recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Min hjemmebiograf
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Mit lille set-up
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Mit lille set-up

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Henrik Bl Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 10-November-2012
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 17
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Henrik Bl Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Mit lille set-up
    Sendt: 10-November-2012 kl. 13:24

Her mit lille setup:-)

Tv: Samsung UE55ES8005
Receiver: Pioneer VSX322  
Sony playstation (indbygget)
Højtalere Jamo 606
Bluetooth modtager (ses under tv til venstre)

Nu mangler jeg bare lige et par bag højtalere, så er jeg ved at være der.. Nogle forslag?

Mvh Henrik A

Redigeret af Henrik Bl - 10-November-2012 kl. 14:01
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Point: 23900
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-November-2012 kl. 13:42
Super fint lille setup  - til fine oplevelserTongue

Mangler du ikke også en centerhøjtaler?

Surround back - (baghøjtalere), her ville jeg nok gå efter noget som matcher fra Jamo, og det er helt nemt at findeTongue
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Henrik Bl Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-November-2012 kl. 14:00
Jo du har ret, jeg mangler også en center ht.. Bruger det nu som stereo når jeg ser tv/film.. Men mht til center højtaleren, syntes jeg ikke rigtigt at jeg kan få den placeret.. Under tvet syntes jeg ikke om, så måske går jeg efter at få den indbygget i skænken..
 Kan man evt bruge tvets egen højtaler som center, ved godt at det ikke er optimalt, men ville dette kunne lade sig gør?

Mvh Henrik A

Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-November-2012 kl. 14:12
Oprindeligt skrevet af Henrik Bl Henrik Bl skrev:

Jo du har ret, jeg mangler også en center ht.. Bruger det nu som stereo når jeg ser tv/film.. Men mht til center højtaleren, syntes jeg ikke rigtigt at jeg kan få den placeret.. Under tvet syntes jeg ikke om, så måske går jeg efter at få den indbygget i skænken..
 Kan man evt bruge tvets egen højtaler som center, ved godt at det ikke er optimalt, men ville dette kunne lade sig gør?

Mvh Henrik A

Det er slet ikke unormalt at man konfigurere sit setup med 2 fronter only. Og nej, jeg ville ikke bruge så ringe højtalere som der er i dit TV til center - altså hvis man kunne, hvad jeg faktisk ikke tror at man kan. Kender ikke mulighederne i dit TV.

Det du nok over tid bør se lidt på er en lille subwoofer, som kan understøtte din lyd. Nu ved jeg ikke hvor stort din stue er, men prøv evt. at kigge på en Argon Sub fra HIFI Klubben, de er ikke så tossede til små lydsystemerSmile 
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-November-2012 kl. 15:14
Rigtig flot og stilrent setup Big smile

Du skal som udgangspunkt gå efter en centerhøjttaler, der lyder lissom dine fronter, da 80% af lyden i surround kommer fra center. Og så ville jeg hænge TV'et op på væggen, så centeren kan være lige under aht at lyden skal fornemmes komme fra skærmen, og skal helst være i samme højde som fronter, når lyden panorerer på tværs i rummet.

Surround (ikke back) er en vigtig højttaler for surroundoplevelsen, især ved de højtopløste HD lydformater, hvor man hører de fineste detaljer hvis højttaleren er af en hvis kvalitet.

Redigeret af Kampus - 10-November-2012 kl. 15:22
Til top
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Henrik Bl Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-November-2012 kl. 16:04
Vil helst ikke have mit tv højere op, da min skænk er en anelse høj samt min sofa lav.. Så tror jeg går efter indbygning af center lige under tvet..

Til alle jer der høre surround lyd når i ser tv.. Er det et "must have" for jer, eller kunne i finde på at gå tilbage til et stereo setup?

Grunden til at jeg spørger, er fordi jeg ikke helt selv er 100% sikker på at et surround setup er det rigtige for mig.. Er tivivl om mere effekten er stor nok?
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-November-2012 kl. 16:23
Oprindeligt skrevet af Henrik Bl Henrik Bl skrev:

Vil helst ikke have mit tv højere op, da min skænk er en anelse høj samt min sofa lav.. Så tror jeg går efter indbygning af center lige under tvet..

Til alle jer der høre surround lyd når i ser tv.. Er det et "must have" for jer, eller kunne i finde på at gå tilbage til et stereo setup?

Grunden til at jeg spørger, er fordi jeg ikke helt selv er 100% sikker på at et surround setup er det rigtige for mig.. Er tivivl om mere effekten er stor nok?
Næh, jeg benytter ikke surround til TV - men mange gør. Jeg har i stedet investeret i en Yamaha 101 soundbar, som ikke giver surround, men en fornuftig lyd i stereoSmile
Til top
Bruger udmeldt 35 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 28-Juli-2008
Point: 3673
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 35 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-November-2012 kl. 16:36
Hvis du først har set (hørt ) film på et ordentligt surround setup, så er der INGEN vej tilbage..!!!

Så er du advaret
Til top
xcardman Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Marts-2005
Point: 8672
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér xcardman Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-November-2012 kl. 17:22
center er super vigtig, så nej kan absolut ikke anbefale og bruge højtalerne fra dit tv
vil lyde meget underligt

men fint setup, hvad hedder det møbel du har

er enig når du først har hørt en blu-ray i 5.1, så bliver det dyrt
for mere vil have mereBig smile.

Redigeret af xcardman - 10-November-2012 kl. 17:24
Til top
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Henrik Bl Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-November-2012 kl. 17:50
Det er et møbel der er købt i ILVA for 3-4år siden.. Faktisk er det 2 skænke der blot er sat sammen.. Jeg har så tilpasset det lidt, så jeg kunne indbygge min receiver / playstationSmile

Tror du har ret, denne verden her kan blive dyr.. Jeg kan godt mærke at der heletiden er noget nyt der trækkerLOL
Til top
nesager Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 05-November-2006
Sted: Nordvestjylland
Point: 1854
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér nesager Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-November-2012 kl. 18:00
Hej.
Rigtig flot setup,tillykke med det.
Men hvad med din reciver,bliver den afkølet nok ?
Mvh.
Til top
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Henrik Bl Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-November-2012 kl. 18:14
Det tror jeg, den bliver ikke voldsom varm.. Top pladen over den er delvis fjernet samt den ene side på forstærkeren er helt fri.. Den anden side er til gengæld helt blokeret, men det lader til at forstærkeren afkøles okay..
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu