|
Lyd fra fjernsyn til forstærker |
Besvar ![]() |
Side 123 5> |
Forfatter | |
Peren ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 29-Januar-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 60 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 14-November-2012 kl. 14:57 |
Hej Recordere,
Sikkert et nemt spørgsmål for entusiaster som jer ;-) Jeg har lige fået mig et Sony HX855 fjernsyn. Her vil jeg gerne have lyden når jeg ser fjernsyn via kabelTV ud gennem mine højttaleren som er tilsluttet en Denon AVR-1912. Jeg har tidligere haft et fjernsyn med HDMI Out, som bare var sat til forstærkeren - men det er der ikke på dette fjernsyn. Hvordan får jeg lyden ud? Skal jeg investere i et HDMI4 kabel, eller er det et eller andet toslink kabel som skal til? Tak for hjælpen
|
|
![]() |
|
Lytro ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 03-Maj-2010 Sted: Nejede,Hillerød Status: Offline Point: 363 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
På nogen TVer er der lyd OUT på phono stik.
Eller lyden kan tages fra scartstikket.
Signalet sættes til TAPE indg. på forstærkeren.
Lynge
![]() |
|
Hvorfor skriver du ikke i din PROFIL, hvilken landsdel du bor. Det ville hjælpe på nogle svar. :-)
|
|
![]() |
|
Peren ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 29-Januar-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 60 |
Tak for svaret, |
|
![]() |
|
Brixen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 19-Juni-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 6693 |
Mon ikke der er optisk eller coax ud på tv og det samme ind på forstærkeren. Så får du 5.1 lyd overført.
|
|
Venlig hilsen
KB |
|
![]() |
|
Tak for svaret,
Jo, der er masser af Optisk OUT. Jeg er bare lidt i vildrede omkring om det er den bedste løsning. Jeg har været vant til HDMI out. Men i så fald, er det bare sådan et kabel her som skal købes: http://www.av-connection.dk/?PGr=1206&ML=312 ? Tak
|
|
![]() |
|
Brixen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 19-Juni-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 6693 |
Ja, det er sådan et toslink kabel der skal bruges. Det bruger jeg selv til lyd fra Panasonic tv til Marantz receiver. Det skal nemlig være digitalt overført, ellers får man ikke surround overført. Jeg ved så ikke om HDMI er bedre, da jeg ikke har HDMI stik i min receiver. Men mon ikke det er det samme signal der overføres.
|
|
Venlig hilsen
KB |
|
![]() |
|
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19818 |
Finder brugsanvisningerne frem og leder efter ARC...........(lyd retur til forstærker via HDMI kabel) Klaus |
|
![]() |
|
nesager ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 05-November-2006 Sted: Nordvestjylland Status: Offline Point: 1854 |
Ser det ikke sådan ud?
![]() Der hvor der står ARC. Mvh. |
|
![]() |
|
Gunraf ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 05-September-2012 Sted: København Status: Offline Point: 327 |
Har du kigget efter det HDMI-output med ARC (Audio Return Channel) ?
|
|
![]() |
|
Hej folkens,
jeg var slet ikke klar over at der fandtes noget som hed ARC - det vil jeg tage et kig på, så snart jeg kommer hjem :-) Vil det virke med 1.3a kabler, eller hvordan? Men mange tak for hjælpen, tror det er dér jeg skal finde løsningen ;-)
|
|
![]() |
|
nesager ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 05-November-2006 Sted: Nordvestjylland Status: Offline Point: 1854 |
![]() |
|
Andersss ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 27-April-2011 Sted: Brønshøj Status: Offline Point: 579 |
Jeg har hørt om problemer med ARC og surroundreceivere før. Så hvis det glipper ville jeg gå efter en SPDIF-kablet overførsel (Digital Coax eller optisk).
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 123 5> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |