recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Problemer med Popcorn Hour og Nas
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Problemer med Popcorn Hour og Nas

 Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
phillipo Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 08-Januar-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 95
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér phillipo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Problemer med Popcorn Hour og Nas
    Sendt: 05-November-2012 kl. 16:49
Jeg har problemer med min Popcorn Hour(PCH) a-200 og min Synology ds109j.

Jeg kan sagtens komme ind og se mine film og musik osv. gennem min bærbær via det trådløse netværk, men jeg kan ikke finde min ds109j igennem min PCH, trådet netværk. 

Jeg lavede en software opdatering og derefter kan jeg ikke finde NAS'en.  Den skriver: "Unable to resolve the host name" når jeg prøver at komme ind i min netværks mappe.

Før software opdateringen kunne jeg sagtens tilgå mine film, men oplevede tit at filmene hakkede og stoppede. Har prøvede at gå tilbage til den sidste firmware der virkede, men uden held.

Jeg køre 30/3 mbit og windows 7, kan heller ikke finde min bærbar på PCH.

Håber der er nogen der kan hjælpe mig, da det er til at få (flere) grå hår af......

Skal lige nævnes at jeg ikke har sååå meget forstand på det hele, så evt. forklaringer i laaaangsooomt tempo ;)


Redigeret af phillipo - 05-November-2012 kl. 17:06
Til top
spawn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 30-November-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6822
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér spawn Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-November-2012 kl. 18:41
"Unable to resolve the host name" tyder på nogle DNS problemer, eller med andre ord, noget er sat forkert op i dit lokal netværk.

Vi har brug for at få at vide hvilken ip konfiguration dine forskellige enheder kører med, i første omgang din PCH og din NAS - start med at fortælle ipadresse, subnet maske, gateway og DNS du har på hhv PCH og NAS

Philips 65OLED705/12 - ATV4K
Til top
pallemann Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 06-Februar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 273
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pallemann Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-November-2012 kl. 18:50
Jeg har haft lign. Problemer.....
Først skal du lige tjekke dette.....
-Først er det kabel netværk? Sørg for den for en fast ip adresse fra evt, din router
- er pc og andre netværk og nas på samme "samba workgroup"
- sørg for kun samba eller nfs fra server kører
- søg evt din server ved at skrive smb:/"din ip adresse på NA's

http://m.youtube.com/#/watch?v=HwS7_7BQ4bc&desktop_uri=%2Fwatch%3Fv%3DHwS7_7BQ4bc&gl=DK
http://www.mpcclub.com/temp/MPC_SMB_and_NFS_Guide_PCH.pdf

Til top
phillipo Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 08-Januar-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 95
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér phillipo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-November-2012 kl. 20:22
Mode: wired auto IP
Ethernet config: auto

MAC Address: 00.06.DC.81.47.80
IP Address: 169.254.239.46


Når jeg går på netværket på min bærbær er det 192.168.0.4:5000

NAS:
Servername: Diskstation
Standard-gateway: 192.168.0.1
IP.Address: 192.168.0.4
Undernetmaske: 255.255.255.0
DNS-Server: 208.67.222.222


Redigeret af phillipo - 05-November-2012 kl. 20:34
Til top
JesperLund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Status: Offline
Point: 8022
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JesperLund Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-November-2012 kl. 20:57
Oprindeligt skrevet af phillipo phillipo skrev:

Mode: wired auto IP
Ethernet config: auto

MAC Address: 00.06.DC.81.47.80
IP Address: 169.254.239.46


IP adresse 169.254.*.* betyder at din PCH ikke har fået tildelt en IP adresse af DHCP serveren på dit netværk. Eller sagt med andre ord: din PCH er ikke på dit netværk, så det er ikke så mærkeligt at den ikke kan forbinde til din NAS eller internettet for den sags skyld.

Start med at checke kabler, det kan være et dårligt netværkskabel.

Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
Til top
phillipo Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 08-Januar-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 95
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér phillipo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-November-2012 kl. 21:12
Skiftede kabel og så kan jeg komme ind i folderne, men den bruger rigtig lang tid på at "tænke" i hovedmenuen og inde i folderen kører den også lidt trægt. Er det pga mit internet?

Mange tak for hjælpen.Clap

Nogen idé, til hvorfor den hakker og fryser for så at "spole" frem i filmen?

Edit 1:Sidder pt og prøver at se en film fra min nas gennem PCH, men den fryser hele tiden som om den står og buffer for derefter at indhente sig selv så jeg bliver nød til at spole tilbage i filmen for at få det hele med. 

Edit 2:Nu frøs filmen så meget at jeg blev nød til at genstarte PCH og nu skriver den igen "unable to resolve the host name" men den har en IP der hedder 192.168.0.16, er det bare en mandags model jeg har for den har alle dage hakket og frosset i filmene, jeg har været heldig hvis jeg kunne se en film uden afbrydelser...


Redigeret af phillipo - 05-November-2012 kl. 21:55
Til top
JesperLund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Status: Offline
Point: 8022
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JesperLund Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-November-2012 kl. 21:50
Oprindeligt skrevet af phillipo phillipo skrev:

Skiftede kabel og så kan jeg komme ind i folderne, men den bruger rigtig lang tid på at "tænke" i hovedmenuen og inde i folderen kører den også lidt trægt. Er det pga mit internet?

Mange tak for hjælpen.Clap

Nogen idé, til hvorfor den hakker og fryser for så at "spole" frem i filmen?


Er både NAS og PCH forbundet med kabel til samme switch?
Er det SMB eller NFS? (ingen af dem burde dog give de symptomer som du beskriver)

Hvis det hakker og derefter hopper frem, når du afspiller, skyldes det normalt for lav hastighed mellem NAS og PCH. Det burde ikke ske på et kablet netværk, hverken 100 Mbps eller gigabit, medmindre du har dårlige kabler.

Din internethastigheden har ingen betydning for dette. Trafikken bliver bag din internetrouter på dit eget lokalnet.
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
Til top
phillipo Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 08-Januar-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 95
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér phillipo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-November-2012 kl. 21:57
begge køre på samme switch og det er SMB, jeg må prøve at investere i etpar nye kabler hele vejen rundt, for det her er total latterligt....
Til top
JesperLund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Status: Offline
Point: 8022
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JesperLund Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-November-2012 kl. 22:02
Oprindeligt skrevet af phillipo phillipo skrev:

begge køre på samme switch og det er SMB, jeg må prøve at investere i etpar nye kabler hele vejen rundt, for det her er total latterligt....


Hvad er den normale overførselshastighed fra NAS til PC med kablet forbindelse?
Hvad er bitraten på de videoer som du afspiller? (check med MediaInfo)
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
Til top
phillipo Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 08-Januar-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 95
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér phillipo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-November-2012 kl. 22:05
Jeg ved det ikke for nu kan den ikke finde min nas igen selv om den har en ip adr. 
Til top
spawn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 30-November-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6822
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér spawn Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-November-2012 kl. 22:06
På pch'en prøv at skifte Ethernet config: auto til Ethernet config: 10/100 og genstart afspilleren - check herefter IP

Det virker somom din PCH ikke taler så godt med din router eller switch, eller med det kabel den er forbundet med hvis dette er langt og bukket, og du evt. forsøger at tale med et gigabit netværk
Philips 65OLED705/12 - ATV4K
Til top
phillipo Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 08-Januar-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 95
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér phillipo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-November-2012 kl. 22:13
Samme resultat. Samme IP 192.168.0.16 og ingen forbindelse til NAS'en og heller ikke til min bærbar, så det virker som om den ikke rigtig kan med min router, en Netgear cg3000 fra YouSee


Edit 1: Jeg prøvede at genstarte routeren og nu har den fået en ny IP 192.168.0.12 men der er stadig ikke hul igennem..

Hvad anbefaler I, skal jeg prøve med nye kabler eller en ny router?


Redigeret af phillipo - 05-November-2012 kl. 22:27
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu