stue: Lg C9, Argon Octave Soundbar, Dali Sub E12f
Køkken: Audio pro Addon T20, Google Chrome Audio
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123 8>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu