recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Lyd fra fjernsyn til forstærker
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Lyd fra fjernsyn til forstærker

Besvar Besvar Side  123 5>
Forfatter
Besked
Peren Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 29-Januar-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 60
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Peren Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Lyd fra fjernsyn til forstærker
    Sendt: 14-November-2012 kl. 14:57
Hej Recordere,

Sikkert et nemt spørgsmål for entusiaster som jer ;-) Jeg har lige fået mig et Sony HX855 fjernsyn. Her vil jeg gerne have lyden når jeg ser fjernsyn via kabelTV ud gennem mine højttaleren som er tilsluttet en Denon AVR-1912. 
Jeg har tidligere haft et fjernsyn med HDMI Out, som bare var sat til forstærkeren - men det er der ikke på dette fjernsyn. 

Hvordan får jeg lyden ud? Skal jeg investere i et HDMI4 kabel, eller er det et eller andet toslink kabel som skal til?

Tak for hjælpen
Til top
Lytro Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 03-Maj-2010
Sted: Nejede,Hillerød
Point: 363
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lytro Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-November-2012 kl. 15:21
På nogen TVer er der lyd OUT på phono stik.
Eller lyden kan tages fra scartstikket.

Signalet sættes til TAPE indg. på forstærkeren.

Lynge Smile
Hvorfor skriver du ikke i din PROFIL, hvilken landsdel du bor. Det ville hjælpe på nogle svar. :-)
Til top
Peren Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Peren Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-November-2012 kl. 15:31
Tak for svaret,

Jeg har heller ingen phono-kabler - så sådan nogle ville jeg også skulle købe. Hvad ville her være smartest og nemmest at investere i? Mine gamle HDMI kabler virker tilsyneladende ikke - og der står heller ikke HDMI OUT nogle steder, kun IN. Og så er der Audio OUT optisk, hvilke kabel skal bruges der?
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Juni-2004
Point: 6693
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brixen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-November-2012 kl. 15:33
Mon ikke der er optisk eller coax ud på tv og det samme ind på forstærkeren. Så får du 5.1 lyd overført.

Venlig hilsen
KB
Til top
Peren Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Peren Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-November-2012 kl. 15:37
Tak for svaret,

Jo, der er masser af Optisk OUT. Jeg er bare lidt i vildrede omkring om det er den bedste løsning. Jeg har været vant til HDMI out. Men i så fald, er det bare sådan et kabel her som skal købes: http://www.av-connection.dk/?PGr=1206&ML=312 ?

Tak
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Juni-2004
Point: 6693
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brixen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-November-2012 kl. 15:42
Oprindeligt skrevet af Peren Peren skrev:

Tak for svaret,

Jo, der er masser af Optisk OUT. Jeg er bare lidt i vildrede omkring om det er den bedste løsning. Jeg har været vant til HDMI out. Men i så fald, er det bare sådan et kabel her som skal købes: http://www.av-connection.dk/?PGr=1206&ML=312 ?

Tak

Ja, det er sådan et toslink kabel der skal bruges.
Det bruger jeg selv til lyd fra Panasonic tv til Marantz receiver. Det skal nemlig være digitalt overført, ellers får man ikke surround overført.

Jeg ved så ikke om HDMI er bedre, da jeg ikke har HDMI stik i min receiver. Men mon ikke det er det samme signal der overføres.
Venlig hilsen
KB
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Point: 19818
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-November-2012 kl. 15:44

Hvordan får jeg lyden ud?

Finder brugsanvisningerne frem og leder efter ARC...........(lyd retur til forstærker via HDMI kabel)

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
nesager Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 05-November-2006
Sted: Nordvestjylland
Point: 1854
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér nesager Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-November-2012 kl. 15:53
Ser det ikke sådan ud?

Der hvor der står ARC.
Mvh.

Til top
Gunraf Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 05-September-2012
Sted: København
Point: 327
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Gunraf Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-November-2012 kl. 16:25

Hej Recordere,

Sikkert et nemt spørgsmål for entusiaster som jer ;-) Jeg har lige fået mig et Sony HX855 fjernsyn. Her vil jeg gerne have lyden når jeg ser fjernsyn via kabelTV ud gennem mine højttaleren som er tilsluttet en Denon AVR-1912. 
Jeg har tidligere haft et fjernsyn med HDMI Out, som bare var sat til forstærkeren - men det er der ikke på dette fjernsyn. 

Hvordan får jeg lyden ud? Skal jeg investere i et HDMI4 kabel, eller er det et eller andet toslink kabel som skal til?

Tak for hjælpen

Har du kigget efter det HDMI-output med ARC (Audio Return Channel) ?
Til top
Peren Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Peren Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-November-2012 kl. 09:20
Hej folkens,

jeg var slet ikke klar over at der fandtes noget som hed ARC - det vil jeg tage et kig på, så snart jeg kommer hjem :-) Vil det virke med 1.3a kabler, eller hvordan?

Men mange tak for hjælpen, tror det er dér jeg skal finde løsningen ;-)
Til top
nesager Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 05-November-2006
Sted: Nordvestjylland
Point: 1854
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér nesager Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-November-2012 kl. 09:45
Hej.
Du kan læse lidt om hdmi kabler her.
http://www.av-connection.dk/?ML=785
Til top
Andersss Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 27-April-2011
Sted: Brønshøj
Point: 579
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Andersss Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-November-2012 kl. 11:23
Jeg har hørt om problemer med ARC og surroundreceivere før. Så hvis det glipper ville jeg gå efter en SPDIF-kablet overførsel (Digital Coax eller optisk).
Til top

Besvar Besvar Side  123 5>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu