|
Hacke airplay i en B&O transistorradio |
Besvar ![]() |
Forfatter | ||
Lappe ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 25-September-2008 Sted: Østjylland Status: Offline Point: 39 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 28-Oktober-2012 kl. 19:05 |
|
Jeg tvivler på, at det er muligt...
Men er der nogle bedrevidende kloge mennesker herinde, der ved om, det er muligt at hacke en af de flotte gamle B&O Beolit radioer til at tage imod et lydsignal via f.eks. et jackstik, så jeg kan afspille musik via Airplay på den? |
||
![]() |
||
hansie ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 01-Juli-2004 Sted: Køge egnen Status: Offline Point: 7132 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
En dygtig elektronik mekaniker af den gamle skole kan sikkert smide et linje signal fra forstærkeren i den fine gamle radio.
Men hvem gider og har du løst til at betale for det ? |
||
![]() |
||
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Online Point: 19569 |
|
Det kan der ikke være det store besvær i..... man finder volumenpotmetret og går ind inden det. For eksempel i en Beolit 600, her ser det endda ud til at der er et (mono) jackstik som sidder lige inden volumenkontrollen. http://www.radiohistoriskforeningvest.dk/Diagrammer/B&O-Beolit%20600-y-z-diagram.png Klaus Redigeret af KlausDM - 28-Oktober-2012 kl. 19:23 |
||
![]() |
||
Lappe ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 25-September-2008 Sted: Østjylland Status: Offline Point: 39 |
|
![]() Men det du skriver, lyder interessant!
Redigeret af Lappe - 28-Oktober-2012 kl. 19:38 |
||
![]() |
||
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Online Point: 19569 |
|
Det er da diagrammet til en Beolit 600 ;-)
Hvis du nu i dine brugeroplysninger skrev hvilken by du kom fra og ikke kun land, så kunne det være at jeg kunne pege dig i retning af en der kan finde ud af at gøre det for dig....... Klaus ("batterielektriker") |
||
![]() |
||
bruger udmeldt 23 ![]() -- ![]() Oprettet: 25-December-2010 Status: Offline Point: 2017 |
|
Det, du ser på KlausDM's linkede billede, er et diagram over de elektriske/elektroniske dele i radioen. Et sådant diagram fulgte gerne med i "gamle dage",
![]() |
||
![]() |
||
|
Haha, jeg ved skam godt, at det er er et diagram. Som skrevet ved jeg dog ikke hvad, der er hvad - og dermed heller ikke, hvad der er hhv. jackstik og volumenkontrol...
Gad vide, om det er til at komme til at bruge til noget praktisk? Altså rent faktisk at kunne finde og komme til at lodde en ledning fast. Aller helst ville jeg dog gerne have en af de ældre Beolit'er... Tusind tak for oplysninger om, at det måske ikke er helt umuligt :) PS. Brugeroplysninger er opdateret
![]() |
||
![]() |
||
|
Så find en.....alternativet er at du sætter en lille FM sender på din airplay og lader radioen modstage det sendte. Så kan du tage radioen med ud i haven, styre airplay lyden via din mobil og modtage den på din Beolit......
Ergo 25 km fra mig kan jeg se.... Klaus Redigeret af KlausDM - 28-Oktober-2012 kl. 20:45 |
||
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |