|
TW3200 billede skævt!? |
Besvar |
Forfatter | ||
madmouse
Junior bruger Oprettet: 26-Februar-2012 Status: Offline Point: 30 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 16-November-2012 kl. 20:45 |
|
Hejsa, jeg har sat min TW3200 + mit lærred op. Projektoren er placeret 30cm fra center af lærredet, men det burde vel ikke sige noget da den har Lens Shift?
Jeg kan zoome ind og ud, og jeg kan flytte billedet op og ned, uden problemer. Men selve billedets 'kanter' er skæve?!? Kan man rette op på det, og hvordan kan det dog være? |
||
tvkartoffel
Guld medlem Oprettet: 18-Juni-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1998 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Din projektor ser ud til ikke at være helt vinkelret på lærredet. Hvis du drejer projektoren frem og tilbage vil du se at højden på siderne ændrer sig i forhold til hinanden. Når de er lige høje bruger du lens shift til at ramme lærredet der hvor det skal være. Det samme gælder på den anden led. Du vipper projektoren op og ned ved at dreje på benene indtil billedet er lige bredt foroven og forneden og derefter flytter du billedet på plads med lens shift.
EDIT: Projektoren ser heller ikke ud til at være i vatter. Når man sætter den op kan man ikke bruge kanterne af billedet til at sigte efter da de bliver skæve hvis projektoren ikke er vinkelret på lærredet. Derfor er det den hvide, vandrette, streg midt på billedet der skal være i vatter. - Ikke kanten. Du skal starte med at få projektoren i vatter. Når det er gjort kan du dreje projektoren og vippe den til den er vinkelret på lærredet, som beskrevet ovenfor. Til sidst flytter du billedet på plads med lens shift. EDIT: Det med benene gælder self kun hvis den står på en hylde. Ellers skal du vippe projektoren i beslaget.. :-) MVH Redigeret af tvkartoffel - 16-November-2012 kl. 22:47 |
||
madmouse
Funktioner
Tak(0)
|
|
Mange tak for input :-) Til sidst lykkedes det nogenlunde at få det til at passe sammen, takket være din hjælp. Ganske rigtigt stod projektoren ikke vinkelret på lærredet!
Jeg vil så også sige, at det væg-ophæng jeg købte med fra EL-Giganten til 499,- er det arveste l***. Peojektoren sidder ikke specielt godt og man kan slet ikke finjusterer præcist nok. Lærredet har lidt folder og buler fra start. Er det mon noget der glatter sig ud med tiden? Projektoren er virkelig dejlig. Den er lidt stor, men sikke et billede.
|
||
tbj2803
Bruger Oprettet: 22-Januar-2008 Status: Offline Point: 76 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
madmouse:
Hvis det er et motor-lærred fra elgiganten kan du så se om det har 12 volt trigger? :)
|
||
madmouse
Funktioner
Tak(0)
|
|
Det er et motor-lærrede fra EL-giganten. Hvor skal jeg kigge? Og ved nogen om det retter sig ud med tiden, nu det er krøllet fra start?
|
||
tbj2803
Bruger Oprettet: 22-Januar-2008 Status: Offline Point: 76 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Jeg går selv og venter på et 108" lærred derfra så jeg kan ikke fortælle dig om det retter sig ud med tiden. Men kan melde tilbage om mit også er "krøllet". Da epson tw3200 har 12 volt trigger kan man føre et kabel mellem projektor(prøv at kigge bag på din projektor, der er en udgang som ligner mini jackstik) og til lærred (forudsat at lærred også har 12 volt trigger). Når du tænder projektoren sender den et lille signal over til lærred som så automatisk ruller ned, smart :) Prøv at kigge efter et mini jackstik på lærredet, kunne være nice hvis den har det.
|
||
Besvar | |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |