recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Erstatning for Pioneer 508xd
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Erstatning for Pioneer 508xd

Besvar Besvar Side  123 7>
Forfatter
Besked
VTSKL Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 07-April-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 94
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér VTSKL Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Erstatning for Pioneer 508xd
    Sendt: 27-Oktober-2012 kl. 18:49
Hey folks..
Ja som subj.
Mit 4.5 år gamle Pioneer 508XD valgte at bukke under efter mit HFI relæ har været "aktiveret"
Hvad der er galt ved jeg ikke, men tænde vil det ikke.
Jeg er derfor på jagt efter en erstatning i 50-55"
Ud over størrelsen har jeg ikke så mange krav, blot billedet er matcher mit kalibrerede 508XD.
Om det er plasma, LED eller noget tredje betyder ikke det store. Jeg antager også at den teknologiske udvikling har gjort at mit 20.000kr tv kan matches for det halve, eller mindre i dag.
Selv har jeg kig på noget i retning af det her, også for at holde udgiften på rimelig niveau.

Seriøse indspark er meget velkomne :)

Redigeret af VTSKL - 27-Oktober-2012 kl. 18:51
Til top
kimols Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-April-2007
Point: 1485
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kimols Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Oktober-2012 kl. 18:59
Jeg ville få en vurdering ang pioneeren,måske fra et værksted,da billedet på den jo er super(når det altså virker ;-( )men måske det blir for dyrt,men hvad er for dyrt til et ellers godt tv??...  ;-)

Mvh KimOlsen
LG G1 77”
LG G1 65”
dmr-ubc90
Integra DRX-8.4
Elac Atmos TS 30.30
Perlisten S7T| S7C|R4S|D12S|MK sound S-150TI ~|Magnetar UDP900| Strømrenser|CSN Kabler/ Nord øst kabler|Wireworld
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Point: 23900
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Oktober-2012 kl. 19:04
Hvis du i mine øjne skal have en værdig afløser for dit skønne Pio, jeg har selv haft det samme panel. Så må det altså blive et Pana 55VT50. Jeg vil love dig en skøn og endda forbedret billedoplevelse.

Jeg ved godt, at der har været en del snak og retension og endda burn-in ved det nævnte produkt, og jeg har svært ved at acceptere, at man selv 400 timers skal passe på logoer osv. Men.... når det så er sagt, så får du med Pana 55VT50 det absolut bedste billede som er tilgængeligt lige nu. Jeg har ikke på mit Pana oplevet retension eller burn-in.

En anden ting som du skal overveje er jo en reparation af dit Pio TV, der bør nemlig være rigtigt mange timer i det TV endnu, og i princippet kan det være en meget lille fejl i dit nuværende TVSmile
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
VTSKL Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér VTSKL Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Oktober-2012 kl. 20:42
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Hvis du i mine øjne skal have en værdig afløser for dit skønne Pio, jeg har selv haft det samme panel. Så må det altså blive et Pana 55VT50. Jeg vil love dig en skøn og endda forbedret billedoplevelse.

Jeg ved godt, at der har været en del snak og retension og endda burn-in ved det nævnte produkt, og jeg har svært ved at acceptere, at man selv 400 timers skal passe på logoer osv. Men.... når det så er sagt, så får du med Pana 55VT50 det absolut bedste billede som er tilgængeligt lige nu. Jeg har ikke på mit Pana oplevet retension eller burn-in.

En anden ting som du skal overveje er jo en reparation af dit Pio TV, der bør nemlig være rigtigt mange timer i det TV endnu, og i princippet kan det være en meget lille fejl i dit nuværende TVSmile

Budgettet er max 11k . . Husk det. Hvad jeg kan se er det Pana en del over.

Mht. mit 508xd, så blinker powerdioden rød, hvilket skulle indikere defekt PSU. PSU'en skulle være del af et print og ret bekostelig at skifte. Det var hvad jeg kunne google mig til.

Any way, tilbage på sporet.......

Er meget interesseret i bud på TV til max 11k i 50"+, der billedemæssigt kan hamle op med et Pioneer 508xd :)

Kom glad......
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Oktober-2012 kl. 20:55
Her er en oversigt over Pana's 2012 modeller. Hvis du skal ha' noget der matcher 508'eren, vil jeg mene du skal op i toppen. Og hvis det ikke skal være VT50, så er der GT50 og ST50 med det samme Infinite Black Pro panel. Lavere modeller ville jeg ikke vælge.
Til top
Bøje_fra_nr_16 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 16-August-2012
Point: 333
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bøje_fra_nr_16 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Oktober-2012 kl. 21:02
Jeg ville se på Sharp 8xxx, eller på Philips 58PFL9956 ( som bruger Sharp 8xxx panel teknologi). Samsung er meget populært, men Sharp er kongen pt på LCD når det gælder billedekvalitet på store skærme.

Især undersøg  58PFL9956 medens den stadig fås, til ca. 2.000 euro.

Redigeret af Bøje_fra_nr_16 - 27-Oktober-2012 kl. 21:03
Til top
VTSKL Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér VTSKL Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Oktober-2012 kl. 21:04
Kampus > Sådan en fætter her ? http://www.elgiganten.dk/product/tv-radio/fladskarms-tv/TXP50VT50Y/panasonic-50-3d-plasma-smart-tv-tx-p50vt50y

Var overbevist om at et match til mit PIO kunne fås for max 10k.....Ak ak...
Til top
--
--

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Oktober-2012 kl. 21:05
Til top
--
--

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Oktober-2012 kl. 21:07
Oprindeligt skrevet af VTSKL VTSKL skrev:

Kampus > Sådan en fætter her ? http://www.elgiganten.dk/product/tv-radio/fladskarms-tv/TXP50VT50Y/panasonic-50-3d-plasma-smart-tv-tx-p50vt50y

Jamen den er jo endnu billigere end sidst jeg så prisen. Go for it!

Har selv haft en 508, så jeg ved at du er forvænt med et godt billede.
Til top
THM Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 12-Juni-2011
Point: 19
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér THM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Oktober-2012 kl. 21:15
Elgiganten har tilbud på Panasonic gt50 til10k.
Ellers Samsung ps51e6*** som også er rigtig godt med på billede, og mere modstandsdygtige mod burn in og langvarig retention...
Til top
VTSKL Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér VTSKL Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Oktober-2012 kl. 21:15
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Oprindeligt skrevet af VTSKL VTSKL skrev:

Jamen den er jo endnu billigere end sidst jeg så prisen. Go for it!

Har selv haft en 508, så jeg ved at du er forvænt med et godt billede.

Må lige undersøge markedet... Prisen er også et parameter som sagt :)

Til top
THM Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 12-Juni-2011
Point: 19
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér THM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Oktober-2012 kl. 21:21
Ikke på niveau med de andre på billedkvalitet, men dog udmærket
Til top

Besvar Besvar Side  123 7>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu