recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - USA TV i DK
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

USA TV i DK

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Felix Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 07-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 12
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Felix Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: USA TV i DK
    Sendt: 09-November-2012 kl. 20:16
Hej Alle,

jeg står foran et mindr eproblem, i fler stadier hvor jeg har brug for hjælp.

Jeg flyttede fornyeligt fra USA til DK og tog i den forbindelse mit samsung 7900 (2011 model) med hjem. Jeg havde tjekket inden og fik at vide at sålænge jeg brugte Yousee HD boks ville jeg omgå tuneren i TV'et der kører efter Amerikanske standarder. Som sagt som gjort.

Min Danske Playstation virker fint på tv'et - men... Yousee boxen virker kun via COMPONENT INDGANGEN (GRØN,BLÅ,RØD) når opløsningen på boksen er sat på 1080i - ikke via HDMI.

Når jeg skifter til HDMI siger den - "Mode not supported please change the resolution" - det sagde den også på component indtil jeg via et andet tv skiftede til 1080i.

Er der nogle kloge hoveder der kan hjælpe her? Yousee har sagt det er noget med TV'et - men det undrer mig den kan vise noget via COMPONENT men ikke via HDMI.

Dette er som sagt kun første stadie af mit problem, men det vigigste lige nu.

Mvh

Lohmann
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Point: 11218
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Otto J Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-November-2012 kl. 20:48
Det er med ret stor sandsynlighed fordi TV'et ikke understøtter 50 Hz signaler på HDMI indgangen. Alle europæiske TV kan også vise 60 Hz, men det er ret normalt at amerikanske TV ikke kan vise 50 Hz på én eller alle indgange. Prøv at spørge Yousee om det er muligt at sætte boksen op til at køre 60 Hz. 

Du vil formentligt opleve at billedet hakker, og personligt ville jeg give pokker i HDMI og bruge component. Så stor en katastrofe er det heller ikke, og jeg ville personligt klart foretrække component frem for en unødig framerate-konvertering.

Don't kill the messenger Ermm
Til top
Felix Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Felix Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-November-2012 kl. 09:23
Tak for svaret.

Vil componenet indgangen kunne vise i HD ligesom HDMI kablet? Da jeg satte Comp i USA tv'et 1.st gang var der intet billede - men da jeg via det danske TV skiftede til 1080i frem 576 i oploesning kom billedet frem paa USA tv'et. Det undrer mig for jeg troede at man kun kunne faa 720 oploesning via Comp?!

Det nasete bliver straks mere indviklet, men vil gerne se om jeg kan loese dette foerst.

Igen tusind tak for din/jeres tid.

Mvh

Lohmann
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Otto J Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-November-2012 kl. 10:21
Oprindeligt skrevet af Felix Felix skrev:

Tak for svaret.

Vil componenet indgangen kunne vise i HD ligesom HDMI kablet?

Ja. HD er et spørgsmål om opløsningen, ikke om det er analogt eller digitalt.

Oprindeligt skrevet af Felix Felix skrev:

Da jeg satte Comp i USA tv'et 1.st gang var der intet billede - men da jeg via det danske TV skiftede til 1080i frem 576 i oploesning kom billedet frem paa USA tv'et. Det undrer mig for jeg troede at man kun kunne faa 720 oploesning via Comp?!

720P og 1080i er cirka samme båndbredde og understøttes generelt af component, men du vil (formentligt) ikke kunne få 1080P igennem (det er muligt at du kan hvis du er heldig, der findes enkelte apparater der understøtter det, men jeg ville ikke satse på det). 576i/p vil generelt ikke være understøttet af amerikanske tv, som du jo har opdaget.
Til top
LasseKilde Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 27-December-2011
Point: 96
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér LasseKilde Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-November-2012 kl. 10:33
Grunden til at 1080p ikke altid understøttes af component, er at på denne måde vil kunne omgå hdcp beskyttelse. Der er mange ældre tv der understøtter det, men ikke mange turnere osv. Der understøtter det grundet hdcp beskyttelse. Men som tidligere nævnt er der ikke stor billedmæsigt forskel, du vil dog ikke have digital lyd ud fra tvet. Men fra voksen er det der.
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér LasseKilde Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-November-2012 kl. 10:34
Men du kan også prøve 720p/50hz måske virker det også
Til top
Felix Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Felix Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-November-2012 kl. 10:52
Dom dsgt diger boksen at den sender 1080i lige ni, og der er billede paa tv'et.

Hvad angaar 720/50Hz saa er problemet jo netop at tv'et ikke kan vise 50 Hz men kun 60... nogle der har erfaringer med 50 til 60 hz convertere?

Igen tak for hjaelpen
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Otto J Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-November-2012 kl. 10:55
Oprindeligt skrevet af LasseKilde LasseKilde skrev:

Grunden til at 1080p ikke altid understøttes af component, er at på denne måde vil kunne omgå hdcp beskyttelse. Der er mange ældre tv der understøtter det, men ikke mange turnere osv. Der understøtter det grundet hdcp beskyttelse. Men som tidligere nævnt er der ikke stor billedmæsigt forskel, du vil dog ikke have digital lyd ud fra tvet. Men fra voksen er det der.

Jeg er nu ikke helt enig i at det er dét der er årsagen - der er også HDCP på 720P og 1080i signaler. Det er mere et spørgsmål om at 1080P fordobler båndbredden, til et niveau hvor det stiller rimeligt store krav til de analoge komponenter.

Hvis det var et HDCP spørgsmål ville INGEN produkter understøtte det. HDMI organisationen er ret rabiate mht. HDCP beskyttelsen.
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér LasseKilde Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-November-2012 kl. 15:58
Jeg mente i min udtalelse, at grundet HDCP må procenterne ikke sende 1080p over component, et krav fra film industrien. Da dette vil gøre full HD kopiering, lettere tilgængelig.
Er det kun muligt at få boksen til at sende 60hz ud i 1080i over component kun? Havde forstået at din component port understøttede 50hz beklager
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Otto J Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-November-2012 kl. 16:03

Jeg mente i min udtalelse, at grundet HDCP må procenterne ikke sende 1080p over component, et krav fra film industrien. Da dette vil gøre full HD kopiering, lettere tilgængelig.

Så er det et AACS issue, ikke HDCP - bare for at fluekneppe lidt... Smile
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér LasseKilde Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-November-2012 kl. 16:03
Men er enig i at det er for at holde prisen nede, man undlader det i tv feks
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Otto J Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-November-2012 kl. 16:05

Men er enig i at det er for at holde prisen nede, man undlader det i tv feks

Det er jo klart nok at når AACS ikke tillader 1080P via component på blu-ray afspillere (hvilket jeg kunne google mig til er tilfældet), så er der jo et begrænset antal kilder der kan levere det alligevel - ej heller trådstarters TV-boks.

Redigeret af Otto J - 10-November-2012 kl. 16:05
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu