|
Højtaler impedans. |
Besvar ![]() |
Forfatter | ||
nesager ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 05-November-2006 Sted: Nordvestjylland Status: Offline Point: 1854 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 10-November-2012 kl. 13:39 |
|
Hej.
Hvis jeg køber en Pioneer reciver der har en impedans på 6 ohm,og tilslutter højtalere med en impidans på 4 ohm, Har det nogen betydning,og hvad kan der egentlig ske ved det??? Mvh. |
||
![]() |
||
dreamz ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 23-Februar-2008 Status: Offline Point: 857 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Ingenting.
|
||
![]() |
||
Otto J ![]() Platin medlem ![]() Branchemedlem Oprettet: 04-Marts-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 11218 |
|
Forstærkeren "har" ikke en impedans på 6 ohm. Når der står en watt-opgivelse der er angivet ved 6 ohm, så er det bare fordi de har valgt at måle den ved dét, fordi det er dér den yder bedst. Jo lavere impedans, jo mere strøm trækker du gennem receiveren, men den har et maks så på et tidspunkt slår den fra. Hvis man målte ved 4 ohm, ville man formentligt ramme en begrænsning et sted, og nå et mindre "imponerende" resultat. Impedansen på en højttaler svinger med frekvensen, og de 4 ohm er bare et gennemsnit. Som nævnt ovenfor: Der sker overhovedet ingenting ved det, medmindre forstærkeren er decideret dårligt konstrueret.
|
||
![]() |
||
nesager ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 05-November-2006 Sted: Nordvestjylland Status: Offline Point: 1854 |
|
Hej. Det er denne reciver jeg har i tankerne. http://www.pioneer.eu/dk/products/42/98/405/VSX-922-K/page.html Mvh. |
||
![]() |
||
Otto J ![]() Platin medlem ![]() Branchemedlem Oprettet: 04-Marts-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 11218 |
|
Det er ikke noget problem.
|
||
![]() |
||
|
Hej.
Tak for svarene. Mvh. |
||
![]() |
||
|
@ Otto J.
Tager lige tråden op igen. Har lige et par spørgmål. Foreksempel skriver Pioneer på deres side følgende om deres store modeller.
Alle mine spørgsmål skylles at jeg af en forhandler har fået at vide,at det er årsagen til at min Pioneer VSX 300 Slimline model bliver så varm efter kort tids brug slår fra på grund af overophedning. Bruger 4 ohms fronter og 8 ohms center og bag højtalere alle Jamo Mvh. Redigeret af nesager - 12-November-2012 kl. 08:46 |
||
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |