recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Rep. af speaker terminal
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Rep. af speaker terminal

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
piddy Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 21-April-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 236
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér piddy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Rep. af speaker terminal
    Sendt: 03-November-2012 kl. 09:06
Hej
Jeg har et sæt wharfedale diamond 7.3 som har tjent mig godt siden min konfirmation og vil forsætte med det indtil jeg om ca. 2 år afleverer mit speciale. Herefter vil jeg købe noget nyt og nok forære dem væk til en god ven. Men indtil da har jeg et problem med den ene højtaler hvor terminalen til højtalerkablet er gået lidt i stykker. Jeg har vedhæftet et billed. Kan man reparere dette eller skal man skifte det ud? Tror desværre ikke man kan få reservedele til denne model.




Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19237
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-November-2012 kl. 09:24
Det erf bare helt almindelige bananstik/bøsninger. Kig på eBay, køb 4 nye og skift dem.

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
FLarsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 31-Maj-2006
Sted: Østjylland
Status: Offline
Point: 1472
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér FLarsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-November-2012 kl. 09:46
Prøv med et billede fra siden, så gevindet kan ses. Måske kan en møtrik med et par skiver under løse problemet. Der skal være god mekanisk kontakt, så det med bare at stoppe ledningerne ind i hullerne er ikke nogen god løsning. De skal spændes fast under de røde og sorte plast møtrikker eller der skal nogle bananstik på.
Hvad er forskellen på en musikelsker og en audiofil?

En musikelsker har et anlæg for at hører på sin musik.
En audiofil har musik for at hører på sit anlæg.
Til top
Benjamin7 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2007
Sted: 8740,Denmark
Status: Offline
Point: 1755
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Benjamin7 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-November-2012 kl. 09:50
Ellers et hul bor, og sid nogen nye lækkere terminaler i :)
Hilsen

Benjamin D. Simonsen
8740 - Brædstrup
Til top
Pony65 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-September-2008
Sted: Silkeborg
Status: Offline
Point: 1838
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Pony65 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-November-2012 kl. 10:20
Dit andet store problem er at du har monteret højttaler kabler MEGET forkert, det er sådan nogen amatører gør.

Jeg kunne ikke lige finde et billede der ligner dine terminaler, men ledning skal monteres så det ser sådan her ud:

Skru terminal stik ud og sæt kabler i det lille hul bagved



+ der skal kun være 1 cm. ledning af-isoleret, så klip noget af.

(jeg bliver tosset af sådan noget fusk) 
Til top
piddy Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 21-April-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 236
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér piddy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-November-2012 kl. 11:15
Jo tak :) :) no offence taken. De sidder rigtigt på den anden højtaler. Men da producenten har glemte at bore et hul gemmen "skruen" der sidder bag plastikkappen på den ene af de røde var det her eneste mulighed. Det er ikke lige til at komme ind med et boremaskine der uden det går galt. Så skal jeg skille det ad. 
Til top
piddy Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 21-April-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 236
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér piddy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-November-2012 kl. 11:20
Jeg kunne faktisk bare købe nogle banana plugs til de nedeste røde terminaler som stadig virker og der vil være en bedre kontakt end det der er nu pga. det manglende hul i "skruen". Så undgår jeg også at skulle skære i noget og sætte noget nyt ind.
Til top
Pony65 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-September-2008
Sted: Silkeborg
Status: Offline
Point: 1838
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Pony65 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-November-2012 kl. 11:29
2 ting.

1. du skal finde en møtrik som passer på det øverste gevind hvor plastik hætte mangler, så der er en solid forbindelse.

2. du har på et tidspunkt skruet plastik hætter helt af og da du satte dem på igen byttede du rundt på farve, se her


Set bagfra, skal sort være til venstre og rød til højre. 

Så efter dit øverste billede har du også monteret plus og minus forkert ( fasefejl )

Tjek at det hele vender rigtigt, både på højttaler og forstærker, og du har sat den røde ledning i rød og sort ledning i sort
Til top
Pony65 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-September-2008
Sted: Silkeborg
Status: Offline
Point: 1838
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Pony65 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-November-2012 kl. 11:31
NB. brug banan stik, hvis du siger det hul mangler inde-bag-ved
Til top
piddy Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 21-April-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 236
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér piddy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-November-2012 kl. 11:46
Her er nogle billeder der viser det lidt  bedre og også af den anden højtaler som er rigtig forbundet :) Jeg er bange for der ikke er nok tilbage er gevindet på der hvor det er knækket af. Der er 1-2 "ringe" tilbage på. 












Redigeret af piddy - 03-November-2012 kl. 11:49
Til top
Pony65 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-September-2008
Sted: Silkeborg
Status: Offline
Point: 1838
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Pony65 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-November-2012 kl. 11:52
Billeder !

Hvis du mener at der ikke er nok gevind til en møtrik, så kan du evt. give den en gang med noget loddetin.

Har du en loddekolbe ?
Til top
Pony65 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-September-2008
Sted: Silkeborg
Status: Offline
Point: 1838
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Pony65 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-November-2012 kl. 11:54
Kan du se at rød og sort var vendt forkert
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu