|
Mit lille set-up |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
Henrik Bl ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 10-November-2012 Sted: Danmark Status: Offline Point: 17 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 10-November-2012 kl. 13:24 |
![]() ![]() Her mit lille setup:-) Tv: Samsung UE55ES8005 Receiver: Pioneer VSX322 Sony playstation (indbygget) Højtalere Jamo 606 Bluetooth modtager (ses under tv til venstre) Nu mangler jeg bare lige et par bag højtalere, så er jeg ved at være der.. Nogle forslag? Mvh Henrik A Redigeret af Henrik Bl - 10-November-2012 kl. 14:01 |
|
![]() |
|
Hother ![]() Platin medlem ![]() hummelmose Oprettet: 12-Juli-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 23900 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Super fint lille setup - til fine oplevelser
![]() Mangler du ikke også en centerhøjtaler?
Surround back - (baghøjtalere), her ville jeg nok gå efter noget som matcher fra Jamo, og det er helt nemt at finde
![]() |
|
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
|
|
![]() |
|
Henrik Bl ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 10-November-2012 Sted: Danmark Status: Offline Point: 17 |
Jo du har ret, jeg mangler også en center ht.. Bruger det nu som stereo når jeg ser tv/film.. Men mht til center højtaleren, syntes jeg ikke rigtigt at jeg kan få den placeret.. Under tvet syntes jeg ikke om, så måske går jeg efter at få den indbygget i skænken..
Kan man evt bruge tvets egen højtaler som center, ved godt at det ikke er optimalt, men ville dette kunne lade sig gør? Mvh Henrik A
|
|
![]() |
|
Hother ![]() Platin medlem ![]() hummelmose Oprettet: 12-Juli-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 23900 |
Det du nok over tid bør se lidt på er en lille subwoofer, som kan understøtte din lyd. Nu ved jeg ikke hvor stort din stue er, men prøv evt. at kigge på en Argon Sub fra HIFI Klubben, de er ikke så tossede til små lydsystemer
![]() |
|
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
|
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
Rigtig flot og stilrent setup
![]() Du skal som udgangspunkt gå efter en centerhøjttaler, der lyder lissom dine fronter, da 80% af lyden i surround kommer fra center. Og så ville jeg hænge TV'et op på væggen, så centeren kan være lige under aht at lyden skal fornemmes komme fra skærmen, og skal helst være i samme højde som fronter, når lyden panorerer på tværs i rummet.
Surround (ikke back) er en vigtig højttaler for surroundoplevelsen, især ved de højtopløste HD lydformater, hvor man hører de fineste detaljer hvis højttaleren er af en hvis kvalitet. Redigeret af Kampus - 10-November-2012 kl. 15:22 |
|
![]() |
|
Vil helst ikke have mit tv højere op, da min skænk er en anelse høj samt min sofa lav.. Så tror jeg går efter indbygning af center lige under tvet..
Til alle jer der høre surround lyd når i ser tv.. Er det et "must have" for jer, eller kunne i finde på at gå tilbage til et stereo setup? Grunden til at jeg spørger, er fordi jeg ikke helt selv er 100% sikker på at et surround setup er det rigtige for mig.. Er tivivl om mere effekten er stor nok?
|
|
![]() |
|
![]() |
|
|
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 35 ![]() -- ![]() Oprettet: 28-Juli-2008 Status: Offline Point: 3673 |
Hvis du først har set (hørt ) film på et ordentligt surround setup, så er der INGEN vej tilbage..!!!
Så er du advaret ![]() |
|
![]() |
|
xcardman ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Marts-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 8672 |
center er super vigtig, så nej kan absolut ikke anbefale og bruge højtalerne fra dit tv
vil lyde meget underligt
men fint setup, hvad hedder det møbel du har er enig når du først har hørt en blu-ray i 5.1, så bliver det dyrt for mere vil have mere ![]() Redigeret af xcardman - 10-November-2012 kl. 17:24 |
|
![]() |
|
Det er et møbel der er købt i ILVA for 3-4år siden.. Faktisk er det 2 skænke der blot er sat sammen.. Jeg har så tilpasset det lidt, så jeg kunne indbygge min receiver / playstation
![]() Tror du har ret, denne verden her kan blive dyr.. Jeg kan godt mærke at der heletiden er noget nyt der trækker
![]() |
|
![]() |
|
nesager ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 05-November-2006 Sted: Nordvestjylland Status: Offline Point: 1854 |
Hej.
Rigtig flot setup,tillykke med det. Men hvad med din reciver,bliver den afkølet nok ? Mvh. |
|
![]() |
|
Det tror jeg, den bliver ikke voldsom varm.. Top pladen over den er delvis fjernet samt den ene side på forstærkeren er helt fri.. Den anden side er til gengæld helt blokeret, men det lader til at forstærkeren afkøles okay..
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |