|
Boligforening skal vælge: Stofa eller Yousee? |
Besvar ![]() |
Side 123> |
Forfatter | ||
Lappe ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 25-September-2008 Sted: Østjylland Status: Offline Point: 39 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 09-November-2012 kl. 10:31 |
|
Hej
I min boligforening skal vi vælge, om vi skal skifte fra Stofa til Yousee. Jeg havde desværre ikke mulighed for at være til stede, da vi havde et møde med repræsentanter for de to firmaer, og jeg må indrømme, at jeg pt. er meget skeptisk, da jeg synes, det fungerer fint nu - og at mange vil skulle udskifte Zaptorbokse á 899 eller 1999 kr til Yousees tilsvarende, evt. skifte e-mail (leveret af stofa) eller som jeg ændre DNS indstillinger for utallige domæner, der nu skal pege på en anden IP. I oplægget har Yousee nævnt, at de vil opgradere vores anlæg (som pt. er 20 år gammelt) for 375.000 kr. Denne opgradering vil bl.a. give mulighed for 2-vejs kommunikation mellem tv (eller bokse) til centralen. Det er ikke en teknik, jeg har hørt om før. Nogen der har en anelse om, hvad dette kunne være? Jeg kender ikke til TV, der kan udnytte denne teknik, og jeg frygter lidt, at bestyrelsen måske af Yousee er blevet overbevist om, at vi selv kommer til at betale 375.000 kr, hvis ikke vi vælger Yousee... Deres udmeldinger synes i hvert fald at være farvet af, at de gerne vil skifte. Jeg har indtil videre været yderst tilfreds med Stofa - både som TV-leverandør, men så sandelig også som internetleverandør. Jeg har prøvet flere udbydere, og ingen har leveret så stabilt og hurtigt (som lovet) internet før. Hvad er erfaringerne med Yousee? Leverer de lige så stabilt og hurtigt internet? Mht. til TV, har jeg flere steder læst og også hørt hos PP-radioi Aarhus, at Yousee leverer mærkbart dårligere billedkvalitet (grundet lavere bitrate), men nu har jeg ikke kunnet google mig til bevis på det. Er der noget om snakken? Nogen der kender til fordele og ulemper ved de to selskaber? Misser jeg noget? Gør Stofa det på andre områder dårligere end Yousee?
Redigeret af Lappe - 09-November-2012 kl. 10:34 |
||
![]() |
||
csell ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 16-Juni-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4719 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Hej Lappe. Jeg kan godt forstå dig, du ved hvad I har og ikke ved hvad I får. Men det I skal vælge er mellem hvilken, af de 2 største udbydere I skal bruge og ikke om I skal fravælge Stofa til fordel for et ny ukendt firma. Vi bor selv i en rækkehus bebyggelse med mere end 800 rækkehuse. For ca 10 år siden skulle vi tage stilling til at få udskiftet hele vores antenne anlæg med gamle udvendige kabler 'gratis' af Yousee. De ønskede så at installere forstærkere med returvej, så de der ønskede det kunne få Yousee bredbånd. Vi fik et flexibelt tilbud vi sagde ja til, selv om vi bandt os til at aftage TV signalforsyningen fra Yousee i de næste 5 år. De enkelte rækkehuse skal minimum aftage den lille pakke, men har mange muligheder for mere. Grundejerforeningen sikrede sig ejendomsretten til anlæget og har mulighed for senere at skifte signal udbyder. Jeg tror det den gang kom an på, hvor god bestyrelsen var til at forhandle. Jeg ved ikke hvor mange boliger I har, men jeg tror at YouSee prøver at få jer som kunder ved at give jer en introduktions rabat i form af et nyt anlæg. Det idelle ville så være, hvis I så om 5 år igen kan få det ved at gå tilbage til Stofa, men så heldig er der hvis ingen der er. Det er så yderlig nogle af dine argumenter jeg ikke helt kan forstå? Hvis der der nogle beboere der bruger 'e-mail leveret af Stofa' vil jeg foreslå dem at skifte til en af de gratis muligheder. Jeg ved ikke hvor du har hørt at 'du skal ændre DNS indstillinger for utallige domæner, der nu skal pege på en anden IP'? Ja, YouSee bruger andre DNS Servere end Stofa, men det er sat op i boksen og ingen skal selv ændre, og slet ikke utallige gange. Håber andre vil kommentere andre dele af dit indlæg. Hilsen Carsten. Redigeret af csell - 09-November-2012 kl. 12:17 |
||
![]() |
||
Lappe ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 25-September-2008 Sted: Østjylland Status: Offline Point: 39 |
|
Hej Carsten. Tak for dit indlæg.
Det med domænerne handler om, at jeg i dag har en masse domæner, der peger på min IP (som er fast), hvor jeg har en server kørende. Disse skal i tilfælde af ny udbyder udskiftes med en min nye IP-adresse.
|
||
![]() |
||
azrael ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 08-Maj-2006 Sted: Tilst Status: Offline Point: 1695 |
|
Jeg ved ikke om det er tilfældet længere, men for et par år siden blev adskillige udbyderes billedkvalitet (bitrate) undersøgt på bl.a. HD kanaler og der lå Stofa foran YouSee.
http://www.flatpanels.dk/test.php?subaction=showfull&id=1274258458 Må jeg for øvrigt høre, hvilken boligforening du er medlem af? Bor selv i Århus i boligforening og vi har også Stofa. |
||
"This calls for a delicate blend of psychology and extreme violence" - Homer Simpson
|
||
![]() |
||
Nagash ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 24-Oktober-2007 Sted: Hillerød, DK Status: Offline Point: 6062 |
|
Nu er det ikke et egentlig svar på dit spørgsmål, men mere et workaround. Har du overvejet en dyndns opsætning? Hvis du gør det nu, så skal du aldrig bekymre dig om din IP ændrer sig. Hverken ved skift af udbyder eller hvis bare internettet er nede et stykke tid, og du så får tildelt nyt IP når alt kommer online igen. Så slipper du også for at betale den merpris, som din udbyder sikker tillader sig at tage, for at give dig en fast IP.
|
||
![]() |
||
Thomas K ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 26-Januar-2010 Sted: Nordsjælland Status: Offline Point: 461 |
|
Hej Lappe
Jeg syntes det er en smule underligt at jeres anlæg skal opdateres for 375.000,- når det idag virker fint. Du skriver at Stofa leverer super godt bredbånd, hvilket alt andet en lige må betyde at anlægget idag ikke fejler noget. Det er også allerede et 2 vejs anlæg i har, da det bruges til bredbånd(Upstream/Downstream). Så et godt råd fra min side er at i skal passe på ikke at blive snøret af en salgstale, og tro mig. Yousee tilbyder ikke dette uden at de tjener penge på jer
Redigeret af Thomas K - 09-November-2012 kl. 17:43 |
||
---------------------
Thomas K |
||
![]() |
||
csell ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 16-Juni-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4719 |
|
Hej. Vi kender ikke noget til installationen eller bebyggelsen. Er det rækkehuse / etage ejendomme eller måske et mix? Hvornår bør en bestyrelse begynde at kigge på udskiftning? Jeg syntes ikke man kan klage over hvis bestyrelsen begynder at tænke på at udskifte et anlæg der er 20 år gammelt. Er der begyndt at komme reparationer? Jeg er ikke expert på fællesantenne anlæg, men er sikker på, at hvis man begynder at skifte kablerne ud vil de også skifte al elektronikken, endda til noget der bruger meget mindre strøm. Jeg ved godt at mange vil sige at Yousee kan genbruge det eksisterende og bare give de 375.000 kr i løbende rabatter, men det var ikke sådan Yousee gjorde for 10 år siden og det er tilsyneladende heller ikke sådan de gør i dag. Men jeg syntes at det er en deal der er værd at tage. Jeg ved ikke hvad Stofa leverer i dag, men for 20 år siden var det almindeligt at alle skulle have den samme pakke, som man så fik rabat på, den blev jo betalt sammen med huslejen. Jeg ved ikke om Lappes boligforening har fået samme tilbud fra YouSee som vores rækkehusbebyggelse, hvor hver enkelt rækkehus hat fået ført et individuelt kabel ind fra en aflåst fordelerboks. I dette kabel får man så det valgte, om det så er en lille, mellem eller stor pakke. Dette giver stor valgfrihed og mange kan nøjes med den billige lille pakke. Dette gælder mange udlændinge eller os andre som syntes at vi bedre får dækket vores TV behov fra SAT eller Internet TV eller måske ønsker en af de nye streaming tjenester som NetFlix, HBO, Youbio osv. Hilsen Carsten. Redigeret af csell - 09-November-2012 kl. 18:36 |
||
![]() |
||
Naiera ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 15-August-2004 Sted: Aarhus Status: Offline Point: 12348 |
|
Jeg stemmer imod at skifte. Udvalget af kanaler er dårligere, og de har slet ingen ESPN America hos YouSee. Alt andet er enten omtrent det samme eller dårligere, som jeg ser det. Jeg mente netop også at det er YouSee der har den laveste bitrate af alle udbydere, måske på nær Boxer. Med kæmpestor skærm betyder hver en megabit noget.
Nu er jeg jo stadigvæk kun ved at flytte ind, men indernettet kørte også rigtig fint, da jeg satte det op. Endda med den (formodentlig) billige router/modem-tingest fra Thomson. Jeg fik over 29/2,9 med Speedtest.net og lidt over det lovede med Stofas egen test. Redigeret af Naiera - 09-November-2012 kl. 18:51 |
||
![]() |
||
|
Hej Naiera. ESPN America findes som betaling kanal på flere sateliter, men jeg foretrækker som regel den i HD fra 12615H på 13 øst. YouSee lille pakke kan være et godt suplement til SAT TV. Carsten. |
||
![]() |
||
|
Hej Naiera.
Jeg synes også, du skal gå ind på https://www.facebook.com/groups/bkaaafd1/ og give din mening til kende. I følge et af bestyrelsesmedlemmerne derinde, er det slet ikke meningen, at der skal være debat og tekniksnak på mødet, men kun være et valg - endnu et tegn på, at de ønsker valget skal gå i en bestemt retning.
|
||
![]() |
||
Naiera ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 15-August-2004 Sted: Aarhus Status: Offline Point: 12348 |
|
Det var selvfølgelig idéen slet ikke at skulle have parabol. |
||
![]() |
||
|
Det er da noget pjat. Jeg havde ellers tænkt mig at møde op og gøre en masse vrøvl. Jeg er ikke på Facebook, så dér bliver ikke noget fra min side. Men det lyder mere og mere som at vi bliver railroadede, og at der ikke rigtig er noget valg ![]() Redigeret af Naiera - 09-November-2012 kl. 20:07 |
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side 123> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |