recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Køb og salg > Køb, salg, bytte
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - V: Computer
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

V: Computer

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Matzon Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 28-November-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 345
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Matzon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: V: Computer
    Sendt: 06-November-2012 kl. 21:40
Planlægger at afsætte min "server" da jeg ikke længere har brug for den ... men ved ikke rigtigt hvad den er værd nu om dage...

Brugt som 24/7 server samt transcoding via ps3mediaserver.
Fuldstændig lydløs grundet passiv picopsu og laaangsomt roterende 120mm på kæmpe cpu køler.
Lettere modificeret kabinet (fjernet grill, taped huller)

Kabinet: Antec NSK 1380
Ram: 4 GB (PC6400 5-5-5-15)
Bundkort: Gigabyte G33
CPU: Core 2 Duo, E8400
Køler: OCZ Vindicator CPU
PSU: PicoPSU 120w samt ekstern 110W AC-DC strømforsyning. Har også original 350W strømforsyning jeg dog aldrig har brugt.

Jeg er klar over at det ikke er den nyeste hardware - men den klarer jobbet ret fint. 
Jeg kan se at picopsu+powerbrick ikke er faldet i værdi siden jeg købte min, men ved ikke om de stadig er i høj kurs?

Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Oktober-2006
Point: 4951
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cyberguyen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-November-2012 kl. 23:04
Mit gæt vil være en tudse +- 200 kr

Jeg ved godt at det er kedelig læsning, men når hardwaren er 5 år gammel, så er det svært at få noget for den.

PSU fås til omkring 65 usd ~ 400 kr

Processor er en strømspiser til 24/7 server
CPU køler passer ikke til moderne processorer
Dit bundkort passer ikke til moderne processorer
4 GB ram fås til 110 kr.
Kabinetter er ikke i høj kurs, slet ikke når det er modificeret.

Der er ikke noget passivt grafikkort, så den ville kunne bruges til småspil på et børneværelse.

Redigeret af Cyberguyen - 06-November-2012 kl. 23:06
Til top
niepe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 22-Januar-2004
Point: 1120
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér niepe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-November-2012 kl. 23:14
Hvad med HDD?
Til top
JesperLund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Point: 8022
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JesperLund Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-November-2012 kl. 23:23
Oprindeligt skrevet af Matzon Matzon skrev:

PSU: PicoPSU 120w samt ekstern 110W AC-DC strømforsyning. Har også original 350W strømforsyning jeg dog aldrig har brugt.

Har du nogensinde presset CPUen til 100% belastning? Din strømforsyning virker noget underdimensioneret i forhold til en 65W TDP CPU.

Jeg tror at din computer vil være mere værd ved "ombygning" til almindelig desktop PC. Som 24/7 server har den formentlig et meget højt strømforbrug sammenlignet med nyere Sandy/Ivy bridge modeller. Så kan du sælge PicoPSU'en separat (hvis du bruger den oprindelige PSU til den ombyggede "desktop").

Redigeret af JesperLund - 06-November-2012 kl. 23:24
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
Til top
Matzon Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Matzon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-November-2012 kl. 08:06
Oprindeligt skrevet af niepe niepe skrev:

Hvad med HDD?
bad sectors - tror ikke den har nogen værdi nu .. jeg stoler i hvert fald ikke på den disk :)
Til top
Matzon Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Matzon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-November-2012 kl. 08:12
Oprindeligt skrevet af JesperLund JesperLund skrev:

Oprindeligt skrevet af Matzon Matzon skrev:

Har du nogensinde presset CPUen til 100% belastning? Din strømforsyning virker noget underdimensioneret i forhold til en 65W TDP CPU.
Ja, den har lavet en del transcoding samt tygge på logs i mere end 30 min af gangen, dagligt.
aldrig haft nogle problemer. Den server har været rock solid, bortset fra disk fejl og strøm afbrydelser :)

Oprindeligt skrevet af JesperLund JesperLund skrev:

Jeg tror at din computer vil være mere værd ved "ombygning" til almindelig desktop PC. Som 24/7 server har den formentlig et meget højt strømforbrug sammenlignet med nyere Sandy/Ivy bridge modeller. Så kan du sælge PicoPSU'en separat (hvis du bruger den oprindelige PSU til den ombyggede "desktop").
bortset fra T modellerne, så har selv sandy/ivy bridge omkring 65W TDP. Men når det er sagt - så performer de jo i den grad noget bedre across the board, end min aldrende CPU :)
Til top
Matzon Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Matzon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-November-2012 kl. 08:15
Oprindeligt skrevet af Cyberguyen Cyberguyen skrev:

Mit gæt vil være en tudse +- 200 kr

Jeg ved godt at det er kedelig læsning, men når hardwaren er 5 år gammel, så er det svært at få noget for den.

Helt enig. Det var nok også der jeg regnede med, det lyder meget realistisk, hvis man kan finde en køber til den - NSK 1380 er jo ikke den kønneste. Den er rummelig og mit setup er lydløst - så den skal bare gemmes væk :).

Oprindeligt skrevet af Cyberguyen Cyberguyen skrev:

PSU fås til omkring 65 usd ~ 400 kr
+ skattefar :(
Kan ikke forstå at den stadig ikke kan købes i danmark i de gænge butikker.
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu