|
usb 3.0 |
Besvar |
Forfatter | |
tommix
Junior bruger Oprettet: 30-Oktober-2012 Sted: århus Status: Offline Point: 24 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 03-November-2012 kl. 09:12 |
hey. kan man få en adabter til usb 3.0 som går over i firewire 800 eller usb 2.0 eller et kabel
|
|
mvh tommi
|
|
hansie
Guld medlem Oprettet: 01-Juli-2004 Sted: Køge egnen Status: Offline Point: 7068 |
Funktioner
Tak(0)
|
Usb 3. Kan sagtens sættes til usb 2
Hvad ønsker du at sætte sammen ? |
|
kim.t
Guld medlem Oprettet: 26-Juli-2004 Sted: Silkeborg Status: Offline Point: 3839 |
Funktioner
Tak(0)
|
Ja - stikkene er bagudkompatible
|
|
|
|
tommix
Junior bruger Oprettet: 30-Oktober-2012 Sted: århus Status: Offline Point: 24 |
Funktioner
Tak(0)
|
når ok det viste jeg ikke. jeg har har nemlig en WD mybook studio 2 edition med firewire på, så jeg tænke på om overførelseshastigheden vil blive hurtigere, hvis der findes sådan et kabel eller adap
|
|
mvh tommi
|
|
JesperLund
Guld medlem Oprettet: 21-Januar-2006 Sted: Darknet Status: Offline Point: 8022 |
Funktioner
Tak(0)
|
Hvis du sætter en USB3 disk i et USB2 stik, er du naturligvis begrænset af USB2 hastigheden. I praksis 20-25 MB/sec, eller måske 30-35 MB/sec under rigtigt gunstige omstændigheder (B=byte). I teorien vil du kunne få en hastighedsgevinst hvis du kunne finde en USB3 -> Firewire 800 converter (adapter). Det er muligt at en sådan findes på eBay (har ikke checket), men hvis den findes, koster den formentlig mere end et harddisk kabinet med Firewire 800. Min erfaring siger at man ikke skal smide penge efter sådanne convertere. Jeg har selv smidt et par hundrede kroner efter en eSATA -> USB3 converter som ikke virker særligt godt. Hvis det er en stationær computer med PCIe, kan du smide et USB3 kort i for under 100 kr. Keep it simple, det er altid et godt råd. |
|
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
|
|
Besvar | |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |