recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - 50gt50, 50vt50 eller 55vt50
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

50gt50, 50vt50 eller 55vt50

Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
ehrnberg Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 28-April-2011
Sted: Holstebro
Status: Offline
Point: 184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ehrnberg Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: 50gt50, 50vt50 eller 55vt50
    Sendt: 30-Oktober-2012 kl. 20:10
Hej folkens.

Jeg får muligvis snart en bonus udbetalt, og vil derfor gerne af med den piskasse af et tv jeg har i dag (Samsung ps50c685g5sxxe).
Årsagen til at jeg vil skifte mit tv ud, selvom det kun er knap 2 år gammelt, er pga retention. Jeg gider ikke have et tv som efter 1½ times krumme film i 4:3 format viser en grålig 4-kant på skærmen bagefter. Ikke så fedt når man gerne vil nyde en god film eller serie om aftenen i mørklagt stue.
Jeg vil også væk fra retention efter undertekster. Efter en halv times film kiggeri, kan man tydeligt se, hvor underteksterne har været, altså der er et lysere område der som jeg finder utroligt generende.

Jeg er med på at plasma og logoer ikke er gode venner. Det er ok, men jeg vil have det så minimalt som overhovedet muligt, og de to ovenstående ting med 4:3 og undertekster er et klart nogo!

Det jeg vil have er udelukkende et ægte billede. Realistisk gengivelse, knald sort sortniveau, flydende billeder, knivskarpt.
Jeg er derfor mega ligeglad med smart tv, 3d og alt det der gøjl, som efter min mening, fjerner fokus fra det et tv skal kunne.

Jeg har i min jagt snævret mig ind på de 3 modeller som står i overskriften. Det har jeg gjort ud fra tests og anbefalinger fra nettet, og fordi jeg ikke er imponeret over Samsung, LG, Sharp og alle de andre.

De 3 forskellige står til følgende priser på *host*elgiganten*host*

50gt50 10.000
50vt50 13.500
55vt50 15.300

Er der "grund" til at give 3.500 ekstra for at få VT frem for GT, hvis ja, er der så grund til at give yderligere 1.800 for at få 5 tommer mere?

Det skal siges, at kan de 3 ovenstående ikke opfylde mine krav mht retention, så falder det muligvis på en WT50 i stedet for.
Til top
JeTex Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 18-Februar-2011
Sted: Nordsjælland
Point: 3805
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JeTex Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Oktober-2012 kl. 20:18
Hvis der skal undgås retention 100%, så er det ikke plasma du skal kigge efter. Der er tilsyneladende ikke en rød tråd, på hvilke modeller og hvornår det opstår.
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101
Rega P8 Apheta3
Aria MK3 RIAA
Dynaudio Confidence 50
Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS   B&W ASW650
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ehrnberg Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Oktober-2012 kl. 20:29
Jeg vil bare gerne have at retentionen er så mild at det ikke ødelægger filmoplevelsen. Fx ved at man kan se lyse felter hvor undertekst har været.

Er der nogle der kender Sony KDL55HX855?
So far har jeg ikke været imponeret over billedkvaliteten på Sony, men tænker at prisen på denne ligger i den gode ende, så måske?
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Point: 23900
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Oktober-2012 kl. 20:34
Oprindeligt skrevet af ehrnberg ehrnberg skrev:

Jeg vil bare gerne have at retentionen er så mild at det ikke ødelægger filmoplevelsen. Fx ved at man kan se lyse felter hvor undertekst har været.

Nu har jeg slet ikke oplevet retension overhovedet - men andre har jo. Men egentlig har jeg ikke på fornemmelsen, at underteksterne er så slemme, måske med undtagelse af de gule tekster fra Netflix.

Jeg kan kun sige, at jeg er hammer glad for mit 55VT50 - men jeg passer altså også på detBig smile
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ehrnberg Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Oktober-2012 kl. 21:01
Det virker også til at være et rigtig dejligt tv :)
Jeg passer også godt på mit tv, men jeg vil ikke have at børnene ikke bare kan give den gas med fx disney channel, uden at skulle være bange for at der er voldsomme retentioner efter et efterfølgende.

En ting er at man kan ane det på en enten hvid skærm eller sort skærm, men det skal ikke være noget der falder i øjnene når jeg sidder og ser en film.
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Oktober-2012 kl. 21:06

Det virker også til at være et rigtig dejligt tv :)
Jeg passer også godt på mit tv, men jeg vil ikke have at børnene ikke bare kan give den gas med fx disney channel, uden at skulle være bange for at der er voldsomme retentioner efter et efterfølgende.

En ting er at man kan ane det på en enten hvid skærm eller sort skærm, men det skal ikke være noget der falder i øjnene når jeg sidder og ser en film.
Given den gas med Disney Channel sker hos mig kun i zoom 2Big smile Jeg tror lidt på, at du skal kigge på wt50, som også er et skønt TV, bare med et kragtigere lysudfald, så ikke rigtigt noget for mine øjneEmbarrassed
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ehrnberg Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Oktober-2012 kl. 21:28
Nej det er også det med lysudfaldet der skræmmer mig lidt. Og så er den også dyrere. Har altid kun haft plasma :)

Men ved at vælge zoom2 skærer den så logoerne væk, uden at personerne/motiverne på skærmen bliver skåret af?

Jeg ved godt at det selvfølgelig afhænger af hvor langt ude ved kanterne en person er, men sådan generalt? Vil helst ikke have et par unger der råber og skriger fordi de ikke kan se mickey mouses ører :D
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Oktober-2012 kl. 21:32

Nej det er også det med lysudfaldet der skræmmer mig lidt. Og så er den også dyrere. Har altid kun haft plasma :)

Men ved at vælge zoom2 skærer den så logoerne væk, uden at personerne/motiverne på skærmen bliver skåret af?

Jeg ved godt at det selvfølgelig afhænger af hvor langt ude ved kanterne en person er, men sådan generalt? Vil helst ikke have et par unger der råber og skriger fordi de ikke kan se mickey mouses ører :D
Jovist forsvinder noget af billedet, men vores ellers forkælede barnebarn, hun klager ikkeSmile

Lidt grotesk, at det er blevet sådan. Omvendt så har jeg det bedste billede nogensindeEmbarrassed

Redigeret af Hother - 30-Oktober-2012 kl. 21:34
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ehrnberg Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Oktober-2012 kl. 21:47
De må overleve at der er noget der forsvinder :) Far skal have det bedste billede man kan få, uden at gå op i B&O.

Kan man med fordel bruge zoom2 ved 4:3 udsendelser for at fjerne bjælker og derfor også retentioner fra disse?
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ehrnberg Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Oktober-2012 kl. 21:49
Et tillægsspørgsmål: Føler du at i fik tilsvarende mere billede ved at vælge 55" istedet for 50" hvis man sammenligner prisdifferencen?
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Oktober-2012 kl. 21:53

Et tillægsspørgsmål: Føler du at i fik tilsvarende mere billede ved at vælge 55" istedet for 50" hvis man sammenligner prisdifferencen?
Nu har jeg haft flere 50 tommer paneler, og svaret er ja ved en bedre billede oplevelse i det mindste for os. 65 tommer er endnu bedre. Vi har bare ikke pladsenSmile

Redigeret af Hother - 30-Oktober-2012 kl. 21:54
Til top
hopgreve Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Juni-2007
Sted: Greve
Point: 6288
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hopgreve Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Oktober-2012 kl. 21:53
Hej , jeg har haft et 50G20 i et par år , og er nu gået op til 55" og jeg går ALDRIG tilbage til 50" fra denne afstand , imellem 2.7 og 3.5m afhængig hvor man sidder....
MVH
TCL 65C855 | Pioneer VSX832 | TP TUBE 500/200/160 | PANASONIC BD220 | ATV4K
Til top

Besvar Besvar Side  123>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu